• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

jag har fått urinvägsinfektion Extremt obekvämt! Dricker citronvatten som en galning men jag vet inte om man kan lita på det. Tranbärsjuice innehåller socker (som matar bakterierna) så det tänkte jag strunta i att dricka. Några fler huskurer någon kan informera om?

• nennesjuttioåtta

telis - jag förstår hur du menar, jag mår dåligt bara jag lämnar honom ensam på en filt så han får gurgla själv. Och då är jag ändå någon meter bredvid...  

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article5845966.ab
    hehehe, Pricken kanske inte var så stor ändå.

• nennesjuttioåtta

AM annars är väl transbärsjuice (eller dricka) det brukar köra med även på vårdhem?!? Stackars dig!

• fru AM

Nenne: tack! Dessutom förväntas man bota sig själv så länge man inte är gravid elelr så. Får väl köpa tranbärsdricka då.

• snaily

AM
    Blä för UVI! Men om du inte dricker vansinneskopiösa mängder av tranbärsjuicen, eller har fel på dina njurar, så ska inte sockret gå ut i urinen och kunna mata bakterierna. Om du ändå vill undvika sockret så rekommenderar jag tranbärskapslar, räddat mig flera gånger.

Nu har ju jag inga barn men kan tänka mig att jag tillhör den "hönsmammiga" skaran (ursäkta uttrycket!), jag har ju svårartade problem att ens lämna från mig hunden! Har stor ångest just nu för vet inte var vi ska göra av honom när det blir dags för förlossning.

• snaily

...kanske ska prova lämna in honom på byns vanliga dagis, han gillar ju barn. Bara det inte blir mitt i natten. Får lägga honom i en korg och ställa på trappen utanför dagiset i så fall.

• Lapinette

AM - honeymoon syndrom?! Blev det lite väl mycket där på slottet? 

• fru AM
    Lapinette skrev 2010-10-18 12:49:12 följande:
    AM - honeymoon syndrom?! Blev det lite väl mycket där på slottet? 
    Haha - jag visste att någon skulle dra den slutsatsen. Men det började nog redan innan ... Och vi var inte överdrivet aktiva heller. Lagom! Sömn är underskattat
  • muggles

Lappis: tack för recept, har sparat det! Jag gillar plommon så det ska bli spännande att testa.

• muggles

Nenne: har receptet hemma i en bok, påminn mig så ska jag skriva in det. Mkt enkelt var det iaf!

Svar på tråden Livets toppar och dalar