• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie

Hej Porchez, skönt att höra att det går framåt med kuratorn. Låter jobbigt med luddiga arbetsuppgifter, hoppas att din chef kan ge dig en ordentlig förklaring på vad som ska göras.

• porchez

det kan han nog inte, för jag tror inte han vet det själv

Jag måste nog pressa honom till att bestämma sig hur han vill att det ska funkar på kontoret en gång för alla...

• porchez

en annan kul sak som nästan hänt i veckan är att jag nästa köpt en bostadsrätt

Samma gata som jag bor på nu, bare lite längre från centrum så att det är lite lugnare kvarter. Samt en två istället för min etta. Men sen insåg jag att köper jag den nu kommer jag inte ha råd att åka utomlands i vinter, så jag väntar och börja leta mer på allvar efter bostadsrätter till våren..

• nennesjuttioåtta

Vickan - tack!!! Tänk om det hade varit lika höstigt och fint för fyra år sen...

Grattis även till Izzie!!!

Hej porchez, skönt att ha en plan och att du även kunnaat berätta för en vän också!

• nennesjuttioåtta

hej oupsie!!!

nu måste jag bära pricken ett tag...

*RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP*

• Oupsie

Själv sitter jag och funderar på kakel/klinker. Ett i-landsproblem, jag vet, men svårt ändå. Man vill ju att det ska bli bra när det ändå ska göras.

Orginal i hallen, och på golvet i badrummet är ett ganska mörkt, grått klinker (nästan svart). Men jag är lite sugen på att ha ett ljusare grå istället. På vägarna är det vitt, matt kakel (i badrummen) och det hade vi tänkt låta vara.

• porchez

Oupsie och Nenne, ja det känns skönt, bara man accepterar att det är okej att må dåligt! :-P

Skönt nenne att få bli lite ompysslad hos päronen! Lossnar stygnen av sig själv menar du? Gör de det allt eftersom man läker?

• nennesjuttioåtta

vadå, vad är det med patienthotellet? Inser att jag måste läsa längre tillbaka...

• nennesjuttioåtta

oupsie - bara för att det är ett i-landsproblem behöver det ju inte vara lätta beslut porchez, ja de löses upp och trillar bort... iuuh

• porchez

Oupsie - påminn mig, ni har köpt hus eller hur var det?

Jag tipsar dig om lite ljusare grått på golvet, har en kompis som har mörkt och när hon valde det tyckte jag det lätt jätte fint, men väl på plats så gör det sig inte alls bra. Ser hårt och tråkigt ut, samt svårt att hålla rent, allt syns. Ljust ser mer fräscht ut, tycker jag

Svar på tråden Livets toppar och dalar