• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • viktualia
    Parnassia skrev 2010-10-18 15:23:48 följande:
    Vickan - visst har du rätt. Egentligen vet jag det också. Liksom jag också vet att man kan sluta om det är hemskt.
    Du har ju dessutom ett hyfsat bra alibi! Skulle jobbet och pendling och alltet bli pissigt kan du ju skylla på att maken plötsligt "måste" tillbaka och jobba och därmed du måste hem igen... men men....

...mest av allt skickar jag ett gäng stora KRAMAR till dig, Parnassiagumman!!! Och uppfinner ett riktigt jobb med rätt innehåll i din geografiska närhet... så där lite kvickt.. hm.. jag verkar ha dåliga fe-egenskaper.. men viljan är stor...

• Parnassia

Tack VIckan!

Jag är verkligen VELIG. Imorse hade jag nog nästan bestämt mig för att tacka nej, om inte mirakel skedde på onsdagens möte. Men nu efter lite pepp har jag nog vänt helt.

Blir ju förvirrad på mig själv...

• viktualia

Parnassia - det här med jobb och jobbyten är STORT även om man kan ändra sig, byta, säga upp sig osv sov. Jag går omkring och är helt nöjd över att de inte hör av sig från stället som "headhuntade" mig. Så länge de inte ringer så kör jag ner mitt huvud i sanden och trivs där.. tidelipom... typ..

Och livet består av knörvel. Mycket knörvel!

Men jag tycker att du ska ge jobbet en chans och Lillas och makens gemensamma hemmatillvaro en chans.

/en som snart bara kommer träffa sonen i vaket tillstånd ca 1,5 h per dag...

• muggles

Jag är helt klart gravvo - har just nu mest lust att be en tysk fara och flyga! Har dragit igång att vi ska ha ett frukostseminarium för våra kunder och tyskarna (moderbolaget) skulle hjälpa oss med att lägga upp en webregistrering. Texten som de ska lägga upp är helt och hållet på svenska, de ska bara göra själva adminstreringen. Nu är det en jäkel som har synpunkter på innehållet - vi får inte kalla det seminarium jada jada. Ska väl han skita i?! Jävla typ. *osar*

• viktualia

På temat gnöl:

Jag blir GALEN på mina jävla händer!! Nu hjälper inte ens inotynol eller idomin (som räddat mig sedan sonen föddes).. nu har jag snart blödande självsprickor på vartenda finger.. bläääääääääää

jag använder diskhandskar så fort jag håller på med vatten och försöker att minimera antalet handtvättar.. hm...

- slut på gnöl -

• fru AM

Jag verkar redan ha fått bult med min lilla UVI ... tre liter citronvatten senare ... Eller så var det bara inköpet av tranbärstabletterna som gjorde susen - liksom en gång inköpet av bidrottninggelén ... Tjoho (ropar jag kanske lite tidigt).

Mugglan: svär på svenska åt tysken - hjälper kanske?

• fru AM

Stackars vickan! Det där lät ONT!

(minns att min mamma hade stora problem med sina händer speciellt vintertid - hon lyckades få tag i något som heter spensalva, som egentligen används på kossors spenar. Känner du någon bonde som kanske kan deala?)

• Lapinette

Kanske snaily kan få fatt i spensalva?

• Lapinette

mugglan - ta tre djupa andetag innan du pratar med tysken!

Svar på tråden Livets toppar och dalar