• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • smint

melis är florsocker skulle jag nog också säga  

• Snorkfröken77

Parnassia - Om jobbet känns bra i magen så ta chansen! Om inte, strunta i det och tänk att fler tåg går.

Tack för all medkänsla angående vår sängförsäljning. Jag mår dåligt bara jag tänker på det!

Lappis - Jag håller tummarna så hårt för att det bara ska svischa till och det är er tur! Jag hjälper gärna till att skicka illaluktande brev till de överst på listan, tror du kattbajs kan duga?!

BS - Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag älskar ditt sätt att skriva med din torra humor

PB - Berättelsen är påbörjad men ligger på is, orkar inte ta tag i det. Hoppas att jag ska orka för att jag tror det är bra bearbetning. Jag skulle gärna visa bild på S men jag är samtidigt rädd att lämna ut oss och henne. Och hon är ju död på bilderna och det syns (vi tog inte kort förrän andra dagen och hon har hunnit bli lite mörk om kinderna. Det nyper i hjärtat bara jag tänker att någon ens skulle tänka att hon inte ser fin ut pga det. För mig är hon ju vackrast i världen och i mitt minne ser hon ju inte ut som på bilderna, det blir så hårt när man fotar tyvärr. Och rent praktiskt vill jag inte lägga upp foto på henne någonstans på nätet även om det är begränsat behörighet, inte maila heller. Så det får bli någon gång i framtiden om vi träffas IRL PB, då kan jag visa dig.
    Jag är oändligt tacksam över att du frågar dock, du är den andra som frågat om du får se och det värmer mitt mammahjärta. Jag är ju lika stolt över henne som någon annan mamma. Och jag tycker det är jättemodigt att fråga för man vet ju inte vad man får se om du förstår vad jag menar.

Apropå det träffade jag en fd kollega på jobbet i onsdags och det var det absolut bästa bemötandet jag fått av någon. Hon kom in sa hej, var glad och avslappnad, frågade hur det var med mig sen sa hon: Jaha, och ni fick den finaste bebisen förstår jag? med ett leende, sen pratade hon på om hur fint S namn var och att det var en favorit hos henne. Hon pratade till mig och om S precis som om vilket annat barn som helst som fötts. Det var så befriande och skönt!

Porchez - Gud vad läskigt med 23-åringen! Har du uppfattat honom som avvikande på något sätt under din barndom? Har också sett bilden på honom och hans namn, dock ingen jag känner igen. Han är ju mkt yngre än mig. Sen är jag ju inte härifrån ursprungligen heller så jag har inte koll på någon Hur är livet annars? Mår du bättre?

PB igen - Jag håller tummarna så hårt för dig och EA att det ska gå vägen nu! Det är ju eran tur nu!

• nennesjuttioåtta

what? FLORSOCKER?? Damn google translate! 

Tack vänner!

• Klockarbol

Hej alla trådisar!

Denna vecka har varit nåt i hästväg! Modell Ardenner eller möjligtvis två!

Tänkte hänge mig åt ikappläsning men har hunit läsa BS inlägg om 4H-lekis.
    Himla skumt upplägg dom verkar ha där?!?
    I min gröna (mycket gröna!) ungdom var jag juniorledare på 4H och höll bl.a. på med lekis-verksamhet för små skruttar. Favoritsysslan var att åka pulka eller kärra efter våra getter men vi var alltid flera ledare så det fanns nåt att syssla med för barnen som väntade på sin tur!!
    Dessutom var det en självklarhet att det gick att gå in i uppvärmd lokal för föräldrar och små frusna, kissnödiga eller hungriga! Tror faktiskt inte att vi hade fått ha lekis annars...

• passionsblomman

Snorkis, åh vad skönt att du tog min fråga på ett bra sätt och inte tyckte jag var påflugen! Jag har verkligen inga förväntningar eller fordringar öht på dig, så det var skönt att du inte kände det så. Och jag förstår precis vad du menar.

• start september

Vilken fantastisk fd kollega Snorkis! Ska ta det med mig att man får vara så öppen och direkt och att kan värma. Det är så svårt att veta vad som blir för närgånget eller sårar även om jag tänkt tanken i en motsvarande situation.

Och vad skönt att se dig här! Att magar och bebisar är jobbigt det tror jag vi alla förstår, men hur jobbigt vet bara du. Ta det i din takt och görm dig bakom hyllor om du behöver igen.

• nennesjuttioåtta

Snorkis - Åh vad skönt att bi så bra bemött! Jag förstår att du inte vill lämna ut bild och så, men jag är också nyfiken på din lilla tjej. Tror absolut att S är allra finaste fina på bilderna, så klart att hon är det! Det är bara vemodigt och sorgligt att hon inte lever, men hon är ju fortfarande en näpen, underbar liten bebis. Förlåt, men jag vet inte hur jag ska uttrycka mig bättre.

Kattbajs, det måste nog vara det äckligaste som finns - inte ens ens egna katts små bajshögar kan ses som något gulligt. *kräks*

• start september

Parnassia, svårt läge. Magkänsla är viktigt, sen minns jag ju också att du inte mådde bra av att veta att du inte hade ett jobb. Ge det några dgar och försök känna efter utan att grubbla. Hur gammal är lilla nu? 

• passionsblomman

NU mina vänner är jag i spraypåverkat tillstånd och så här på tionde dagen precis så sårbar och trasig som jag uppenbart blir av den här hormonstormen.
    Jag har rykt ihop mesd sambon på exakt samam vis som förra gången-med "jag känner mig så ensam i det här" och skrikit så halsen värker och gråtit så ansiktet är helt ömt och svullet.

Och han tycker att allt är precis lika orättvist som alltid. "För han JOBBAR ju för att vi ska ha råd med det här (alltså ska jag förså hur oändligt mycket han bryr sig) och min smärta kan väl inte HAN göra något åt"

Och så gör allt bara ont och man undrar varför man utsätter sig för det här öht.

Fast att för mig vore en liten fråga "hur är det med ryggen idag" eller ett litet erbjudande om att massera den onda ryggen med lite liniment, liksom hela skillnaden.
    Jag fattar inte att det ska varas så jävla svårt att få fram VAD det är man saknar/behöver/längtar efter utan att allt bara blir ett stort gräl.
    Jag säger ju ""jag behöver dig" Inte "Du är värdelös" Varför hör han inte det?

Och tro mig, jag vet hur mycket av hans kärlek som ligger i det där klassiska"Jag jobbar för min familj-alltså bryr jag mig om min familj mest av allt i världen" men till och med en som valt en sådan man behöver lite verbal och fysisk kontakt ibland. 

Sorry, där kom en depp-spya så här på fredagskvällen.

• nennesjuttioåtta

lunargarden - är du hemma nu? När är BF?

Svar på tråden Livets toppar och dalar