• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Telis

På tal om att lägga en massa saker under vagnen så upptäckte jag nyss på Ica att jag glömt slänga blöjpåsen på vägen till affären.

• passionsblomman

Telis skrev 2010-10-11 18:56:29 följande:
    På tal om att lägga en massa saker under vagnen så upptäckte jag nyss på Ica att jag glömt slänga blöjpåsen på vägen till affären.

HAHAHAHAHAAAAAAAAAA!

Tack för dagens asgarv!

• Telis

AM, TACK för mejlet!

nenne, STORT lycka till på efterkontrollen! Förstår att det känns skitläskigt!

Parnassia, STORT lycka till till dig också! Det går säkert jättebra! Tänk på vad japaner och koreaner brukar äta, rutten fisk och härsket valspäck eller vad det nu är, du kan inte gå fel.

• Telis

PB, my god vad din middag lät god!! Här blir det också fisk och pressad potatis, fast mandelgratinerad kolja och ingen lax.

• Klockarbol

Å här väntas på hämtpizza.

Det är inte slugt vilken tid det tar att få hem så kallad snabbmat  
    Jag tror jag måste rota i kylen så jag står mig fram till middagen!!

• passionsblomman

Telis skrev 2010-10-11 19:01:29 följande:
    PB, my god vad din middag lät god!! Här blir det också fisk och pressad potatis, fast mandelgratinerad kolja och ingen lax.

Fisk är så gott! Jag älskar fisk! Fast det där med valspäck kan de få ha för sig själva de där utlänningarna...
    Och middagen blev klart godkänd, utom att jag kunde ha ryckt ut formen ur ugnen lite tidigare. så går det när man hjälper sonen att läsa instruktionsboke till dataspel samtidigt.

• passionsblomman

Nu gör jag äppelpaj!
    Jag hittade lite mandelmassa som jag rev över äpplena innan smuldegen. Och *skvätt skvätt* med konjaken också. Undrar hur det blir.

• Telis

Åh, äppelpaj, mums!

På tal om äpplen ... Vickan, om du fortfarande har hemskans mängder äpplen du vill bli av med och åker bil på onsdag får du gärna ta med dig en kasse. Och Vickan igen, jag funderar på vad jag ska bjuda på, vad är du allergisk emot? Jordgubbar och citrus?

• porchez

Tack för både "hejja-rop" och låttexter, får mig definintivt att tänka i större banor när det gäller musik, jag har snöat in mig lite på min spotify-lista... Men googlandet och youtube-andet fortsätter

Pratade lite snabbt med chefen idag, om mitt jobb och framtid, jag var väl i snällaste (läs mesigaste) laget. Men tydlinge hade han sagt efter vårt första möte att jag skulle tänka på förslaget och återkomma. Vilket jag inte uppfattat, nu har vi pratat igenom det och redan på fredag ska han gå ut till alla att jag har tagit över dessa arbetsuppgifter. Känns bra och mer definitivt då

läser om era goda fiskrätter, något som jag är urdålig på att laga. Så hjälp mig, jag har två torskfilér ligger i kylskåtet som ska tillagas. Nåt enkelt förslag som inte kräver hundra ingredienser och ingen dill

Svar på tråden Livets toppar och dalar