• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

Parnasia - ha, ha .. känner igen det där velandet .. vi får se hur du känner efter mötet på onsdag. Intressant!

• fru AM

Vickan: efter en snabb googling ser jag att Granngårdens spensalva tydligen är det som man ska ha. Verkar finnas en hel subkultur av människor som smörjer sig med detta ... Då var inte min mamma så konstig som jag trodde då

Vet dock inte var man får tag på "guldet" ... Snaily?

• snaily
    fru AM skrev 2010-10-18 16:14:52 följande:
    Vickan: efter en snabb googling ser jag att Granngårdens spensalva tydligen är det som man ska ha. Verkar finnas en hel subkultur av människor som smörjer sig med detta ... Då var inte min mamma så konstig som jag trodde då Vet dock inte var man får tag på "guldet" ... Snaily?

På Granngården då skulle jag gissa?

För mig är spensalva samma som Helosan, men det är möjligt att det finns något annan typ av spensalva också på Granngården, kan ju vara värt att prova! Helosan med solskyddsfaktor (på jättetub) kör många med till sina kor, men det behövs kanske inte så här års.

• Parnassia

AM - Man kan kanske börja med att leta på Granngården?

Vickan- fy vad ont! Jag har mest erfarenheter av en spricka vid nageln el dyl Inte i dina dimensioner. Du har mitt medlidande i vilket fall!

Mugglan - Breathe! Och ge'n vad han tål på svenska!

• snaily
    fru AM skrev 2010-10-18 16:08:16 följande:
    Jag verkar redan ha fått bult med min lilla UVI ... tre liter citronvatten senare ... Eller så var det bara inköpet av tranbärstabletterna som gjorde susen - liksom en gång inköpet av bidrottninggelén ... Tjoho (ropar jag kanske lite tidigt).
    Heja och hurra!!

Bidrottningsgelén förresten - det var ju helt fantastiskt vad bra den fungerade på mig!

• fru AM

Men VAD är granngården? En affärskedja? Såg ut som någon intresseorganisation eller liknande när jag cyberrusade förbi ...

• Parnassia

Helosan är bäst! Jag är uppfödd på det! Min far tycker att det som inte helosan och/eller kirurgtape kan laga är ett fall för expertisen alternativt vår Herre.

• Parnassia

Underbart vilka skillnader som finns i tråden! Här har du en som tom samlar bonuspoäng på Granngården. Med framgång.

Som ju är en stor kedja med trädgårds, hus,husdjur, lantbruk, skogsprylar.

• Parnassia

Snaily- har du gelén som vandrade runt i tråden ett tag? Kanske måste någon mer i tråden tipsas om dess förträfflighet?

Svar på tråden Livets toppar och dalar