• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • muggles

Jag tror Nancy har ätit upp fågeln! Men vad säger vår djurexpert Snigeln?

Och apropå det

Snaily: låter hur tungt som helst med era mammor. Och båda på samma gång dessutom! Hoppas magen har rätt storlek imorgon. Jag fick alltid höra  hur otroligt liten min mage var och den var exakt på medelkurvan så jag vet inte hur det där går ihop...

• nennesjuttioåtta

alltsåå, inget spår av blod eller nåt förutom fjädrar i köket och ett par stycken i källaren, dock inte vid kattluckan där nere. som min mor skulle sagt: det är ju nästan som Hitler. Eller nej, jag menar Hitchcock.

Hej alla!

Muggles - On the bang, hahahahh! GÖTT!!!!!!

Fru E - Alla mina tummar (jag har hur många som helst, händig som jag är..inte) hålls för dig och herr E! det bara MÅSTe bli er tur nu!

Oms - styrkekram och ork på burk

• nennesjuttioåtta

muggles - tycker också styrkekram är rätt fånigt uttryck, men det förklarar så bra vad man tänker!

Snaily - ååh så tufft ni har det med cancer på flera håll! Hoppas din mamma kryar på sig snabbt och att de får reda på mer om din svärmors chanser!

• nennesjuttioåtta

nu gnyr det från vaggan, sovstunden är över

hejrå så länge

• Fru E

Nenne-kan fågeln har flugit och gömt sig vi pysslade om en liten fågel som antagligen hade smällt i glasdörrarna i uterummet i helgen. Men efter några minuter repade den sig och flög iväg igen..

• passionsblomman

Nenne, jag är säker på att Nancy dragit i sig hela pippin. Jag har sett på när min ena katt svalt en mus från huvud till svans utan att lämna något. Fåglar burkar jag hitta vingfjäderpennor efter, aldrig näbbar eller fötter.

• snaily

Nenne
    Om det var en liten fågel kan jag tänka mig att hon kan ha ätit upp hela fågeln, annars känns det inte så troligt? Kanske ångrade sig och bar ut kadavret genom kattluckan igen? (men glömde några fjädrar?) Äh, jag vet inte, är ingen kattexpert... men ska väl bli framöver efter att jag fött vår kattunge som är i magen! 

AM och Muggles
    Jag tycker ni tänker för mycket.
    Själv är jag lättlurad och köper det mesta - kanske för att jag är så ovan att följa tv-serier att jag saknar tillstymmelse till kritiskt tänkande.

EA
    Ååå, det är ju dags alldeles SNART hör jag! Förstår att du har ångest inför ruvning, men det är faktiskt er TUR nu, så det så!

• Parnassia

Porchez- Du kanske redan har fått flera förslag (jag läser ikapp) men titta på den här låten och texten!

• fru AM

Nenne: helt säker på att Lasse Flinckman inte använt ert kök som loge inför ett gig med After Dark? Hans bo-or fjädrar nog av sig rätt mycket. Annars mystiskt! Precis som Hitler -jag menar Hitchcock!

Fru E: Guldglittret smälter in ganska bra - ska jag ta ett kort? JAg gör det och hojtar till när jag lagt in det i galleriet (alltså här på bt)

• snaily

Tydligen föll det på min lott att handla mat inför bröllopsdagsmiddag ikväll. Känns så onödigt, oekonomiskt och omiljövänligt att starta upp en iskall bil bara för att köra 400 m till affären, men jag är för gravid för att bära tunga matkassar hem hävdar jag... Bättre till vintern då man kan ta sparken till affären (eller möjligtvis barnvagnen?! ).

Svar på tråden Livets toppar och dalar