• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Parnassia

BS - Oh nej! Hon sover inte hela nätter långt därifrån. Hon vaknar ca varannan timme och krånglar men ammar gör hon inte. Någon gång tar hon välling och någon gång räcker det att stoppa in nappen, buffa rumpan eller gosa, men ibland bara krånglar hon på i typ en evighet. Jag är HELT SLUT. Blir nästan lipfärdig när jag tänker på det. Men som AM brukar säga: This too shall pass. Men NÄR!!? Har inte sovit mer än max tre timmar åt gången på mer än en månad.

Jobbet ja. Det är ett jobb som jag jobbat med innan fast på annan närliggande ort. Jag kan nog jobbet kan man säga men arbetsplatsen, orten, kollegorna är nya. Och chefen. Och det är lite där skon klämmer. Jag kommer isf arbeta ganska nära chefen och jag får inte riktigt kläm på honom. Men han är bara tf chef och kommer förmodligen inte vara kvar ens hela nästa år.

Sen har jag ångest över att lämna Lilla. Ja, hon har en pappa. En pappa som kan vara pappaledig, men inte förrän i typ januari. Ja, hon får det jättebra med honom. MEN: JAG vill ha mer av henne. Rent egoistiskt. JAG hade inte tänkt att jobba nu utan kanske i augusti. Jag hade tänkt att börja leta jobb i vår för att ha ett efter sommaren.

Men så kom detta och min ansökan visade sig i princip vara ett skott mot öppet mål. Det trodde jag inte.

Frågan kvarstår. HUR ska jag göra!

HILFE!

• Parnassia

BS igen - men somnar själv gör hon!

Ett ljus i mörkret! 

Amningen är i nästan en kopia på hur det var med Stora. När vi började med mat tappades intresset för amningen snabbt. Och Lilla har nog introducerats snabbare och accepterat mat/gröt/välling snabbare än stora, därför har hon nog slutat amma fortare. Stora höll nog på ca en mån längre.

Stämmer "mönstret" kommer tanten snart igen också. Vilket leder tankarna in på nästa soppa. Spiralen. Jag har nog bestämt mig för att ge det ett försök till.

• Soldemor

Parnassia skrev 2010-10-15 21:24:27 följande:
    BS - Oh nej! Hon sover inte hela nätter långt därifrån. Hon vaknar ca varannan timme och krånglar men ammar gör hon inte. Någon gång tar hon välling och någon gång räcker det att stoppa in nappen, buffa rumpan eller gosa, men ibland bara krånglar hon på i typ en evighet. Jag är HELT SLUT. Blir nästan lipfärdig när jag tänker på det. Men som AM brukar säga: This too shall pass. Men NÄR!!? Har inte sovit mer än max tre timmar åt gången på mer än en månad.   Jobbet ja. Det är ett jobb som jag jobbat med innan fast på annan närliggande ort. Jag kan nog jobbet kan man säga men arbetsplatsen, orten, kollegorna är nya. Och chefen. Och det är lite där skon klämmer. Jag kommer isf arbeta ganska nära chefen och jag får inte riktigt kläm på honom. Men han är bara tf chef och kommer förmodligen inte vara kvar ens hela nästa år. Sen har jag ångest över att lämna Lilla. Ja, hon har en pappa. En pappa som kan vara pappaledig, men inte förrän i typ januari. Ja, hon får det jättebra med honom. MEN: JAG vill ha mer av henne. Rent egoistiskt. JAG hade inte tänkt att jobba nu utan kanske i augusti. Jag hade tänkt att börja leta jobb i vår för att ha ett efter sommaren. Men så kom detta och min ansökan visade sig i princip vara ett skott mot öppet mål. Det trodde jag inte. Frågan kvarstår. HUR ska jag göra! HILFE!

Tycker du skall ta jobbet. Det är kanske en drömchans. Du har din dotter kvar när du kommer hem från arbetet, men jut det här jobbet kanske inte dyker upp igen...

• Parnassia

Nej, nu går jag mot sängen ihop med Hypnotisören.

Säg nu för Guds skull inte hur den slutar.

Kram på er!! Ni är bäst!!

• Parnassia

Tack Soldemor för pepp!

Det är inte ett drömjobb. Men det är ett jobb som säkert kan bli ett bra jobb.

Jag får pendla rel länge på mycket trist/dålig väg också.

En tanke som slagit mig är att tacka ja, om det löser sig med makens pappaledighet förstås, och prova. Och om det inte funkar så får jag kräva att gå ner i tid eller helt enkelt säga upp mig och vara mammaledig igen. Men det känns inte helt schysst, mot någon.

• nennesjuttioåtta

Parnassia - oooh tricky question! Jobb växer inte på träd men Lilla kommer ju växa och vill du ta tillara den här tiden så kommer den ju inte sen, vilket ett jobb KAN göra. Men... ja jag vet inte alls hur jag skulle gjort.

Har precis bakat min chokladorgasmkaka, och insett att jag nog läst fel i receptet och då har ju även ni fått fel. *skäms* Försökte hitta vad jag skrivit innan i tråden men hittade inte det och det jag har i min receptbok är på norska, och jag trodde att melis (i glasyren) var slang för mjölkchoklad (melk-) men det är tydligen strösocker. Så nu blev det mer kolaaktig glasyr, har inte provat än men det kan ju ha betydelse. Återkommer i frågan när vi ätit av den!

Lappis - nu har jag fem dagsfärska bajsblöjor, har du listan på kön så kan vi börja beta av?

• smint

har inte hunnit in på flera dagar så nu har jag väl masssor att läsa igen

Parnassia: Hypnotisören hade jag som en semesterbok i somras, jag tyckte den var jättebra. Tycker du skall ta chansen på jobbet, även om det känns iom dottern, men du har henne när du kommer hem

BS: Trist att det är så lång väntan på 4 h gården, tycker dom verkar jobba lite märkligt

Muggles: har uppfattat att det var ett lyckat VUL. Håller fortfarande tummar att allt skall gå bra

Lappis: trist att halka ned en plats i kön. Men det kan hända mycket. Hoppas ni fick en grym fredagsmiddag, lät hur gott som helst.

här är det tyst på 2 av 3 familjemedlemmar. Vi drar fortfarande på förkylningar så sambon har somnat med dottern gissar jag på. Men i morgon är det städdag i samfälligheten så det blir ingen sovmorgon direkt.. Hoppas det inte regnar.. sedan skall vi väl städa av lite. MIna föräldrar kommer i morgon natt från Tunisien och skall stanna några dagar så skall fixa lite i gästrummet. 

skall läsa lite nu så jag kanske kan kommentera lite senare..

• Parnassia

Jag håller med Snorkis. Trodde också det var florsocker.

God natt!

• viktualia

Parnassia - skickar ett gäng kramar och hoppas att maken och du gemensamt kan komma fram till något som känns bra!

Svar på tråden Livets toppar och dalar