• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • snaily

Hej!

Här har man gått och blivit smygläsare minsann! Ska se om det kan bli bättring på den fronten framöver. Varit lite mycket senaste veckan, trots att jag inte jobbar längre.

Muggles
    Det kom ju igång en rätt rejäl vagndiskussion trots att jag inte startat någon! Vi har två alternativ begagnad vagn att välja på, antagligen blir det syrrans gamla Brio (Nova? tror jag den heter). Försöker få/låna/köpa så mycket begagnat som möjligt. Och behöver en vagn som är så terränggående som möjligt och det verkar deras vara.
    Snart dags för VUL alltså? Håller tummarna! Men känner på mig att det kommer se fint ut!

AM
    GO Hektor!!

Smint
    Japp, här har du en som har fastnat för The Event - väldigt bra hittills, tycker bara det känns väääldigt länge att vänta en hel vecka på nästa avsnitt!

EA
    Du har säkert sagt det nyss men jag tjatar om - när ungefär är det dags för FET?

Krya på ryggen PB!!

Telis
    Kul med jobbintervju igen, samma ställe alltså? Låter ju som de är rejält intresserade i alla fall, hoppas bara det går att knåpa ihop tjänsten till något rimligt som passar dig.

*Skickar kramar till höger och vänster eftersom jag säkert glömt tusen saker nu*

• Tinga

Telis - även om du inte är superintresserad av tjänsten är det ju bra för självförtroendet att vara kvar länge i processen och kanske t o m få ett erbjudande; sen väljer man ju själv om man vill tacka ja eller inte. Men visst var det ett andra tjänster till du också varit på intervju för? Kul att du är tillbaka i tråden igen.

AM - kul att Hektor är på gång nu!

Snaily - allt väl med magen? Inga fler blödningar?

I Casa Tinga kollas det också på The Event. Jag har lite svårt med att jag faktiskt ser en lite SF-aktig serie, men det stod ju ingenting inför att serien började sändas om att den handlade om utomjordingar. Sen är den ju grymt spännande, så nu är jag fast, men jag retar mig ändå lite på de där rymdvarelserna.

• snaily

Skönt med måndag och en lugn vecka framför oss!

Blev ju lite jobbigt förra veckan med cancerbeskedet för makens mamma, och sen tog det 4-5 dagar innan han fick prata med henne i telefon också (han försökte ringa tidigare men fick bara prata med hennes sambo). Har fortfarande inte fått så jättemycket information - de säger att de inte fått veta så mycket av läkaren vilket jag tycker låter konstigt, en UNGEFÄRLIG prognos och info om vilken sorts cancer det är tycker jag borde vara ett minimun men misstänker att de blev så chockade vid beskedet att mycket information gick förbi. Hon har i alla fall gjort första cellgiftsbehandlingen nu (det går tydligen ej att operera) så det är väl bara att hålla tummarna, men prognosen vad jag läst är riktigt dålig vid lungcancer så man ska inte förvänta sig att bota cancern helt men förhoppningsvis kan behandlingen göra att förloppet stannar upp/går långsammare ett tag iaf.

Min egen mamma opererades för 5 dagar sen men ligger kvar på sjukhuset, blev lite komplikationer med tröga/stillastående tarmar efter operationen. Förhoppningsvis får hon komma hem snart och sen är det bara att vänta några veckor på provsvar som talar om om hon kommer behöva gå vidare med strålning eller cellgifter. Hoppas INTE!

Hade besök av en kompis några dagar i förra veckan, mycket promenader och fika och sen var jag på spa också, skönt!
    I lördags morse gick vi upp halv fem på morgonen för att köra många mil "bara" för att gå på hundutställning, man är rätt knäpp om man tänker efter! Men det var trevligt och gick oväntat bra för Korven! Bodde över hos en kompis i den stan och passade på att gå på restaurang och äta god mat på lördagkvällen, fick dock ångest efteråt för att jag inte tänkte mig för och åt alltför blodigt hjortkött. *efterlyser historier om gravida som ätit blodiga biffar där allt gått bra*
    Var kvar på utställningen hela dagen igår också och kom hem igår kväll, SKÖNT att komma hem till maken.

Inbillade mig i början av förra veckan att jag kände av lite foglossning, tror kanske det är så men väldigt diskreta symptom än så länge tack och lov! Gör inte direkt ont men det känns annorlunda i bäckenet och får värk neråt blygdbenet om jag gått och stått mycket. Jag är dock fortfarande så skadad så jag tycker att alla graviditetssymptom på något vis är positiva , ungefär som jag inte fattat än att jag är gravid. (Menar såklart inte om man får svår foglossning som t ex Oupsie fått, då skull jag inte skratta ett dugg ) Fått ont högre upp i ryggen också och känner mig allmänt stel men annars tycker jag magen är ganska liten - träffade en gammal kollega igår som tyckte magen var väldigt liten för tiden och hon trodde att det bara kommer bli en kattunge i slutänden. Jag vill inte HA en kattunge! Jag vill hellre ha en hundvalp! Fast helst en bebis förstås.

