• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • BrudSommar2006

Lapinette, ja för oss i alla fall, för de flesta andra där är det nog så det brukar vara! Själva lät de drängen ta hand om mjölkandet just idag.

• Klockarbol

BS - Tack då vet jag! Provar att skrive en rad i ett PM till KikkiKikki istället
    Nackdelen med att vara alldeles ny själv är att det tar ett tag att komma ihåg vilka som varit med länge och vilka som är nyisar!

Kalas på landet, i synnerhet släktkalas, är ofta en spännande upplevelse! Minns någon mosters födelsedagskalas (50 kanske?) när jag var lagom stor. Morbror hade grisar och hur det nu var så skulle en sugga grisa och det hela slutade med att min mamma (!) satt i svinstallet i långklänning och assisterade små kultingar...

Har äntligen, med viss möda, fått upp några bilder från bröllopet i mitt galleri. Nu ska jag återgå till att göra album att skriva ut och skicka till bröllopsgästerna.
    Undrar varför jag inte tyckte det var en bra idé att göra alldeles vanliga tackkort...

• BrudSommar2006

Klockarbol, fantastisk klänning!

• Telis

Kära nån, en timme och en kvart tog det att läsa ikapp fyra dagars trådbabbel. Här kommer mina kommentarer:

muggles, jag skrev nog lite otydligt, jag ska inte på intervju på ett fjärde ställe utan på den fjärde intervjun på ett ställe där jag redan varit tre gånger.

snaily, jag glömde kommentera din mamma i förra veckan. Så himla jobbigt att det första beskedet inte var så positivt som ni hoppas och att ni nu måste vänta på ännu fler prover. Håller alla tummar och tår!! Vi har ibland 15 grader i sovrummet men Televinken vägrar täcke. Vi använde ingen vinteroverall förra vintern eftersom vi hade en väldigt varm åkpåse i vagnen men den här diskussionen har vi ju haft i tråden in till förbannelse så jag säger inget mer.

Vickan, jag har skickat ett brev till dig, tyvärr hade jag så bråttom att få iväg det innan jag klev på tåget att jag inte hann lägga i något brev.

Hattis, vad tråkigt att tanten kom!

Lappis, angående plommonrecept, följer du också en blogg från Korsika?

Prickens namn finns nu i galleriet!

snaily igen, snöar det?! Jag är grrrrrrrön av avundsjuka!!

Snorkis, många många kramar som vanligt, vilken sorglig historia med spjälsängen!

Åh, Parnassia, grattis till jobbet!! Du mådde ju så dåligt över att vara arbetslös, det måste ju kännas jättebra! Jaha, nu ser jag att du kanske inte vill ha det. Men vad säger din man om att vara pappaledig då? Jag skulle också hemskt gärna vilja vara hemma mer med Televinken och gärna till i augusti nästa år men min man vill ju också vara hemma så jag har inte så mycket att välja på.

PB, stor kram! Hoppas du och sambon är sams nu igen!

Ore, jag är som du, inget jäkla kramande innan disken är undanplockad, klädhögarna sorterade, soppåsen slängd och dammråttorna uppsugna.

Klockarbol, nej kikikikki dök upp samtidigt som du tror jag och tillhör inte IRL-trådisarna.

Söndagskramar!

• Telis

Klockarbol igen, håller med dom andra - ni var jättejättefina!

• lunagarden

Klockarbol - jättefin klänning

Jag skrev i inkorgen till Kikki Kikki för en dryg vecka sedan, men hon har tyvärr inte svarat. Hoppas hon har fått sin bebis och allt gått bra och att hon inte har tid att vara här!

• Lapinette

Telis - biensur! Älskar hennes blogg med sol, värme, härliga foton! En av de få som jag verkligen följer. Och plommonen blev supergoda... så enkelt!

• Hattis

porchez skrev 2010-10-17 14:05:33 följande:
    Jag saknar många i tråden? Är det flera som tagit paus?? blivit smygläsare eller bara inte har tid??? Saknar er! (ingen nämnd igen glömd)

Håller med! *Vinkar frenetiskt*

Svar på tråden Livets toppar och dalar