• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Parnassia

Oupsie - det finns ju lite olika tens-apparater med olika funktioner, nu vet ju inte jag vilken du har men det finns de som har särskilda program för tex foglossningssmärtor.

Och man kan ju sätta plattorna  på framsidan av magen om man gör rätt, det gör man ju vid förlossningsvärkar. Men strömmen får inte gå igenom magen utan kretsarna måste vara en på höger sidan och en på vänster sidan. Förstår du hur jag menar? Alltså de får inte vara ihopparade fram resp bak.

Den jag hade var den här

www.cefar.se/products.asp%7BE34B1C0C%2D1A1F%2D4B83%2D9B16%2DA3E7BBA8252E%7D&id=CEFAR+FEMINA&cat=Sm%E4rta+%26+v%E4rk

• nennesjuttioåtta

lappis - nej, men jag ser så jäkla sliten ut utan, så nu är jag vaken!

• Parnassia

Och ska man ha den även mot förlossningssmärtor är det enligt mig ett måste att den har den där funktionen som gör att man kan stänga av den värsta strömmen när värken går över och sedan sätta igång den igen. Alltså så att man inte behöver ställa in allt från noll vid varenda värk, det blir för meckigt.

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2010-10-19 14:44:00 följande:
    shit,  u har nästan hela dagen gått och jag har inte gjort nåt mer än ätit lunch, sjungit för Pricken och smetat på mig mascara. zzzzzzzz
    Nenne, det tycker jag låter som en riktigt händelserik dag!
    Jag har absolut inget att skylla på alls för mina TOTALT händelselösa dagar... en hundpromenad och sen tycker jag att jag gjort mitt för dagen. Lyckas jag dessutom handla mat så är det bara en bonus. Och detta är alltså INNAN bebisen kommit! Oj oj, hur ska det gå...
  • Lapinette

snaily - har ni fått någon snö? Här i Sthlm är det supergrått och regnigt idag men jösses vilken fin höst vi har haft hittills.

nenne - ahhh.. så du sätter på dig mascara för att vakna/pigga till dig lite.

• nennesjuttioåtta

snaily - men vi FÅR ju vara så här slappa!

lappis - ja, precis!

PB - ja, hua. Då går jag hellre över tiden med 10 veckor!  

• Oupsie
    muggles skrev 2010-10-19 14:31:39 följande:
    Nej jag tror inte det. När Moa låg i magen var jag för att ta reda på det vid RUL och maken emot. Men denna gång vill jag nog inte ta reda på det jag heller konstigt nog. *hoppas det är friskt bara*
    Ok, I see . När man har kämpat så länge med att bli gravid så tänker man nog mer på att barnet ska vara friskt och att allt ska gå bra.

• nennesjuttioåtta

oupsie - bilar är fan ständug huvudvärk

• Oupsie
    Parnassia skrev 2010-10-19 14:50:05 följande:
    Oupsie - det finns ju lite olika tens-apparater med olika funktioner, nu vet ju inte jag vilken du har men det finns de som har särskilda program för tex foglossningssmärtor. Och man kan ju sätta plattorna  på framsidan av magen om man gör rätt, det gör man ju vid förlossningsvärkar. Men strömmen får inte gå igenom magen utan kretsarna måste vara en på höger sidan och en på vänster sidan. Förstår du hur jag menar? Alltså de får inte vara ihopparade fram resp bak. Den jag hade var den här www.cefar.se/products.asp  
    Nä, jag förstår inte riktigt... . Jag trodde att jag skulle undvika helt att sätta på magen?
Svar på tråden Livets toppar och dalar