• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • BrudSommar2006

Med skridskorna funderade jag mer på om det fortfarande finns sådana där med flera medar som man spänner på sina egna skor? Eller är det dumt, kanske bättre att ta smällen med balansen på en gång? Kanske inte ens finns längre.

• Lapinette

BS - låter gott och ska definitivt testa!

• BrudSommar2006

Nu blir jag av med bredbandet ett tag, hej så länge!

• MSW

Lappis: Trist med tandläkare! Ha det så bra hos svärmor!

Bs: Japp verkar helt klart vara på bättringsvägen! (Se hur länge jag får vara frisk nu..) Jag har ingen koll på skridskor.. Men man borde väl kunna fråga i en sportaffär? Laxstroganoffen lät jättegott! Men eftersom maken inte äter lax... Tror ni man kan göra den på någon vit fisk?

Smint: Verkar inte så smart att ha fixar dag på fredag eftermiddag..

Här grejars det med flytten för fulla muggar.. *måste komma ihåg att fråga maken om han hört av sig till lokaltidningen som vi prenumererar på*

Och så  FREEEEEEEEEEEDAAAAAAAAAAAAAG!! Hoppas att maken snart är på väg hem så jag kan börja göra i ordning mig inför kvällen! Annars står det 20års kalas/fest (för lillasyster) och flyttstädning på schemat i helgen!

Ha en bra helg alla!

• viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2010-10-08 14:53:36 följande:
    Med skridskorna funderade jag mer på om det fortfarande finns sådana där med flera medar som man spänner på sina egna skor? Eller är det dumt, kanske bättre att ta smällen med balansen på en gång? Kanske inte ens finns längre.
    De finns... tex här.. www.skyllermarks.com/skridskor.htm själv är jag inget fan av skridskor oavsett variant.... men jag skulle anta att det är olika tekniker att åka med långfärdsskridskor resp hockeyrör/konståkningsvarianter
  • smint

BS: Nej det är en privat förskoleenhet. Men det var en del föräldrar där och sågade ned lite buskar och fixade så jag hade inget dåligt samvete att vi gick och sedan vet dom att jag legat sjuk också så det var inga problem.. 

MSW: Nej men tydligen var det många som kom, kul för det är ju alltid uppskattat med hjälp vid sådana saker så man slipper ta in arbetskraft utifrån.

Lappis: Ja det låter verkligen som du kommer sova gott på bussen.

• viktualia

hm... tappade just intresset för tvn och konstaterar att det inte är nån annan som häckar på BT den här fredagskvällen.. hm...

... grubblar lite över om jag ska ta en sväng till huvudstaden på onsdag... nån som har tid att luncha.. helst nära något ställe med smidig parkering...

• start september

Vad lugnt det var här idag! Har ingen ens sagt freeeeeeeeedag

Äntligen helg, en lång vecka med massor jobb. Fortfarande ingen tant här, men rejäl huvudvärk ocjh känner mig PMS-ig.

Har klämt på Brio Spin idag, känns som en jättebra sulky, men för vår del onödig så länge Bugaboon funkar.  Vilket den just nu knappt gör eftersom bromsvajern gått sönder och det visar sig att garantin har gått ut. Tydligen vill inte tillverkaren ställa upp med reservdelar utan man ska enligt dem köpa nytt chassi för 4000 kr! Det går bort såklart. Vi har 1,5 km till dagis och vill gå ibland och så långt är för tufft för en 2,5-åring särskilt när man ska hem och äta middag så vagn behövs ett tag till. Hon sover oftast i den på helgen dessutom.  Jag hade ju tänkt ha den vagnen till ett syskon dessutom om det nu kommer ett till slut. Kanske kan det funka med reklamationen hoppas butiken annars funderar jag på att be en cykelhandlare byta. Det är en vajer till handbroms, hur hightech kan det vara. Jag har bara gott att säga om vagnen annars men det här gjorde mig förbannad såklart.

Nähä, dags att väcka maken som verkar ha somnat med dottern  

Svar på tråden Livets toppar och dalar