• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie

Klockarbol, låter som att du fick en bra fruhippa .

• viktualia

Klockarbol - mysig fruhippa!!!!

Ego - har verkligen toknjutit av dagen! Strålande solsken, krispig luft, utflykt till en sommarstuga långt ute i skogen och umgicks med några av makens bekantingar! Sådana här dagar lever man länge på!

Önskar er alla lika mycket livgivande krafter!!!!

*KRAAAAAAAAM*

/en höstyr Vickan

• Tinga

Heloise - härligt att höra om lilla Elises framsteg. Hoppas att det håller i sig.

Muggles - "skönt" med gravidillamående. Man får ju ta det onda med det goda.

Klockarbol - vilken trevlig fruhippa du fick! Det låter ju som att de träffade precis rätt i förhållande till vad du gillar. Kul!

Nenne - välkommen hem! Kul att se dig i tråden igen.

Porchez - har tänkt på dig i veckan och undrat hur du har det. Vad tror du själv om ändringen i arbetsuppgifter; kommer det att bli bättre för dig? Om nu chefen knappt vet vad han har tänkt sig finns det kanske visst utrymme för dig att påverka själv? Vad bra också att du har flera tider inbokade hos kuratorn. Hon (han?) måste ju lära känna din historia innan ni kan rota runt i den och "bota" det som är fel. Kram på dig!

Här har vi också haft en trevlig helg; födelsedagskalas igår kväll och kompisar på fika idag. Lite njutande av vädret hann vi också med. Fram för fler sådana här höstdagar!

• Parnassia

Hej på er!

Här är en till som haft en bra hösthelg. Igår plockade vi svamp, både vanliga kantareller och trattisar. Trattisarna ska användas på tisdag då makens koreanske arbetskamrat med resp japanska hustru kommer på middag. Det blir trattissoppa. Fö är jag sjukt nervös för den kvällen både när det gäller mat, konversation, Lillas humör (Stora ska inte vara hemma) och husets ordningsstatus. Men, men det kommer bli som det blir.

Idag har jag guidat runt i byn och alla dess sevärdheter och fick beröm för det  och det känns ju alltid kul. Kräftor, snaps och smörstekta kantareller till kvällsmat.

Nu duschen och sängen.

Kan någon hjälpa mig med receptet på Lappis chokladfondant?

• viktualia
    Till chokladfondanten behövs till 8 pers
    200 g smör
    200 g choklad, ca 70%-ig av nån lite bättre sort
    4 ägg
    2 dl strösocker
    2 tsk konjak
    florsocker till garnering
    lite grädde (1-2 dl) eller glass och ev. lite hallon ihopvisat att servera det med
  • porchez

Verkar som de flesta haft en härlig höstdag idag? Så även jag! Promenad i det fina vädret (även om det var innan solen bröt fram) så fint ute nu med alla fina höstfärger! Bakat scones som njöts med massa gott pålägg och så klart the till det

Tinga - ja jag skulle säkert kunna påverka mitt jobb lite mer, men det är en av de bitar jag jobbar med kuratorn på, att bli säker på mig själv och tro på att jag klarar av detta. Vilket jag själv känner att jag är för osäker på just nu, eller att jag skulle misslyckas, vilket gör att jag istället tassar på tå kring chefen... Svårt att förklara i ord...

Muggles - Grattis till illamåendet

Smint - vad gott med risotto, det är nånting jag verkligen älskar, men aldrig gjort själv. Måste våga mig på det snart...

klockarbol - låter som en rolig och "tjejig" fruhippa

• Parnassia

Vickan- jo, det där hade jag också i mailen Men hur GÖR man

• Parnassia

Porchez- det låter i mina öron som att du är på rätt spår nu iaf! Att ta tag i saker kräver ju MASSOR av en. Kram på dig!

• porchez

Tack Parnassia det känns faktiskt jätte bra just nu! har haft en toppen dag, och vill bara ha flera såna...

Har ni några favoritsånger med ritkigt bra texter?? Jag är ute efter en låttext, ca 10-15 rader som är stärkande! Alla mina favoritsånger handlar tydligen bara om olycklig kärlek och det är ju inte så uppmuntrande... Jag ska göra en tavla av texten men har letat i flera dagar men hittar inget bra, som känns att WOW den här texten gillar jag... Typ en vers eller en vers och en refräng... några förslag?

Svar på tråden Livets toppar och dalar