• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

Porchez, den här älskar jag:

">

Dn lyssnade jag på när jag skulle våga hoppa fallskärm själv för första gången.

och många, många andra gånger sedan dess. Den får mig att känna livet i hela kroppen och en massa glatt och envist hopp.

• passionsblomman

Klockarbol, det är inte så bra alls faktiskt. Igår plockade jag äpplen från marken, men idag plockas det så lagom. Jag har riktigt svårt att båda sitta, böja mig och så vidare.

Men men, jag känner ju huvudvärken lite mindre då...*försöker tänka positivt*

• Hattis

Tjoppilopp!

Härligt att höra att det går framåt med Elise

Porchez - Hej! Kul att du tittar in på riktigt och att det verkar hända en del positiva grejer!

PB - klockren låt för mig om jag skulle måla låtext iaf! Verkligen BS-uttryck med ryggen, särskilt som det är läge att plocka en massa saker. Kram!

Mugglan - låter ju rätt ok med liiite symptom Snaaart onsdag!

Klockarbol - Å, det lät som en fantastisk fruhippa, vilka underbara arbetskamrater du verkar ha!

Även här har, som så ofta på sistone, rensats svampar. Torkar allt, så nu ligger det på brickor överallt och hela lgh luktar svamp, hm. Har haft en kalashelg med restaurangbesök och utgång med kompis. Det ska bli rejäl frost inatt så veckan som kommer lär bjuda på sprakande färger. Jag älskar att sparka runt bland vackra och torra löv (vem gör inte det?!), det gäller liksom att passa på innan allt har trillat ner och bara ligger helt slemmigt och ruttnar på marken. 

Försöker tänka bort att denna vecka skulle kunna vara en testvecka. Iiih! Godnatt alla.

• Klockarbol

Men PB, du har ju ett praktfullt ryggskott!?

Jag rekommenderar varmt ett besök hos en naprapat! Vill minnas att ni har haft trasig bil nyss (?) så om kassan är ansträngd just nu så fråga naprapaten om du inte kan få delbetala på 2 gånger eller nåt? Det fick jag när jag hade ryggskott senast.
    Att 'vila' bort eller 'vänta ut' ryggskott har jag aldrig lyckats med tyvärr :(

Stor kram till dig och din onda rygg!

Och du... Låt äpplena ligga!
    (Rent generellt - Sitt inte!!  -stå upp eller ligg ner)

• passionsblomman

Klockarbol, jotack, ansträngd kan man kalla kassan, vi ska ju betala vår IVF, sprutorna och resan till Uppsala nu. Plus att räkningarna till bilverksatden är två, en på 6,5 och en på 4,5 tusen.
    Och så fyllde sambon 40, med matkostnader och presenter. Och hoppsan-vi köpte visst en matta, en tavla och väggplåtar också här under sensommaren.
    men hjälp måste jag nog snart ha med ryggen ändå. Det går inte att sitta här med er.

Jag vet ju att man ska röra sig och inte bli liggande, och sitta är döden. Så jag vankar sakta omkring.

• Klockarbol

PB - Ouch, det var rejält ansträngd - usch och fy  Och så antar jag att den klåpiga diskmaskinreparatörn ska ha en slant som tack för att det rinner vatten på ditt golv nu
    Jag börjar genast att ihärdigt tänka 'Lottvinst till casa PB', jag hävdar bestämt att man får det man tänker så nu ska här tänkas!

Vanka sakta omkring är bra! Är dock lite nyfiken på hur du fick in äppelplockandet i vankandet?

Ja, jag tycker verkligen att du ska ta hjälp med ryggen. Dels för att du ska slippa ha ont och dels för att det är väldigt trevligt med en PB i tråden

Ja visst ja, jag skulle ju pm'a dig!
    Det hade jag glömt

• MSW

Godmorgon! Måndag igen! 5 nätter kvar innan flytt! (återkommer när jag sitter vid datorn)!

• muggles

Oms: inlägg 11259 - gud vad det låter jobbigt! Förstår att det suger som fan rent ut sagt. Läste du förresten att de kommit fram till att adhd förmodligen är genetiskt betingat? De trodde att det "fyndet" ev skulle ta bort skuldkänslan hos barn och föräldrar som drabbas. Det hjälper ju inte i sak dock... Du måste känna dig helt maktlös, för hur du än gör så känns det inte som att det hjälper. Finns det ingen mer hjälp att få, speciallärare tex?

• muggles

Oupsie: jag hörde av en tjej på vattengympan (Magplasket i mitt fall) som hade kraftig foglossning och gick på akupunktur; hon sade att 95% av alla med foglossning blir hjälpta av akupunktur men tyvärr inte hon. Även TENS ska hjälpa, det går att hyra en sådan. Jag hade TENS före och under förlossningen, för mig funkade det super som smärtlindring!

• MSW

Klockarbol: Vilken härlig fruhippa!!

Pb: Skit att ryggen inte är bra! Och trist med en himla massa utgifter!

Mugglan: Skönt med lite symptom, håller tummarna för onsdag!

Heloise m familj: Härligt att allt går frammåt, och jag blev väldigt glad att du tittade in till oss!

Svar på tråden Livets toppar och dalar