• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • BrudSommar2006

Vad köper man förresten som första paret skridskor?

• Lapinette

BS - japp, idag drar vi till svärmor .. anländer typ vid midnatt efter buss-flyg-bilresa men först ska jag till tandläkaren (IGEN).

• Tinga

BS - laxstroganoff låter spännande. Kanske ett bidrag till BT-kokboken? Oftast när jag lagar lax blir det ugnsstekning, men det är ju tråkigt i längden, även om man kan variera "täcket" i det oändliga.

• Tinga

Lappis - usch, tandläkarbesök är trist och dyrt. Har själv varit flera gånger det senaste året, bl a pga en rotfylld tand som flisades sönder och fick ersättas med en krona. Många sköna tusenlappar som försvann där. Det enda jag är tacksam för i sammanhanget är att jag faktiskt har råd att hålla efter mina tänder. Sen har jag haft ett par andra smågrejer också att fixa i år, men det är lika bra att ta allt elände under det här året, när högkostnadsskyddet täcker en del av mina kostnader.

• viktualia

Brudsommar - Fyllda paprikor/zucchini kanske?! www.alltommat.se/recept/fyllda-paprikor-6651/

Och första paret skidor skulle jag leta efter på bytardagar/loppisar/liknande. Annars finns de väl på sportaffärer ....

.. själv äger jag ett par gamla hederliga turskidor med stålkanter... som inte använts på 15 år.. hm... apropå att folk äger en massa grejor som de inte använder...

• smint

snart dags att hämta lillan på förskolan. Dom skulle tydligen ha en fixar efermiddag idag mellan 14-18.. men är det bara jag som tycker det är konstigt att lägga det på en fredag em?  Om det är någon dag man har möjlighet att hämta tidigt och kanske skall bort så är det ju oftast fredagar, då vill man väl inte vara kvar på förskolan? 

jag kan inte göra så mkt oavsett iom min stora mage och förkylning, får se hur mkt folk det är där.

Väntar hem sambon snart, han har haft konferans igår och idag så vi har vart solo här hemma. 

• smint

Lappis: Ha en trevlig resa, trist med tandläkarbesök innan bara.. 

• BrudSommar2006

Smint, är det föräldracooperativ?

• BrudSommar2006

Lapinette, usch för tandläkarbesök! Ha en trevlig resa, ni skulle visst få fint väder har jag förstått? Är det någon speciell anledning till besöket den här gången?

• Lapinette

smint - har haft en "ta i hornen dag" i dag dvs ut och presentera dåliga resultat för en kund och tandläkaren. Nu är båda sakerna över och jag kommer definitivt sova på bussen till Skavsta. Zzzzzz....

Tinga - ny krona låter dyrt. Det bidde inte det i mitt fall (även om han gärna ville he, he). Dock byte av fyllning i måndags i en tand och i dag tandhyginisten. Smakar härlig med blod i munnen.

Svar på tråden Livets toppar och dalar