• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie

Barnvagn när man handlar, hmm... Kanske inte mitt första val. När vi skulle ta upp vagnen i lägenheten så hade vi även varit och handlat lite mat, och det var ju lite delar att hålla reda på, vagn, sittdel, liggdel, bilstol och så matkassar så jag la ner en kasse med matvaror i liggdelen, bland annat innehållande en grillad kyckling. Maken tyckte att det kanske inte var så pedagogiskt av mig att lägga en grillad kyckling i liggdelen. Hunden var ganska intresserad av den, och det är kanske inte så bra om hon förväntar sig grillad kyckling i vagnen när bebisen kommer . Men jag tror inte att det kommer att bli några problem, hunden tycker att bebisar är jättespännande och är väldigt snäll mot dem. Så hon blir nog inte besviken om det är en bebis istället för grillad kyckling i vagnen .

• snaily

Oupsie
    Hörde en intervju med Fredrik Steen ("hundcoachen") ang hur man ska hantera situationen hund och ny bebis, och han tyckte helt enkelt man ska behandla bebisen som om den vore ens egen mat (inför hunden alltså!, och med skillnaden att man inte äter upp bebisen ), så jag tror ni är något på spåren där!
    Fin vagn! Och gullevovven!

• Oupsie

September, Bugaboon blir väl ännu mindre, så rent platsmässigt hade den varit toppen. Men vi kommer nog att röra oss en hel del ute på lite sämre underlag och tror jag att det fungerar bättre att köra med maxi-cosin. Jag hoppas att vi blir nöjda . Hoppas att tantens frånvaro är ett positivt tecken och att er vagn går att reparera!

• Oupsie
    snaily skrev 2010-10-11 14:46:54 följande:
    OupsieHörde en intervju med Fredrik Steen ("hundcoachen") ang hur man ska hantera situationen hund och ny bebis, och han tyckte helt enkelt man ska behandla bebisen som om den vore ens egen mat (inför hunden alltså!, och med skillnaden att man inte äter upp bebisen ), så jag tror ni är något på spåren där! Fin vagn! Och gullevovven!
    Haha, kanske det .

Ja, alltså, jag fattar inte riktigt hur hon fick till den där ställningen. Och hon satt så ett bra tag, det ser ju inte särskilt bekvämt ut.

• Telis

MSW, jag har varit på två intervjuer till, ett har jag inte fått och ett är intresserade men det är ett konsultjobb och dom anställer bara när dom har ett uppdrag och det har dom inte nu till i december när jag vill börja jobba. 

Vickan, jaa, det blir jättebra! Vad kul! Är det någon annan som vill komma hit på onsdag eftermiddag och fika och träffa Vickan och Trollet? (Och mig och Televinken ) Varning för ostädat hus bara!

AM, på tal om städning, jag tror att jag äntligen har fått med min man på att köpa in städning en eller ett par gånger i månaden. Hur valde du städfirma? Tog du in offerter osv eller gick du på tips?

Tinga, nej jag drar mig ju inte ur innan jag har fått ett erbjudande. Tänk om dom skulle få för sig att dubbla lönen eller nåt.

muggles, det är lugnt! Det där är nog lika känsligt för mig som långtidsamning för PB, jag läser in saker som inte finns. 

snaily, jag åt blodig biff en eller två gånger på restaurang när jag bara inte kunde med att be dom "förstöra" köttet genom att genomsteka det. Vad jobbigt med din svärmor! Skönt att din mamma är opererad nu, när kan ni tänkas få resultatet? Håller alla tummar och tår för ett positivt sådant! GRATTIS på bröllopsdagen förresten! Vad blir det till middag?

EA, tumhållning påbörjas!

Jag fattar inte heller hur man klarade sig förut utan vagn. Och skötväska! Jag avskyr att gå och bära på väskor och har alltid knölat ner allt i jackfickorna men det är ju sååååå praktiskt med en skötväska som hänger på vagnen. Jag tror den innehåller mer av mina saker än Televinkens.

Förresten stötte jag på en från mammagruppen som jag inte sett sedan i februari, hon fick också barn i januari och är nu höggravid igen. Hur går det till?! Alltså, jag VET hur det går till rent teoretiskt men HUR kan man fundera på att humpahumpa ens så snart, och dessutom utan skydd?!

• passionsblomman

Okej, nu ringde de från min gyn och berättade att de pratat med CvL och att de vill byta preparat för äggstimuleringen nu när det blir dags. Jag har haft Puregon och de vill byta till Menopur.

Det är för att de haft ett möte där man konstaterat att man nu har underlag för att säga att det är bättre resultat -alltså fler graviditeter-med menopur än med Puregon. OCH detsamma gäller långa vs korta metoden. Man kommer alltså på CvL att styra över all behandling mot Menopur samt den långa metoden nu.

Så, när de frågade om det var OK med mig att byta preparat, vad tror ni jag svarade då?

"nej, jag vill behålla det enklare sättet (pennan) och ha sämtre chanser..."

Sa jag inte.

• Telis

Oupsie, vad kul att se huset växa fram så där. Jag blir lite avundsjuk, jag blev jättesugen på att bo ett sprillans nybyggt hus efter att sett hur fint muggles bor.

• Oupsie

Angående bänkskivan, så fanns Nero Assoluto på tillvalslistan, men man kunde be om en offert på de andra bänkskivorna som den leverantören har. Så vi var där och tittade och jag blev förtjust i en annan granit, en grå. Men maken ville hellre ha den svarta (nero assoluton) och han vill även ha svarta vitvaror i köket. Och då blir det nog bättre om man håller det svarta, så jag gav mig till slut . Men när vi var och tittade på kakel så var det så svårt att bestämma sig för vad vi skulle ha i köket och dessutom berodde det ju ganska mycket på vilken bänkskiva vi skulle ha. I lördags åkte vi till en annan kakelaffär här i stan, bara för att se om vi kunde komma fram till något, och där blev jag jätteförtjust i en brungrå glasmosaik som jag tyckte blev fin ihop med den svarta graniten och ekluckorna. Så nu hoppas jag att den kakelaffären som vi måste köpa ifrån har någon liknande.

Så nu tänker jag att det är kanske bättre att hålla den svarta linjen eller vad man ska säga, genom att behålla de nästan svarta klinkerplattorna i hallen, badrummen och tvättstugan? Men jag kan inte riktigt släppa den mellangrå, för jag tyckte att den var finare.

Svar på tråden Livets toppar och dalar