• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Snorkfröken77

AM - Jag är glad för de virtuella också! *kramar tillbaks hårt*

Apropå det så har jag väl aldrig kramat så mycket människor som nu den sista tiden, och folk som jag knappt pratat med. Men jag tycker det är skönt, det är ett så fint sätt att visa att man bryr sig. Fram för mer kramar i Sverige!

PB - Han kämpar på, han är redan utskickad till kund (han är ju konsult) han tycker det är ok inte mer än så. Han har gått lite tidigare en del dagar vilket jag tror ha varit bra. Han har även framfört kritik mot sina chefer då de hanterat det extremt dåligt. Hans chef har inte ens sagt något till honom....

Kom på att ni skrivit om Granngården och Spensalva/Helosan, skoj! Granngården har ju så mycket roligt om man har trädgård!Jag lärt mig att man använder Helosan på kossornas spenar och på händerna när man jobbar med kor så jag smörjde faktiskt in mina torra bröstvårtor med det när jag var gravid. Jag tänkte duger det åt kossorna duger det åt mig.

• Snorkfröken77

BS - Stackars Jocke, hur ska det gå?

• passionsblomman

STARKT av honom att kritisera chefen! Skitviktigt att sådant kommer fram så de som jobbar i ledarpositioner kan lära sig av misstagen så att säga.

Hälsa maken från mig. Jag tycker ni gör det så himla bra som ens genomför arbetsdagar!

Bamsekramar!

• Snorkfröken77

PB - Han hälsar tillbaka till dig (han var lätt förvirrad, Passionsblomman vem? )

• kängu

Snorkis, vilken skitdag du hade Skickar massor med kramar till dig!!

• passionsblomman

Snorkfröken77 skrev 2010-10-19 20:54:54 följande:
    PB - Han hälsar tillbaka till dig (han var lätt förvirrad, Passionsblomman vem? )

Haha! Ja det kan man verkligen undra!

• porchez
    BrudSommar2006 skrev 2010-10-19 17:34:32 följande:
    Hörrni, jag kan rekommendera er alla att vara lite restriktiva med graden av mjukiskläder och osminkning ni kör med hemma för man vet aldrig vem som ringer på dörren... bara ett litet tips av en med viss erfarenhet.
  • viktualia

Snorkfröken - fick han något svar från cheferna? Usch, sånt där stör mig verkligen! Folk som inte kan FÖRSÖKA hantera personliga kriser på ett vettigt sätt!!

Kram till dig!!

Ego - vi har tagit flera steg närmare inrett vardagsrum. Nästa steg var att jag skulle gå lös på att fålla gardiner. Det stöp på behovet av skarvsladd till symaskinen... hm.. skärpning Vickan!!

• porchez
    Snorkfröken77 skrev 2010-10-19 20:27:26 följande:
     Helosan på kossornas spenar och på händerna när man jobbar med kor så jag smörjde faktiskt in mina torra bröstvårtor med det när jag var gravid. Jag tänkte duger det åt kossorna duger det åt mig.
    du e för skönt Snorkis!

Men stor kram till din jobbiga dag! eller nej inte till din dag, utan för dig som fått uppleva den jobbiga dagen förstås.. Tyvärr kommer det bli många sådan dagar till, men med tiden kommer du märka att det går fler och fler dagar i mellan de dåliga dagarna och på sätt förstår man att denna saknad går att leva med... ååå vad hesmkt allt är en stor kram till!!!!

• Snorkfröken77

Just ja, glömde ju svara förut Vickan! Jag skulle vilja träffa både dig och Porchez IRL, vore jätteskoj. Men jag är ju lite "känslig" för bebisar just nu så jag får nog vänta ett tag till.

Porchez - Ja, med facit i hand hade jag ju haft två veckor emellen som varit helt ok. Så det var väl liksom dags!

Svar på tråden Livets toppar och dalar