• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Telis

PB, det var Falun som sa att långa och Menopur visat sig lite bättre just för äldre, men det måste ju vara väldigt individuellt förstås. Jag VET inte alls men jag har fått för mig att Menopur är ett äldre preparat, meckigare och dyrare (efter det framställs ur riktigt urin och inte syntetiskt ) och att det är därför dom väljer Puregon oftare.

• muggles

PB: el så stöds det på forskning. Det kan ju finnas olika studier som pekar åt olika håll. Suck. Min känsla är att det forskas för lite om kvinnors underliv. Jag har letat men jag har inte hittat ngnting om orsaker till MA tex. Det måste ju vara ngt som går snett någonstans i processen - jag menar, varför stöter inte kroppen bort det som vid ett vanligt mf? Men det verkar inte forskas på det iaf.

Jag stör mig lite på att vården (läs tex mvc) säger att det är väldigt ovanligt med MA men med tanke på alla jag känner som råkat ut för det så verkar det inte vara så ovanligt precis.

• muggles

BS: haha i helgen har jag tänkt på dig.

Moa frågar "är det här mat?" (pekar på sin tallrik)

jag svarar "ja det är det gumman"

Moa: är det här mat?

jag: ja.

Moa: är det här min mat?

jag: vad svarade jag nyss? måste du tjata så?

Moa: jag tjatar inte.

• passionsblomman

Att det forskas för lite på kvinnor är ju solklart! Bara de fakta som NU börjar visa sig om att kvinnor inte får samma symtom vid hjärtinfarkt som män tex! De MISSAR ju förihelvete kvinnors infarkter därför!

Och underlivet har de väl knappt börjat snegla på bara för det.

• Oupsie
    Telis skrev 2010-10-11 15:10:29 följande:
    Oupsie, vad kul att se huset växa fram så där. Jag blir lite avundsjuk, jag blev jättesugen på att bo ett sprillans nybyggt hus efter att sett hur fint muggles bor.
    Ja, det är riktigt roligt faktiskt . Trodde inte att det skulle bli ett nybyggt hus här nere, däremot har jag alltid (länge i alla fall) drömt om att få bygga ett hus där jag är uppväxt. Antingen som åretruntbostad eller som sommarstuga, så jag hoppas att det här kan vara lite övning inför det . Nu behöver vi inte, eller rättare sagt kan inte, ta ställning till sådana svåra saker som placering på tomten, planlösning, fasad osv utan kan mjukstarta med inredningsval . Fast det är svårt nog ändå .

Liten, såg att ni hade varit och tittat på hus igen, hoppas att ni hittar något som ni gillar snart. Säger som de andra, titta på hur planlösningen ser ut, för om ni gillar den kan ni alltid fixa till det andra. Själv är jag lite svag för 50- och 60-talshus, de brukar ha trevliga planlösningar. Det finns ingen nyproduktion i närheten? Av den typen som vi har köpt, där det redan är bestämt vilken typ av hus som ska byggas? För jag gissar att det är ont om fribyggartomter kring Stockholm.

• Oupsie
    Telis skrev 2010-10-11 15:06:01 följande:
    Vickan, jaa, det blir jättebra! Vad kul! Är det någon annan som vill komma hit på onsdag eftermiddag och fika och träffa Vickan och Trollet? (Och mig och Televinken ) Varning för ostädat hus bara!  

Jag vill! Fast det är lite långt att åka bara. Typiskt.

Håller tummarna för ditt jobbsökande!

• viktualia
    Oupsie skrev 2010-10-11 14:36:22 följande:
    Jag har lagt in några kort till i mitt galleri här, några på huset, dvs en platta och lite väggstommar, ett par på vagnen (haha), och en på min knäppa hund. Kanske inte världens roligaste bilder men ni får kika in om ni vill . Är det någon som vill se och inte kan se dem, så säg till!
    fina bilder, cool vagn och söt mage!
  • snaily
    Telis skrev 2010-10-11 15:06:01 följande:
    snaily, jag åt blodig biff en eller två gånger på restaurang när jag bara inte kunde med att be dom "förstöra" köttet genom att genomsteka det. Vad jobbigt med din svärmor! Skönt att din mamma är opererad nu, när kan ni tänkas få resultatet? Håller alla tummar och tår för ett positivt sådant! GRATTIS på bröllopsdagen förresten! Vad blir det till middag?
    Telis
    Tack! (för biffberättelsen alltså )
    Tror mamma får provsvar om ca två veckor, lång trist väntan igen.
    Kvällens middag blir inte särskilt spännande alls, orkar inte fixa nåt avancerat då jag känner mig så TRÖTT efter helgen... men det blir nån slags fiskgryta med saffran och sen vanlig hederlig kladdkaka till efterrätt.

Helt GALET med hon från mammagruppen! Hur ORKAR man få två barn så tätt?

PB - hoppas Menopur är grejen för din del!

• fru AM

EA och ni andra som är nyfikna på guldglittrig granit kan nu titta i mitt galleri. Första bilden är en inzoomning och sedan kommer man längre och längre bort ... Säga vad man vill men vardagen blir mer glamourös!

• snaily
    Oupsie skrev 2010-10-11 15:37:55 följande:
    Jag vill! Fast det är lite långt att åka bara. Typiskt.
    Skulle just säga detsamma!!
Svar på tråden Livets toppar och dalar