• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • BrudSommar2006

PB, vad synd att det ska bli så struligt hemma varje gång, usch.

Iris är på sitt allra sämsta humör idag och sliter leksaker ur händerna på Alicia.

Vad det gäller 4H-lekiset så finns det ju ett uppvärmt klubbrum men jag kan ju inte lämna Iris själv ute och gå in och sätta mig där med Astrid. När ledaren är ute med ett av barnen, eller två när de åker vagn, så måste ju vi föräldrar passa våra barn som är kvar och väntar. Sedan vet man ju inte när det är dags för byte heller så jag kan ju inte ta med mig Iris in heller. De byter utanför grindarna så man måste följa med sitt barn ut och hämta in det igen sedan.

• Hattis

Oj , Luna, BF på juldagen! Om det (mot förmodan) blir alldeles just då och det blir en han så finns det ett namn på J som ni kan ta Fast ni kanske vet att det ska bli en annan sort?

BS - Aj, då, inte alltid helt lätt att dela med sig av sakerna. När kommer kusinens far/mor tillbaka?

Parnassia - även om jobbet inte är toppen på alla sätt så kanske du känner att du har ett bättre utgångsläge för andra jobb om du tar det? Har förstått att det inte dignar av dem i dina hemtrakter. Du förlorar ju inte på att åka dit och höra dig för iaf . Jag som inte håller på och bondar till ett litet barn tappar ju det perspektivet lite förstås.

Jag håller på och bakar till kvällens middag. Maken har åkt för att hjälpa mina föräldrar över dagen, jag är rätt tacksam att han gör det utan mig så att jag kan få hinna pyssla färdigt här hemma.

Dag 3. Ned (upp-?) räkningen till glad gubbe har börjat! Tjo! Och vi har börjat titta på en resa för att slippa rusk och mörker i en vecka i november/december. Vilken vecka blir uschligast tror ni?

• Hattis

Ore skrev 2010-10-16 10:30:32 följande:
    KRAM till hormonkänslofyllda PB Din sambo kan få gå kurs hos min man, han verkar tro att en kram löser allt. Medan jag tycker att det är jättetrevligt att kramas, men när det ligger leksaker över hela j_a golvet, disken nästan ramlar av diskbänken, smulorna ligger i drivor på köksbordet och golvet ser helt melerat ut av smuts - så kryyyyper det faktiskt i mig så mycket att jag inte ens kan stå stilla för en kram, utan skulle föredra att vi faktiskt röjer undan, gemensamt, och SEN kramas!

Word! Förutom leksakerna då.

• Soldemor

Idag hzr det varit mini-tantträff hos fru E. Otacksamma jag upptäckte att de kartongerna vi skulle få inte funkar när man skall ha flyttkarlar! Men vi blev bjudna på himmelskt goda scones och en mycket trevlig pratstund. Fru E fick inviga sin ugn minsann!

Tack Fru E med make!"

• Soldemor

Hattis skrev 2010-10-16 14:27:59 följande:
    Oj , Luna, BF på juldagen! Om det (mot förmodan) blir alldeles just då och det blir en han så finns det ett namn på J som ni kan ta Fast ni kanske vet att det ska bli en annan sort?
  • passionsblomman

Solde, jag tror att det endast är i tant-tråden som man kan prata om tant-träffar...
    I just denna är det nog ingen öht som skulle kalla sig tant tror jag. I synnerhet som Tanten i den här tråden är detsamma som mens.

• Soldemor

passionsblomman skrev 2010-10-16 16:53:05 följande:
    Solde, jag tror att det endast är i tant-tråden som man kan prata om tant-träffar... I just denna är det nog ingen öht som skulle kalla sig tant tror jag. I synnerhet som Tanten i den här tråden är detsamma som mens.

Ojdå! Nej, något sådant var det inte alls frågan om! Inga menstanter här inte! Men vi träffades iaf och hade trevligt!  (tyckte jag och maken, hoppas Fru E tyckte det också! Hon är sååå trevlig!)

• lunagarden

Hattis skrev 2010-10-16 14:27:59 följande:
    Hihi, ja, fast det blir ju lite konstigt på en tjej
  • lunagarden

Parnassia - jag tycker du ska försöka bortse från det logiska i allt och följa ditt hjärta!

Svar på tråden Livets toppar och dalar