• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • BrudSommar2006

Jag har heller aldrig tänkt på att bilen kan lägga av och det blir kris, kan ju hända på småvägarna även här, ska definitivt ha det i åtanke i vinter.

• muggles

Fast äsch, skit i det! Det är ju

FREEEEEEEEEEEEEEEEDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG!

och jag är fortfarande "on the bang"!

• BrudSommar2006

23 mil till BB, du milde, då skulle det få bli hemförlossning för min del för så mycket tid att ta mig in har jag inte haft!

• snaily

Muggles
    Vilken trist chef!!
    Verkar som det blir tema Frysa på julfesten då - isbar och utomhusfemkamp också. Slottet såg ju mycket trevligare ut!

• Fjällbruttan

Nä, det är just min stora skräck att bilen ska paja nånstans, så med i bilen finns alltid fleecefiltar och värmeljus och tändstickor, ett värmeljus gör mycket om man fastnar i nån driva

Jag har ju 4 barn och var faktiskt först med 3:an som jag började med windstoppermössa och jag är helt frälst, just att det inte kan blåsa kallt vare sig i pannan eller om öronen, inte för att det är så aktuellt på en spädis, men de sitter bra på huvudet också.

Men kolla tradera, finns mycket fint där i alla storlekar  

• muggles

Är inte alla bebisar varma av sig? Det trodde jag... Är det inte ngt med att de inte kan reglera sin temperatur (de svettas ju inte)?

Snaily: POPs fleeceoverall hade vi av stl 62 och Moa är ju född i aug så hon började väl använda den som nu i okt. Så stlk 56 borde räcka men det är klart. Man vet ju inte om du får en i Pricken-storlek men din mage verkar ju iaf nu inte så stor. Har ni ingen möjlighet att köpa till en varmare overall när barnet är fött och ni ser storleken? El är det för långt att åka när ni just fått bebbe? (Fördelen med att bo i stan...) Vi köpte inte allting innan Moa vad född. Tex köpte vi amningskudde först när jag provat på BB och tyckte det funkade bra.

• muggles

Kan tillägga att stl 62 var alldeles för stort i början och räckte hela vintern...

• muggles

Snaily: ja eller hur!

gosnosen: jag har ju glömt gratta dig till din tjej! Det är jätteroligt att ha en tjej. Haha, jag som inte är speciellt vän av mig har fått en riktig prinsessa! Hon hatar att vara rufsig i håret, älskar armband, halsband, hårspännen, diadem, glitterskor, kjolar och klänningar. Hon speglar sig gärna...

• muggles

(kanske en reaktion på att hon hade unisexkläder när hon var bebis...? )

Svar på tråden Livets toppar och dalar