• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Tinga

Snaily - du skulle haft barnvagnen redan nu, så kunde du lastat matkassarna i den. Faktum är, att mamman till en av makens kompisar använder en gammal barnvagn när hon går och handlar, och inte kundvagn. Hon bor ganska nära affären, så hon behöver inte ta bilen för avståndets skull, utan tycker att det är praktiskt att slippa bära något. Sönerna i familjen pajade vagnen när de var i 20-årsåldern, men då köpte hon en ny gammal vagn. Jag hade skämts ihjäl om det varit min mamma.

• Parnassia

Snaily - usch vad jobbigt med all cancer. Kram till dig! Och hur tar maken det?

• Parnassia

Detta med The Event har gått mig fullständigt förbi, är helt LOST sas.

Heja Hektor!

PB - låter som att det verkligen är lite för mycket på en gång nu. Hoppas lösningarna radar upp sig lika fort!

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2010-10-11 13:45:54 följande:
    muggles - tycker också styrkekram är rätt fånigt uttryck, men det förklarar så bra vad man tänker!
    Ja precis!
  • nennesjuttioåtta

med tanke på fjädrarna så ser det ut att ha tillhört en fjäderboa, helt klart. Eller en kaja. Vi letade igenom hela huset i morse och det finns ingenstans, men jag bävar för om vi missat att den (eller han Lasse) hoppat iväg någonstans och dött och ligger och jäser fint.

PB - slickar de i sig allt blod också, eller det kanske inte blir så blodigt?? I så fall är det mest troligt att den är uppäten (hur ska det gå med after dark då?!?). hoppas det.

Vi tittar också på the Event och det blev lite pajigt när flygplanet försvann men det är ju skitspännande, om än tankevurpor då och då.

är koko i NYC nu och träffar sweet eller? *avundsjuk*

• nennesjuttioåtta

tinga - Annars kan man ju skjutsa hunden i vagnen...

• nennesjuttioåtta

snaily - men vad kan en pizzakartong väga?

• Parnassia

Nenne - jag tror att fågeln är uppäten! Så där har vi det hemma ibland också, hittar bara fjädrar och ev en bloddroppe...

Jag begriper inte hur man fick med sig alla kassar, kläder och väskor förr när man handlade och inte hade vagn!  Jag vande mig oerhört fort vid att ha någonstans att lägga allt och slippa bära det in händerna, med plastkassar som skär in i händerna!

Men jag har också insett vad som komma skall! En dramaten! Det är när man inte har barn som kräver vagn längre som man går över till dramaten.
    Tantvarningen är total!

Kanske därför som unga mammor också får många barn, bara för att inte behöva gå in i dramaten-åldern för tidigt?

Svar på tråden Livets toppar och dalar