• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

nenne - har tittat på Borgafjäll till sommaren ... antingen en tur norröver eller söderöver med bilen. Norröver så tänkte jag Högakusten, Borgafjäll, Trondheim med omnejd och sen över Dalarna ned.

Sorry, vet att jag är helt ute och cyklar gällande vad vi egntligen samtalar om här inne men kom just på att jag bara måste nämna det för nennelainen.

• muggles

Lappis: tja om mitt julbord hör till härinne så hör väl din sommarresa?! Jag är inte så knusslig... KUB är i nov, början och mitten. Förhoppningsvis slipper jag det läskiga FVP:t!

Byta kö: sprida ut ett rykte på Flashback att alla sydkoreanska barn som kommer framöver kommer att vara halta och lytta, lomhörda och helt bänga? (inte snällt jag vet...)

• muggles

Snaily: om du minns, vad fick du för siffror på KUB? Vet att du är mkt yngre än mig men tänkte att du fick ju ett konstigt PAPP-A-värde, var det så? Var det i övrigt fina siffror?

• Lapinette

muggles skrev 2010-10-15 15:44:25 följande:
    Lappis: tja om mitt julbord hör till härinne så hör väl din sommarresa?! Jag är inte så knusslig... KUB är i nov, början och mitten. Förhoppningsvis slipper jag det läskiga FVP:t! Byta kö: sprida ut ett rykte på Flashback att alla sydkoreanska barn som kommer framöver kommer att vara halta och lytta, lomhörda och helt bänga? (inte snällt jag vet...)

kanske räcker det med att ryktet sprids på FL!

Jösses, här kommer ytterligare saker jag totalt missat PAPPA värde ....?!

• viktualia

Porchez - läbbigt med bekantingen som nu är anhållen... Själv har jag fd skolkamrater som brukar synas på löpsedlarna men det är inga som jag umgicks med. (Synas i egenskap av kriminella alltså)

Grobag - vi använder IKEAs variant på det temat och den är verkligen SUPERBRA!!! Trollet sover i den överallt och det är enkelt att flytta honom mellan spjälsängen och vår säng eftersom han befinner sig i sovpåsen!

Nu är jag hemma igen och ser framemot att shoppa en MASSA möbler imorgon = äntligen får vardagsrummet möbler!!

• porchez

Hej! JAg har inte läst nånting, så det här kanske hamnar helt fel.

Men självklart så menar jag betydligt OTREVLIGARE forum!!! Finns ju inga trevligare än ni tjejer heller, ett o trillar bort och blir så fel. Hoppas ingen tog illa upp..

Nu är det FREEEDAAAG!!!!!! Jag har suttit två timmar hos frisören och är härligt blond igen! Lite tråkigt bara att sätta upp håret direkt när man kommer hem efter ha blivit nystylad, men nu är det gymmet som kallar och jag ska testa mina nya spinningskor, spännande! ;)

• snaily
    muggles skrev 2010-10-15 15:45:29 följande:
    Snaily: om du minns, vad fick du för siffror på KUB? Vet att du är mkt yngre än mig men tänkte att du fick ju ett konstigt PAPP-A-värde, var det så? Var det i övrigt fina siffror?
    Japp, fick 1:70 för trisomi 13/18 och 1:76 för trisomi 21. Det var bara PAPP-A-värdet som ställde till sannolikhetssiffrorna, allt annat var normalt.

Mycket yngre förresten är nog att ta i! Tre år tror jag bara!

• nennesjuttioåtta

Lapinette - ÅÅÅÅH vad roligt om ni kom iväg dit! Om det inte var så in i helvete långt skulle jag åka dit varje säsong. Vi har ju fortfarande kvar att åka heliskiing eftersom det snöade inne men en sommar eller höst där vore ju också magiskt! 

• lunagarden

muggles skrev 2010-10-15 14:40:47 följande:
    Jag har fått KUB-tid. Barnmorskegruppen påstod att man kan få bra siffror även i min ålder även om utgångsläget är annorlunda. Tja, vad är väl 1600 pix... (det har blivit billigare halleluja, för 4 år sedan betalade vi 1800)

Hur ung är du?

Jag är ju 40 och fick 1:20000

Grattis till graviditeten, och hej till alla er andra! Hinner inte följa tråden längre men kikar in och smygläser ibland

Svar på tråden Livets toppar och dalar