• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

AM - grattis till jobbet!

Gällande att lämna barn på dagis så skulle jag helst vilja hitta en sådan där supergod dagmamma à la Piggelin. Vet att vår granne under oss har en bra dagmamma (tror de är några dagmammor som har 5-6 barn tillsammans).

• fru AM

Jag måste vara en hårdhjärtad typ - men jag lider inte av att lämna barnen på dagis. Precis när Hektor var ny på dagis (efter en i mitt tycke alltför kort inskolning) så var det tårfyllt och jobbigt men nu vet jag att han trivs där och Livia älskar dagis och sina kompisar och lärare där. De har mycket roligare där än hemma med en mamma som egentligen vill vara någon annan stans, och även om hon var sk hemmafru hursomhelst måste sköta hushållsarbetet istället för att möta barnen på deras nivå hela tiden. Däremot har jag full förståelse att det känns jobbigt att lämna barn på dagis om de av någon anledning inte trivs där. 

• viktualia

själv ska jag gå till BVC med Trollet på 8 månaders kontroll, så här på rätt dag!  Och fira (?) att han bara ammade en gång i natt.. däremot sov han klistrad mot mig, vilket inte gynnade min sömn. Men men.. ett steg i taget tror jag...

• nennesjuttioåtta

hellå, typiskt, precis när jag loggar in så antingen vaknar Pricken eller så tar strömmen i datorn slut. 

Nåja, får se hur många inlägg jag hinner med. Nu har jag ju glömt vad det var jag tänkte kommentera efter att ha läst ikapp!

Jag vill ha länken till Korsikablogg!

AM - grattis till jobb!

Annars vill jag bara krama er alla

• muggles

Ibland känner jag mig "konstig" (läs: okvinnlig/omammig) som inte har ont av att lämna Moa på dagis. Men jag håller med om att tanken att jag träffar henne många färre timmar än vad dagispersonalen gör, är lite skum. Fast jag mår inte dåligt över att lämna henne. Jag är som Tinga och tänker inte mkt på henne när jag är på jobbet.

AM: vad roligt med skarpt uppdrag! Det kommer du att göra galant!

• nennesjuttioåtta

vi ska också till bvc idag, två veckor sen sist. Igår träffade vi en liten tjej om var 4 dagar äldre och lika stor som Pricken var när han föddes (eller t o m någon cm kortare). Vilken söt liten plutt! Och ändå var hon normalstor, jag fattar inte. Lite sörjer jag den lilla spädis jag aldrig hann se innan han blev sumo. Men men, han är ju frisk och allt flyter på och nu skrattar han så hjärtat pinglar!

• nennesjuttioåtta

muggles - hr du receptet på brödet? Vill baka något annat än limpa...

• Parnassia

Tack för all input i min jobbfråga. Jag är fortfarande tveksam och känner egentligen mer och mer att jag nog vill vara hemma, jag får ont i magen av hela grejen. Maken stöttar mig hur det än blir.

Men jag har som sagt tänkt att gå dit på onsdag och ta reda på lite mer och känna hur det känns då.

AM- slottet lät ju fantastiskt! En helg i november har maken hittat på nåt hemligt och jag hoppas att han har hittat på nån övernattning åt oss. Vi får se.

*fortsätter läsa ikapp, fem sidor kvar.*

• nennesjuttioåtta

ok, surftiden är definitivt över. Puss på er på ett tag!

Svar på tråden Livets toppar och dalar