• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • viktualia
    start september skrev 2010-10-08 21:50:47 följande:
    Oj! En till! Hej Vickan!Hur går det med jobbet?
    inget besked än, det kommer nog ett sådant den kommande veckan.. just nu trivs jag i min ovisshet.. strutsmentalitet till 100%.... suck...
  • start september

Strutsande är bra över helger - så det så! Näha, ingen make vaknade, lika bra jag går ich lägger mig också. Så kul är fredagarna nu för tiden :-!

• viktualia

September - här lyckades maken önska tacos till middag.. hm... och genast kändes villaidyllen "värre" än vanligt...  Partyfredag.. eller inte.. fniss!

Borde sova jag också...

• Tinga

BS - tack för laxstroganoffreceptet; låter jättegott.

September - shit, vad irriterande med vagnen. Man kan ju inte undanhålla reservdelar bara för att garantin gått ut. Skönt att butiken verkar vara på din sida iallafall.

Själv sitter jag och väntar på att maken ska komma hem, men det har varit en lugn och mysig kväll här ändå. Piff & Puff var ganska trötta ikväll, så vi satt nästan en hel timme i soffan och tittade på Emil (Elim som Piff envisas med att säga ) och Griseknoen. Jättemysigt att få sitta med två gosiga killar i knät så länge; händer inte ofta.

• start september

Ägnade mig åt lite annat småfiffel men nu blir det sängen.

Japp, vagnen blev en stökig historia. Vi har tack och lov en extravagn av typen resevagn som hon sover bra i så helgen funkar. Jag tycker det är läskigt att använda utan broms eftersom man inte kan stanna där det lutar för att fixa något. Vi bor på ett backkrön ska tilläggas, så det är nedför åt båda hållen.

Det är jättemysigt att titta på film med barn, särskilt sådana klassiker som Elim! När lilla tjejen får önska sig musik på CD i bilen blir det Madicken-låten oftast.

Svar på tråden Livets toppar och dalar