• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2010-10-09 18:46:20 följande:
    vickan - vi hade lite regn men det var ju så grönt! nu är det bara gult och orange och så vackert! Vad ska ni hitta på? Vi firar 15 år nbästa månad så vi lägger krutet på det i stället
    Troligen inte ett dugg... inväntar vår tioårsdag i januari.. eller ja, vi lär väl äta nåt gott...
  • Oupsie

Porchez, visst är det så. Ibland måste man få prata om saker för att kunna gå vidare. Det går inte att hålla det inom sig hur länge som helst.

Jag träffade också en kurator i fredags. Innan jag gick dit tänkte jag att "äh, det behövs kanske inte, jag klarar det nog ändå, själv". Men när jag väl satt där så insåg jag att "nä det gjorde jag nog inte" . Så nu ska jag gå där ett par gånger till i alla fall och det känns skönt faktiskt.

• Oupsie

Alltså, ursäkta, jag skriver ju som en kratta . Hoppas ni förstår ändå.

Vickan, ok. Då har ni er dag framför er .

• BrudSommar2006

Hej på er!

Porchez, är det meningen att någon annan ska ta över dina gamla arbetsuppgifter nu då? Hoppas att det går bra med kuratorn så att du får fortsätta att prata av dig, det låter väl nyttigt.

Nenne, det låter som att ni haft det riktigt trevligt, du och Pricken!

PB, men ni kan väl inte hamna sist igen hos den där förbenade reparatören?! Han lär väl ta er först nu för sjutton, jäkla gubbe förresten.

Hm, om Iris inte får prova åka skridskor nu som hon tjatat så blir hon nog riktigt besviken. Däremot kan det ju mycket väl hända att hon tom vägrar sätta dem på fötterna när hon väl får syn på dem...

• BrudSommar2006

Hoppas att det där läkarteamet som skulle följa med Elise har tid att åka snarast så att de får flytta för det där låter helt värdelöst. Trodde som sagt inte att man var tvungen att flytta ifrån sin bebis någonstans i Sverige men vet ju att det hände Sweet.

• Oupsie

PB, vilken värdelös diskmaskinsreparatör !

• BrudSommar2006

Jag har en väninna som alltid ringer när hon är ute och går med barnvagnen för hemma är det så mycket hela tiden så då har hon svårt att prata men det samma gäller ju även mig, ibland är det svårt att prata om Astrid skriker eller jag precis måste iväg och hämta Iris på dagis. Fast bara det att det är omöjligt att bli av med henne, fast man säger att man får ringa tillbaka senare så går det inte. Sedan när man väl ringer tillbaka så svarar hon nästan aldrig. Idag hände det maken, han svarade när hon ringde och jag satt och matade Astrid och hummern och vita vinet var framdukat så han bad att jag skulle få ringa tillbaka. Fast sedan blev han aldrig av med henne, han försökte gång på gång men det gick inte. Till sist mimade han Hur blir man AV med henne?! Jag mimade tillbaka att det går inte! Han var helt svettig när han till sist lade på!

• nennesjuttioåtta

BS oj nu tar nog batteriet sl.... *pipipipi* ?
    Tror du itne det räcker att hon får prova dem i affären och prova att gå i dem där på något vis? Då blir hon väl antingen avskräckt eller taggad. Det kanske annars kan sägas att det inte finns så små skridskor...

• Oupsie

Jag skulle ju rapportera om när vi hade varit och tittat på den där vagnen, i verkligheten.

Och alltså jag måste nog säga att vi tyckte att den verkade bra .

Hade hittat en återförsäljare som hade sin butik inne i grannstadens centrum, och i fredags så var vi och tittade på kakel och den butiken ligger i utkanten av stan. Så jag kollade på Internet innan om det fanns någon barnvagnsbutik i närheten av den, eftersom affären i centrum inte hade så många märken. Ville även kolla på Teutonia, Brio mfl. för att ha någonting att jämföra med. Så vi tänkte först åka till den affären som låg nära kakelbutiken, och sen till affären i stan. Men när vi hade tittat på några olika vagnar och kört runt lite på dem så såg jag att det även stod en Maxi-Cosi vagn i en av raderna. Så vi testade den också så klart, och så visade det sig att den butiken skulle flytta, så de hade flyttrea på vissa grejer. Bland annat Maxi-Cosi vagnen, men i så fall fick man ta den med sig med en gång. Så den var nedsatt 1500 kr för vagn, sittdel och liggdel. Och vi köpte den . Inte varje dag man impulsköper en vagn! Så nu står det en vagn här i lägenheten, och jag undrar lite vem som ska åka i den? *fattar ingenting*

Men inte nog med det, när vi ändå var i köptagen så passade vi på att köpa ett babyskydd också. De hade satt ner priset på Maxi-Cosi Pebble och den fungerar att sätta direkt på vagnen så vi tänkte att det var väl lika bra att köpa av samma märke, när den möjligheten nu fanns.

Så nu hoppas jag att min Internetresearch är tillräcklig och att vi kommer att vara nöjda med vagnen . Men den kändes faktiskt som det bästa alternativet för oss även i affären. Bland annat blev den minst när den skulle vikas ihop. Och eftersom vi har en hundbur som också tar upp utrymmet i bagaget så är det verkligen viktigt för oss. Men vi måste dock byta hundbur, för den vi har nu är ganska bred och tar upp mer än halva bagaget, så vi behöver hitta en som är lite smalare. Förlåt vovven!

Kände mig jättenöjd när vi plockade upp vagnen här i lägenheten och testade att byta mellan liggdel och babyskydd, men sen tänkte jag "oj, tänk om vi jinxar det" . Fast, äsch, jag tror ju inte på sånt egentligen.

• BrudSommar2006

Nenne, ja men det var smart, prova i affären var en bra idé!

Hur har ni det annars, har ni en skrik-Astrid, en tjurig Iris eller en sån där snäll en som bara ligger och gurglar som man har hört talas om?! Hur sover han på nätterna? Har du listat ut hur man donerar mjölk än?

Svar på tråden Livets toppar och dalar