• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie
    muggles skrev 2010-10-11 15:16:49 följande:
    Oupsie: jag tror nog att hunden kan avgöra redan på lukten om det är kyckling el bebis i vagnen
    Det tror jag med . Är inte så orolig för det alls faktiskt.

Och angående kakel/klinkers, jo visst kan man ha olika det var mest han i kakelbutiken som tyckte att vi skulle ha samma klinker. Men det kanske mest är för att underlätta för honom . Men man skulle ju kunna ha det ljusa på övervåningen i badrum och tvättstuga, och sen det mörka där nere? Då är man ju lite enhetlig i alla fall.

Vi har i alla fall bestämt att även om vi tar de mörka klinkerplattorna i hallen så ska vi ha polerade, inte matta, och i större format än vad som är orginal. Har blivit lite inspirerade av våra vistelser i USA där allt är stort och blankt .

• Oupsie

PB, hoppas att menopur är grejen för dig! Märkligt att det är så olika besked överallt.

• fru AM

Telis: Gaaah, sanslöst med så kort mellan barnen! Blir det samma år så kallas det visst "irländska tvillingar"! Mailar dig om städningen. Påminn mig om jag glömmer!

Oupsie: snygg vagn och fin mage och roligt att titta på bilder i allmänhet!

• passionsblomman

muggles skrev 2010-10-11 15:25:58 följande:
    Ursäkta PB, inte meningen att göra dig orolig nu! Det kan ju vara Carlanderska som är fel ute.

Ingen fara, det gjorde du inte!
    Jag säger som jag brukar-man får väl lyda dem som jobbar med det här och liksom åka i den tågvagn de visar en.
    Jag har ju ingen som helst anledning att tro mer eller mindre på vare sig metod eller preparat åt något håll.

Hur var det förresten Snigel, vilken metod gjorde du?

Apropå gravid tätt inpå första: Min mamma blev med min syster väldigt snabbt. Det är bara 15 månader mellan oss. Och nej, det var inte alls planerat utan "Ojsan".

• Oupsie
    fru AM skrev 2010-10-11 15:41:54 följande:
    EA och ni andra som är nyfikna på guldglittrig granit kan nu titta i mitt galleri. Första bilden är en inzoomning och sedan kommer man längre och längre bort ... Säga vad man vill men vardagen blir mer glamourös!
    Den är fin! Är det den som heter galaxy-någonting?
  • viktualia

Skötväska - håller med mugglan... jag är dessutom så fäst vid min handväska att jag har BÅDE skötväska OCH handväska med mig... men håller med om att vagnen är praktisk som lastdjur!!!

Telis - ååå vad skoj! Ostädat eller inte - ska bli skoj att träffa dig och Televinken!!!

Missfall - är också chockad över hur vanligt det är!!

Trollet i dubbelsängen - det värsta är faktiskt att han drar mig i håret så fort han kommer åt...

PB - hemskt m krånglande maskiner och knörvliga hantverkare!!!

Snaily - grattis på bröllopsdagen!!

• fru AM

Oupsie: minns inte vad den hette - men galaxy låter inte helt fel ... Det är ju fyra år sen vi gjorde köket och minnet har inte blivit bättre. Vi köpte hela alltet från Bygg-Ole (Hagakök)

• Oupsie

Snaily, fiskgryta, vad gott! Grattis på bröllopsdagen förresten!

• Oupsie
    fru AM skrev 2010-10-11 15:50:31 följande:
    Oupsie: minns inte vad den hette - men galaxy låter inte helt fel ... Det är ju fyra år sen vi gjorde köket och minnet har inte blivit bättre. Vi köpte hela alltet från Bygg-Ole (Hagakök)
    Ok, de hade en mörk granitskiva där vi var och tittade med små glittriga stänk i och den hette Galaxy-någonting. Glittret påminner väl om små stjärnor, och det skulle kunna vara samma som ni har. Svårt att se på en bild sådär. Fin är den i alla fall .
Svar på tråden Livets toppar och dalar