• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Parnassia

Alltså -> Human -> Orginal på den "konstiga länksidan" .

• muggles

Nenne: recept på valnötsbröd (receptet kan dubblas för detta blir ett litet bröd):

1/4 paket jäst
    1/2 tsk salt
    1 tsk honung
    2 dl ljummet vatten
    2 dl rågsikt
    2 msk olja
    100 g hackade valnötter
    2 1/2 - 3dl vetemjöl
    1-2 msk smör till formen

(kommentar från mig: jag dubblade receptet men tog endast 100g valnötter till två bröd. Dessutom tog jag ett gäng fikon - ca lika mkt som nötter - som jag klippte ner i småbitar.)

Smula ner jästen i en bunke. Strö över salt och honung. Häll på några msk av vattnet och lös jästen. Häll i resten av vattnet och rågsikten. Låt blandningen vila några minuter.
    Rör ner olja och hackade valnötter samt vetemjöl. Arbeta ihop och knåda lätt med trägaffel i bunken. Lägg över handduk och låt jäsa i 1h. Smörj brödform(ar), form ca 1,2 l.
    Knåda den jästa degen lite på mjölat bakbord. Baka ut till tjock rulle och lägg i formen. Jäs sedan i ca 30 min. Snitta brödet med en vass kniv. Grädda i 200 gr i mitten av ugnen ca 30 min. Låt svalna under handduk.

• muggles

Brödet blev kanongott med smör och en god ost, gott både med och utan fikonmarmelad. MUMS!

• muggles

Idag frågade Moa: vad är det där för nötter?
    jag: det är valnötter.
    Moa: är det till valarna?

• BrudSommar2006

Det man inte vill när man sitter med blött, stripigt hår nyduschad och därför utan smink och iklädd rosa pyamasbyxor med blommor på, säkert ett årtionde gamla, är att advokatgrannen iklädd dyr kostym ringer på dörren och maken är och handlar med Iris. Blä.

• BrudSommar2006

Vad det gäller urinvägsinfektion, förväntas man verkligen bota det själv?? Jag har behövt pencillin varje gång. Vad det gäller sex så typ knuffar jag undan maken och rusar till toaletten efter alltför många besök på akuten. Lyckades bli gravid två gånger i alla fall så det kan inte hänga på att man ska ligga still efteråt.

• BrudSommar2006

Nej men känner jag någon som inte varit på granngården, vad kul!

• kängu

Jag trodde att de enda som åkte till Granngården var typ... bönder

BS, vilken underbar bild jag får i skallen med dig i pyjamasbyxor och advokatgrannen

AM- kasst med UVI

• kängu

Parnassia, jag tycker du ska ta jobbet!

Ang. lämning av barn så tyckte jag att det var jobbigare innan, nu när han är större så känns det lättare. Därmed inte sagt att jag kommer tycka att det är jobbigt när han ska börja på dagis! Men jag är som Tinga & Mugglan, tänker inte på Ru när jag jobbar. Så på så sätt saknar jag inte honom så mycket heller. Men visst är det en jäkla omställning att gå från att träffas dygnet runt typ till bara några timmar varje dag...

• nennesjuttioåtta

Mugglan - PWAHAHA är Moa från götlaborrrg ellerr? Smart!

BS - oh, varför blir det jämt så där? Men jag tror säkert de där pyamasbyxorna matchade dina rosiga kinder! 

Jahapp. Så kom vi hem från BVC. Sen kom maken hem. Ovanför nyckelskåpet i hallen ser han en stor blodfläck. Konstigt. Jag säger att jag sett någr stänk när jag var i sovrummet också, undrar när de är ifrån. Jag går in i sovrummet för att visa, de är på  väggen på min sida av sängen. Fan. Fågelfjun på golvet. TATAAAA! En slaktad talgoxe ligger på makens sida, det är fjädrar och blod fulla golvet. Nancy skruttar runt och ser glad ut. 

Kattjävel bortskänkes. 

Svar på tråden Livets toppar och dalar