• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • BrudSommar2006

Oupsie, vad kul med vagn så där! Det hände ju vi också, vi hittade ju vår vagn när vi var och tittade och fick veta att vi om vi tog den samma dag skulle vi få alltihop flera tusen billigare.

• Oupsie

BS, jobbig kompis!

Själv har jag en kompis som i princip bara ringer när hon kör bil. "Ja, jag tänkte passa på att ringa dig nu när jag ändå inte kan göra något annat. Åh, nu är jag hemma, hej då". Så jag har börjat göra samma sak, fast jag kör inte bil lika långa sträckor så jag måste ofta avsluta samtalen ganska snabbt .  Barnsligt, jag vet, men jag är det ibland.

• Oupsie
    BrudSommar2006 skrev 2010-10-09 19:47:19 följande:
    Oupsie, vad kul med vagn så där! Det hände ju vi också, vi hittade ju vår vagn när vi var och tittade och fick veta att vi om vi tog den samma dag skulle vi få alltihop flera tusen billigare.
    Ja, vagnen var ju egentligen inte nedsatt så mycket, men 1000 kr på vagnen, 500 kr på liggdelen och 1700 kr rabatt på babyskydd+fäste till bilen, så blev det ändå 3000 kr billigare än om vi hade köpt allt till ordinarie pris.
  • BrudSommar2006

Oupsie, bara ringa från bilen, haha, det var kul! Men 3000 kr mindre att lägga ut är väl jättebra!

• porchez

oupsie - så har jag också tänkt, jag klarar mig själv, jag behöver inte gå iväg. Sen nu har ju äntligen insett att man inte behöver vara stark och klara allt själv!

Bs - ja tanken är att jag ska få hjälp med flera av mina gamla arbetsuppgifter, och det har jag redan fått. Men det är inte sagtexakt vad jag ska få hjälp med och vad jag ska göra själv osv.

BS igen, jag vet att min jobbarkompis åker mycket skridskor med sin dotter som är 3 år. hur gammal är Iris nu? Där vet jag att hon också måste ha skridskor på sig när är med på isen. Men det kanske är olika på olika hallar..

Oupsie - Grattis till vagnen! Måste vara skönt att ha det färdigt.

• porchez

Har ni sett P.S I Love You? Om inte så går den på TV ikväll, sen den!! En av mina favoriter. Men ladda med näsdukar, man gråter sig igenom hela filmen!

• nennesjuttioåtta

BS - ni kanske kan låna ett par skridskor först annars? Pricken är en lugn kille, är lite kvällsorolig till och från och vrålar lite men sover hyfsat om nätterna (äter 1-2 ggr). Stånkar och stönar en hel del, men det kanske är för att han har varit förkyld?! Men annars är han rätt beige, ler nästan bara mot P trots att jag kämpar dagarna i ända med att få honom att skratta men han stirrar mest skeptiskt på mig och sen flinar han när han sover eller kissar. Otack är världens lön. Har inte kommit mig för att donera än, blev ju sjuk och har därför inte kunnat lämna mina prover för att se om de vill ha den. Och pumpa ur var ju så där halvfestligt. Nancy blev helt galen och började gnaga på handtaget (nej, det är INTE till dig!) och inte vet jag om det blir så mycket att det är värt att lämna dit heller. hoho, här har ni 1 dl, vad får jag? 

• nennesjuttioåtta

opsuie - grattis til vagnen! Vår stod inplastad i källaren så vi såg den sällan, helskumt att den ens skulle användas men tjopp tjopp så gör den ju det. även om mina promenader inte är så många till antalet och heller inte så långa. Men sen så...

• nennesjuttioåtta

porchez - vilken kanal går den på? Vet inte om jag vågar med mina svajiga hormoner...

Svar på tråden Livets toppar och dalar