• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • snaily

Muggles
    Jag kan ju alltid skicka maken på shoppingtur medan vi är kvar på BB el patienthotell (tror man blir kvar några dagar när man har så långt att åka), om vi inte hittat något innan dess. Då är vi ju ändå i stan, liksom.

Annars hoppas jag som sagt hitta lite fiffiga grejer hos kollegan imorgon.

Ooooooo, nu SNÖAR det!

• muggles

BS: låter trist att Iris får vänta jämt. Jag skulle ha sagt till, och bättrar de sig inte (de får väl turas om med vem som får vänta) så skulle jag sluta. Att vänta en timme låter alldeles för länge för att det ska vara en njutbar aktivitet.

• fru AM

Muggles: Hektor älskar också fina saker ... sina Hogan-guldskor, sin gucciväska, att få låna alla farmors halsband och armband och ha på sig allt på en gång, han vill också gärna få ett hårspänne i håret när jag håller på och fixar med Livias hår. Mest av allt älskar han vår enda kylskåpsmagnet - motiv: en chihuahua ...

• Lapinette

mugglan - gillar du inte femkamp !??

Själv har jag ätit "farväl till kollegan som sa upp sig igår och slutar idag lunch" på Kaknästornet. En helt perfekt dag att sitta där ovan och blicka ut över Djurgården och stan. F'n vad Stockholm är vackert!

Skål ... från kaninen som har börjat tuta för dagen med Chablis.

• Lapinette

AM - skål!

Vad händer i helgen? Någon som ska hitta på något skoj?

• muggles

Lappis: Skål ta mig tusan! "In to the fog" som min kollega sa en gång till besökande tyskar (de såg rätt förvånade ut )

AM: ah Hektor har anammat din glamour-livvstil! Coolt!

• muggles

Lappis: vi ska på 3-årskalas, tyvärr bara med tårta och kaffe och inte bubbel som vi brukar servera på Moas kalas Fast jag kan ju alltid ta med mig en flaska Billabong!

• Lapinette

mugglan - eller som min chef sa till några engelsktalande kunder I'm good at having many balls in the air ... !

• nennesjuttioåtta

hejhejj FREDAGSFULDANS!!!! 

September - flera snitt? Den här veckan känns det markant skillnad faktiskt, det har inte stramat, kliat, pirrat eller känts som jag halkat på herrcykeln. Känns skönt att läsa att det inte varit någon fara för någon av er, att det sitter mest i huvudet. 

Snorkis – Åh jag tyckte det var fruktansvärt med gravidmagar men kan inte vara i närheten av hur det känns för dig! Förstår att du kastade dig bakom hyllorna. Vilken tjej som var så jävla fräck när ni skulle sälja spjälsängen ! massor av kramar!!!!

omsan - yeiks, vad fort världens snurrar runt dig just nu, hopps det lugnar ned sig så småningom så att du får ta hand om dig själv också! 

oj Lappis, ni kan inte vara många kvar nu på ditt jobb??! Vet du, hahaha inom en överskådlig framtid kommer hur många som helst att kika på er och avundas eller bara beundras av er fina lilla familj!!!

Hattis -

Porchez - iuuh, vad läskigt om det är han!

Svar på tråden Livets toppar och dalar