• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

Åh heloise! Vilket optimistiskt och fint inlägg! Heja Elise!!!!!! Ta hand om er!!! Kramar

• viktualia
    Oupsie skrev 2010-10-09 22:00:59 följande:
    tjoooo Vickan! Nice med vin .
    jaaaaaaaaa! *skickar över lite 100% Blåbär och en portion tålamod tills du får dricka vin igen...* fniss!
  • Oupsie

Heloise, hej! Vad skönt att höra om Elise framsteg . Hoppas att du snart mår bättre! Både fysiskt och att du kommer att gråta mindre. Men det är väl inte så konstigt att känslorna åker berg-och-dalbana med tanke på all dramatik och chock i och med er dotters födsel. Kram!

• Oupsie
    viktualia skrev 2010-10-09 22:13:59 följande:
    jaaaaaaaaa! *skickar över lite 100% Blåbär och en portion tålamod tills du får dricka vin igen...* fniss!
    Tack
  • Klockarbol

Tack för inlägget Heloise! All lycka till dig och lilla familjen!

Jag valde bort PS I love you eftersom jag blev lite vild i svampskogen i dag och ska rensa svamp istället för att grina framför tv'n. (Eller för den delen hänga här )

Och här hänger jag och är alldeles tårögd "for all the right reasons" - Jag är så glad och tacksam att det går åt rätt håll för HeliPanzer-familjen

• Klockarbol

I går Fruhippades jag av allra sötaste kollegorna på jobbet. Liiite magknip hade jag allt innan men vet av erfarenhet att firanden på mitt jobb alltid handlar om att festföremålet ska trivas och ha roligt.

Dag, tid och plats (på jobbet) visste jag ju om sedan innan och eftersom jag bor en bit från stan så stannade jag kvar istället för att åka hem för att byta om. På eftermiddagen blev jag helt sonika utlåst från fikarummet - där kaffeutomaten står!!!! Men helt hjärtlösa var dom inte, jag serverades kaffe vid mitt skrivbord  Fick t.o.m byta om i omklädningsrummet mittemot vårt fikarum!

Och så sagolikt fint tjejerna hade gjort! Alla bord utom ett var flyttade år sidorna, det sista bordet stod mitt i rummet med vit duk, silverljusstakar med rosa ljus, rosa konfetti över duken, framdukade kuvert och nystärkta linneservetter! Ochmitt på bordet stod en ljusstake i form av en rosa prinsesskrona
    Persiennerna var nerdragna, stora rosa tygrosetter bundna om gardinstängerna och överallt levande ljus i rosa nyanser!

Musik poppades i ena hörnet, i andra hörnet fanns illrosa bål, rosa godis och allehanda snacks.

Vi åt vansinnigt god plankstek och till efterätt serverades kladdkaka med grädde - självklart rosa grädde  För dom som gillar lika drycker serverades även Irish med rosa grädde! (Om whiskey tycker inte jag så jag nöjde mig med vanligt kaffe utan grädde )

Efter allt ätande (och drickande) så lektes lagom fåniga lekar, bl.a. tävlades det i en Pictionary-variant på låttitlar. Rackarns svårt och vansinnigt roligt!
    Självklart vann mitt lag (hur nu det kunde komma sig...) och vinsterna bestod av varsitt rosa Hello Kitty-cerat. Mitt cerat bytte ägare redan innan jag hade vaknat i morse! 8-åringen som 'bara älskar lila' älskar tydligen även Hello Kitty

Maken kom och hämtade mig på småtimmarna och på köpet fick vi hem ett par kollegor som bor utmed vägen.

En alldeles suverän kväll och fruhippa fick jag av bästaste kollegorna och så här dagen efter så konstaterar jag att det var ett sååååå smart drag att snyggt och prydligt undvika den illrosa bålen
    Har bara pyttelite dåligt samvete för de jag bytte glas med varje gång jag fick ett fullt glas

• smint

Hallo hallo i ottan

Oupise: Åh så roligt att ni köpte vagnen, och vad skönt att det blev lite pengar att göra annat för. Kul att den kändes bra att köra. Vilka jämförde ni med?  Nej det är en märklig känsla att någon skall ligga i vagnen sedan. 

Klockarbol: åh vilken mysig och rolig fru hippa du fick. Skönt att du valde bort bålet, sådant kan vara förädiskt. Härligt med massa svamp

Heloise: Starkt av dig att komma in och rapportera, vad härligt det låter med alla framsteg hos Elise. Hon verkar vara en fighter. Hoppas ni får komma till Gävle snart så ni slipper bo på det där stället. 

Såg inte filmen i går, men har sett den förrut. Men jag hade läst boken före och den beskriver allt lite mera så den var mkt bättre och oj vad jag grät på buss/tunnelbana när läste den. Filmen var bra men den går ju såklart snabbare fram i handlingen.

Igår hade vi svärmor och sambons halvyster på middag. Gjorde en grym risotto till förrätt med svart trumpetsvamp. Sedan blev det entrecote och sallad och Gino till efterätt. 

Idag blir det nog en sväng till parken efter frukost och sedan skall vi såga ned ett träd som lutar mot våran altan. och röja lite allmänt bland alla buskar och så.

• muggles

Heloise: vad härligt att höra att Elise mår bra nu, hoppas att ni slipper bakslag! Många lyckönskningar att allt går vägen!!!

Jag mår bra, har känt av första illamåendet vilket jag faktiskt ser som ett bra tecken i sammanhanget (maken kallar det för v7-illamåendet och säger att jag är "on the bang" ). Har inte spytt men det ligger i bakgrunden när jag blir hungrig och blodsockret sjunker. Har samtidigt blivit mer nervös för onsdag

Har inte hunnit läsa ikapp så jag har inga kommentarer just nu men ville mest bara ge ett livstecken...

• Oupsie

Muggles, hej hej! Illamående låter bra, i det här sammanhanget. Håller alla tummar jag kan inför onsdag!

Svar på tråden Livets toppar och dalar