• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

Start september: 

Logiska missar i the Event - ett urval:

T ex att hjälten misstänktes av myndigheterna för mordet på kryssningsfarstyget. Det borde ju i såna fall personalen på båten ha vetat om att det skett ett mord i hytten - inget de verkade fundera på när hjälten dök upp efter snorklingsdagen och inte fick tillträde till hytten (då "fanns han bara inte i systemet").

Vilken bils baklucka låg han i i gårdagens avsnitt? Skulle han ha lyckats smyga ner där utanför motellet när huset var omringat av insatsstyrkan? Har han möjligen en osynlighetsmantel?

Vilken dålig säkerhet de verkar ha på FBI:s högkvarter eftersom han så lätt kunde pipa in i det stora datorrummet där för att koppla upp den snodda datorn på fast lina och kolla upp kidnapperskan mot deras databas ...

• Fru E

AM-guldglitter i graniten........syns det väldigt mycket eller är smälter det in? Kanske vore något ny när skivan blir billigare på nya stället (antagligen)

• Fru E

September-menar du att inget annat stämmer så att det måste vara ett + håller tummarna!

• muggles

AM: det är precis sådant där som stör mig med the Event... Jag orkar inte svälja allt. Men smaken är som baken...

Sept: vad skumt med din tant men det kan ju tyvärr bli så efter mf. Jag hade ngn blödning ca 4v efter mitt MA förra året men 6v efter visade det ju fortfarande + (jag hade rester kvar visade det sig), så den riktiga tanten kom ju betydligt senare. Nu tror jag inte det blir så illa för dig. Hoppas den kommer igång snart!

EA: förstår dina känslor så väl! Man vågar inte hoppas för det betyder för mkt. Samtidigt vet man att man hoppas någonstans längts in för annars hade man inte ens försökt. Man behöver eg psykologhjälp för att kunna hantera en ivf/fet... Vad tungt att se din make så längtansfullt klämma en annan mage!!! *önskar att allt ska gå vägen för er*

• muggles

PB: det låter som att ni ska anlita en annan firma för att fixa tvättmaskinen (går det? finns det fler i byn?). Näe vad trist att allt brakar samtidigt!

• passionsblomman

muggles skrev 2010-10-11 13:33:03 följande:
    PB: det låter som att ni ska anlita en annan firma för att fixa tvättmaskinen (går det? finns det fler i byn?). Näe vad trist att allt brakar samtidigt!

Jag ska definitivt kolla upp saken!

• nennesjuttioåtta

todilo

Fundera på det här då: i morse var hela köksgolvet täckt av svarta fjädrar. Dock ingen fågel funnen någonstans. Kan katter äta allt inkl näbb och fågelfötter utan att lämna något spår? Om inte; var fan är fågeljävlen

ska leta upp en dtrömkabel innan jag tappar er...

• muggles

Det stod en rolig artikel i GPs Två dagar (helgbilagan för er som inte är göteborgare) om att nya uttryck har bildats nu ute på nätet av föräldrar/blivande föräldrar och så fanns där en ordlista med ord som ÄL, BIM, RUL osv Tydligen finns BÄL också (har jag aldrig använt). Dessutom kommenterade de ordet "styrkekramar", att det har en särskilt innebörd. Jag har aldrig tänkt på att det skulle vara speciellt för tex FL osv men det är det ju (själv har jag svårt för ordet då jag tycker det låter töntigt). Lite kul, kände mig lite träffad där av den artikeln.

• muggles

Nenne: och jag tänkte "vad är en drömkabel?" (läste lite snabbt)

Svar på tråden Livets toppar och dalar