• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Klockarbol

Ring och kolla! Absolut!

Det kan ju vara så att de kan avlasta resten av kroppen på något sätt!
    Berätta jättegärna vad de sa

Håller tummarna för att du får hjälp!

• Oupsie

Klockarbol, jag ska träffa min sjukgymnast på måndag och utvärdera hur det har gått med kryckorna. Om det inte känns ok på måndag så tänkte jag ringa en kiropraktiker och fråga vad de gör. Hittade en, några mil bort, som även visade ens partner hur denne skulle massera för att ge lindra smärtan, både under graviditeten och förlossningen, och det lät ju bra .

Igår hade jag jätteont, men idag har jag inte haft så ont alls faktiskt. Men det är svårt att veta hur mycket jag orkar innan det börjar göra ont.

• Oupsie
    Klockarbol skrev 2010-10-07 23:28:21 följande:
    Var lite för snabb på skicka-knappen...Nu hade jag väldigt kraftig foglossning bägge gångerna (värst andra gången) så jag var inte ens välkommen till vårdcentralens sjukgymnast.
    Va ? Det var det värsta, kunde de inte hjälpa dig alls?
  • Oupsie

Nu måste jag sova om jag ska orka upp i tid imorgon. God natt!

• Klockarbol

Oupsie skrev 2010-10-07 23:46:01 följande:
    Va ? Det var det värsta, kunde de inte hjälpa dig alls?

Nej, dom tittade på mig och föreslog rullstol...

Envis som en gris avböjde jag och hanklade mig fram med kryckor. När man sen jobbar på kontor så var det heller inte tal om havandeskapspeng så jag tog föräldrapeng sista 3 veckorna för då kunde jag inte ta mig till jobbet längre.

Sen förstod jag aldrig riktigt det där med rullstol, ondast hade jag ju när jag satt?

God Natt på tråden, nu ska jag packa ihop morgondagens attiraljer, diska ansiktet och umgås med min kudde och bok en stund

• MSW

Godmogon! (------) börjar med att skicka en hel hög med kramar till oms! (-------) önskar klockarbol en rolig fruhippa! (-----) lycka till hos kuratorn oupsie! (------) håller tummarna för att kön är snabb, och inte blir längre!! Också funderar jag på varför man skäms över adoptionerna? Tycker man att man borde skydda sig bättre? Eller vilja ha barnen? Eller vad? (----) denna natten var raka motsatsen mot förra! A sov i sin säng mellan 19-06.45! Det är skillnad det! Idag känns förresten förkylningen lite lite bättre! Bra, för vi ska försöka orka packa näst intill färdigt idag och ikväll ska jag på tjejmiddag!

• Lapinette

Men jösses!!!! klockan är 11.00 och endast ett enda inlägg och dessutom så är det ju FRREEEEEEEDAG! Att jag inte har varit inne beror på en presentation hos kund nu på morgonen men vad har ni andra för ursäkter?

• Tinga

Lapinette skrev 2010-10-08 11:00:05 följande:

Men jösses!!!! klockan är 11.00 och endast ett enda inlägg och dessutom så är det ju FRREEEEEEEDAG! Att jag inte har varit inne beror på en presentation hos kund nu på morgonen men vad har ni andra för ursäkter?

Jag tog ut mig igår kväll!

• Lapinette

Tinga - du är ursäktad! Vet ju att många av oss är inloggade på sina datorer just nu (eftersom jag sett er ... om ni råkar smygläsa) på fb.

• viktualia

jag rymde till affärn.. och ska fixa lunch nu...

men det är ju FREDAG!!!!!!!!!!!! tjohoooooooo!

lite sötsliskig nostalgi

Svar på tråden Livets toppar och dalar