• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • start september

Elände med kön Lappis. Jag förstår att det är frestande att titta, kanske kan du bestämma att du tittar en gång i veckan max eller så?

Oinspirerad - jamänvisst! Och jag är inte ens på smällen, brukar annars skylla på det ;)

• muggles

Nenne: jag har faktiskt rantat in i v8...

• nennesjuttioåtta

mugglan - jaha, den nyansskillnaden såg jag inte, då blir det ju inte så ofta nej. Doh!

här blåser det som fan! Tur jag har tung last i vagnen!

• start september

På återseende ikväll, jag har flexat på morgonen och shoppat ett par dyra Clarks vinterskor till mig själv och samtliga röda kläder i relevant storlek som fanns i ett köpcentrum typ. Imorse skrek lilla tjejen att hon ville ha sina gummistövlar trots kylan bara för att de var röda. Höstskorna är ju svarta. Suck. Till dagis gick hon i nya röda vinterskorna istället.  Lirkande har man inte tid med så dags så nu blev det röd/svarta stöplar i Neopren från Vincent som ska vara varma, nån som vet om det är ok kvalitet?

• passionsblomman

Ikapp!

Jag har haft en djävulsk huvudvärksnatt och verkar dessutom vara i början av en förkylning, så jag är seg som jag et inte vad nu, men huvudvärken har iaf äntligen släppt. Inatt kräktes jag nästan när det var som värst.

Igår var vi ända i Mörrum på handboll med sonen. En riktigt heldag. Samling 8.30 och hemma igen 18.00.

Sams är vi, men jag blri så illa berörd av att det "alltid" ska dra iväg så inåt den helt i önödan, när det är så små saker som istället kunde öka samhörigheten. Och i vårt förhållande är det verkligen tvärtom vad gäller det där man att man antar att den andre vet och kan läsa tankar. Så onödigt. Först blir jag skitledsen för att ingen bryr sig om mig och jag är ju ledsen, sedan blir han ledsen för att jag inte fattar hur mycket han bryr sig om mig. Nåja, huvudsaken är väl att vi egentligen visst bryr oss om varandra och att man till slut känner det. Även om det hade varit skönt att få veta det INNAN man blev ledsen.

Förresten så håller jag med om tvätt och disk och smulor, och vill gärna att även de sakerna uppmärksammas. Och jag kan tänka mig en kram någonstans i pauserna.

Vilken underbar helg ni haft AM!

Klockarbol-å vad fina ni var!

Tinga, jag har också undrat hur mycket latare än du man kan vara egentligen. Insikten om graden av den förmågan till lathet är ganska pinsam för undertecknad.

Jaha, nu glömde jag vad det var jag tänkte säga mer....

• viktualia
    Parnassia skrev 2010-10-18 12:29:25 följande:
     Är ett jobb som känns halvbra värt att "offra" den tiden med henne för?
    Samtidigt ger du dig själv lite arbetslivserfarenhet, en stadig inkomst och sist och kanske störst ger du maken möjlighet att vara hemma med Lilla. Och som vi diskuterat innan så verkar det vara lättare att få nytt jobb om man redan har ett... dvs det här jobbet (som jag absolut förstår inte är nåt drömjobb) kanske ändå kan vara språngbräda till något annat.
  • Parnassia

Här händer det grejer. Jag vände ryggen till i 5 min och under den tiden hinner Stora sätta i diskproppen, tömma halva diskmedelsflaskan och fylla på fullt med vatten i hon. Resultat: OFANTLIGA mängder skum.

Det tog mer än dubbelt så lång tid att röja upp.

Ett relativt bra hyss dock. Tidigare i dag har hon målat på en bänk och igår ritade hon mönster med fingret i glasyren på kakan jag gjort. Mycket kan man säga om henne men att skylla henne för brist på kreativitet eller för långsamhet kan man inte.

PB - Bra att ni är sams och bra att ni ändå pratar om det. Tyvärr är jag en som tror att det är svårt att hitta en lösning. Vi har det likadant periodvis (då utan att ha gått igenom IVF:er) och jag tror att problemet är just det som tagits upp: kvinnor och män ÄR olika. Det kan man nog inte göra nåt åt. Vi tänker, kommunicerar, oroar oss och visualiserar olika.

(Därmed inte sagt att man inte kan vara jämställd för det. Men det är ju en annan diskussion.)

• Parnassia

Vickan - visst har du rätt. Egentligen vet jag det också.

Liksom jag också vet att man kan sluta om det är hemskt.

Svar på tråden Livets toppar och dalar