Ska till barnmorskan imorgon och mäta magen så får jag facit på om den växer eller ej.

Nu borde jag väl ta tag i den här dagen och handla lite middagsmat, känner mig lat och oinspirerad men borde försöka anstränga mig då vi faktiskt har bröllopsdag idag...

• snaily

Tinga
    Jodå, lite lite blod kommer det fortfarande sisådär 1-2 gånger i veckan, har nästan börjat vänja mig nu och tänker att det förhoppningsvis kommer från nån minimal liten ofarlig polyp någonstans och inte inifrån livmodern i alla fall.
    Reagerade ungefär som du på utomjordingsinslaget i tv-serien, men då var man redan fast!

• snaily

Förresten så VET jag att det heter minimum och inget annat...

• muggles

Telis: ja för egen del är jag tveksam till samsovning det stämmer Men för dem som det funkar för, så varför inte.

Själv retar jag ihjäl mig på The Event, tycker den är usel Maken tittar men jag bara stör mig så jag läser ngt annat och kollar med ett getöga då och då. Den påminner mig om Lost fast sämre.

Moa har lämnat sina nappar till Lisebergskaninerna Ett kompispar sms:ade att de skulle göra det (dvs deras son) på lördag och om vi ville följa med. När jag berättade detta för Moa på lör morgon sa hon "jag vill också lämna mina nappar till Lisebergskaninerna". Jag och maken bara tittade på varandra och tänkte "det är nog bäst att hänga på det här tåget". Det gick hur bra som helst, hon travade dit stolt i hågen med napparna i en liten påse med rött sidenband. Lämnade dem kavat till kaninerna och sedan var det inte mer med det. Men på kvällen frågade hon "kan man inte få tillbaka napparna", ooh och då knep det till i mammahjärtat! Jag sa "nej det går inte gumman" och då accepterade hon det, men vi tycker så synd om henne! Det är nästan så att jag funderar på att köpa en ny napp till henne (vilket jag inte ska!). Lilla gumman!

• Liten med Mindre

Porchez - jag trallar ofta på "I have confidence" från Sound of Music när jag behöver gaska upp mig. Musikalnerd...

AM - grattis till Hektor och hans framsteg, eller uppsteg kanske?

Mugglan - jag känner mig också tryggare att du mår lite illa.

BS - kan ni inte få hyra skridskor från någon hockey/skridskoklubb. Alternativt ställen typ Kungsträdgården? I alla fall för ett prövotillfälle?

Här är lilleman förkyld och ynklig värre vid sovdags. Igen. Undrar om det är babysimmet som gör det? Fast när han inte ska sova är han i gasen rejält. Står o väger på alla fyra, eller i armhävningsposition, och flinar stolt. Och pratar på med sina "gla gla gla". Han är ingen stillsam herre längre i alla fall.

Vi var i väg o kikade på hus igår igen - men inte vårt hus nu heller. Förra veckans hus kändes för 80-taligt och rörigt med tillbyggnader, förutom den fula utsikten. Igår var det för 60-taligt, och mediokert renoverat. Undras vilket årtionde vi ska leta efter?

Tinga förresten - jag sitter fortfarande med andan i halsen efter att du beskrev er aktiva efter-dagis-kväll. Puh!

• Liten med Mindre

Mugglan - stora lilla Moa! Förstår att det knep i hjärtat.

• Tinga

Snaily - du har då inte legat på latsidan. Hoppas nu att din mamma kryar på sig efter operationen, och att makens mamma inte blir alltför dålig alltför fort. (Verkar vara ungefär det man kan hoppas på för henne? )

Det är konstigt det här med blödningar, t ex; något som man går i taket för första gångerna det händer, men sen blir det vardag även av det. Men man orkar ju inte leva i ett konstant orosläge hela tiden heller; det var ju på samma sätt när vi låg på neo. Man måste ju se till det som känns bra och är bra också.

Muggles - ojdå; stor tjej ni har nu. Jag retar mig också på en del grejer med The Event, men nu sitter jag fast ändå. Lite McGyver över det hela.

Liten - hoppas att drömhuset snart dyker upp. Ibland kan det känns tröstlöst när man letar, men helt plötsligt bara är det där.

• fru AM

Duktig Moa - men lite sorgligt att hon ville ha tillbaks napparna ...

Th Event - jag kollar och det roar mig att det som kallas världens mest välproducerade serie innehåller så många logiska missar ...  

Svar på tråden Livets toppar och dalar