• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • BrudSommar2006

Jag är själv hyfsat bra på att gå på dejt med någon som inte kan svenska men jag slår nog inte dig förstås!

Jocke är ute på golvet här och springer, jag är alltid lika nervös att han ska gnaga sönder något, jag kan ju inte hålla full koll på  honom, han skuttar ju in under soffan, fåtöljer och in under trappen. Om han gnager sönder något dyrt blir maken vansinnig men han kan ju inte sitta i den där lilla buren hela dygnet heller. Först funderade jag på om man skulle kunna sätta upp några kompostgaller för att begränsa ytan men var ska vi ha dem ståendes sedan. Det blir till att dammsuga för andra gången idag sedan, han drar ju med sig så mycket spån i den där pälsen.

• Lapinette

Nej, såg inte Berg hos Anja. Har faktiskt inte träffat Anja ... många av de andra Monacoborna träffa man emellanåt på planet när jag pendlade typ Björn Borg, Pernilla Wiberg ... och några andra tenniskillar (är så dålig på namn).

• BrudSommar2006

Lapinette, å nej, är det några som bytt land nu! Får man stå i kö till mer än ett land förresten? Annars står väl alla i kö till det land som har kortast kö tills det blir jättelång kö där också?

• nennesjuttioåtta

Läste om ett par i Dalarna någonstans som hade adopterat och de hade fått ett syskonpar i våras och ställde sig i kö sommaren 2007. Tror det var Vietnam, eller något annat asiatland (för visst stängde de Vietnam?!). Fattar itne att det gick så fort för dem och de hade inte ansökt om syskon. Men det var inte AC, utan en adoptionsbyrå jag inte hade hört talas om tidigare. 

• Lapinette

BS - gnager han? Vår (min brorsbarns kanin som är i kaninhimlen) åt aldrig på något. Superbehändigt! Men visst sågspån drog han med sig lite varstans när han var ute och sprang.

nenne - för att någon med bättre könummer väljer Korea.

Och flyttar vi ned igen (vilket vi pratar om ibland) så blir det definitivt inte Monaco utan Cannes eller helst en villa med pool i Mougin. Ska bara vinna en typ 10 mille först.

• Lapinette

BS - man får stå i kö till hur många länder man vill .. så förhoppningsvis droppar några av våra kö.

• BrudSommar2006

Jag har ingen aning om huruvida han gnager eller inte, jag trodde alla kaniner gnagde på allt! Vår kanin vi hade när jag var liten åt på elledningar i vart fall.

• BrudSommar2006

Ska inte ni också ta ett par olika länder då för säkerhets skull? Så ni inte upptäcker nästa år att det varit bättre i någon annan kö. Eller vänta, då är det bara att byta land och så hamnar man före de som redan köar dit eller?

• nennesjuttioåtta

Lappis - åh, så ni ska också vinna miljoner! Kul!

BS - om han har en morot eller trädgren i rummet kanske han inte gnager på något annat?

• BrudSommar2006

Jag såg Berg hos Anja, hon var trevlig. Fast att bo där lockar inte, det räckte med det besök vi gjorde där när vi var i Nice.

Svar på tråden Livets toppar och dalar