• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie
    Tinga skrev 2010-10-07 22:55:29 följande:
      Nja, det är ganska snorigt och hostigt här, men det var ju bara jag som sprang; de åkte i vagnen.
    Hoppas att de kryar på sig snart .

Du kan ju låtsas att du är så effektiv jämt, det gör väl knappast någon skada .

Känner mig själv jäkligt oeffektiv för tillfället bara, så jag blev väldigt imponerad av allt du hunnit med.

• Tinga

Sov gott, Oms! Hoppas att du får vakna till en lite bättre morgondag.

• Klockarbol

Tinga skrev 2010-10-07 23:01:51 följande:
      Blir det begravning?

Redan ombesörjt - utan vidare ceremoni i soppåsen i badrummet

Hoppas du får sova ordentligt Oms, det har du gjort dig förtjänt av!

• Oupsie

God natt Oms! Hoppas att du får en bättre dag imorgon!

• Oms

Tinga - själv är jag så glad i att läsa att ni har fått lite mer lugn o ro i ert liv att det kommer mer o mer positiva saker som du berättar om och att livet rullar på  stort

I övrigt är jag lycklig. Jag har ett bra jobb som jag trivs med, bra arbetskamrater, goda vänner, helt ok boende, och tvp underbara döttrar!

Jag måste ju också tillägga att jag har en fantasktisk make som  tar han om minstingen till 100% som går till sitt stressiga, underbetalda jobb varej dag o gör sitt bästa, som är hemma varje kväll (om det inte är träning) och som sen ligger o håller om mig nätterna igenom vare sig jag vill det eller ej (haha) utan honom had ejag aldrig orkat detta! jag tackar gud för honom helt klart!

sådär - inte bara klagan

• Oupsie

Hm, imorgon ska jag träffa en kurator. Om ni kommer ihåg så berättade jag ju i slutet av augusti att jag skulle få träffa en sådan. Nu är det dags för vårt första möte i alla fall. En och en halv månads väntetid bara .

• Oupsie

Och så ska vi titta på kakel till huset. Och förhoppningsvis hinna kika lite på den där vagnen.

Är det någon här förresten som har testat, eller vet någon som har testat, att gå till en kiropraktiker för att behandla foglossning? Satt och googlade lite och det verkar som att en del blev hjälpta av det, men så nämnde jag det för svärmor (som är sjukgymnast) och hon tyckte verkligen inte att det var en bra idé.

• Klockarbol

Min naprapat vägrade behandla mig när jag hade foglossning.

Ungefär 6 månader efter att jag fött fick jag komma på massage men 'ordentlig' behandling fick jag inte förren efter drygt ett år senare.

• Klockarbol

Var lite för snabb på skicka-knappen...

Nu hade jag väldigt kraftig foglossning bägge gångerna (värst andra gången) så jag var inte ens välkommen till vårdcentralens sjukgymnast.

Jag lider med dig  (bokstavligen - det svider i höfterna när du beskriver hur du har det).

Det enda som gav lite lindring var den där tens-mokafjongen jag fick låna.
    Akupunktur fanns inte som alternativ men det borde kunna lindra också. 

Bälte kunde jag ha i några veckor, sen gjorde det mer skada än nytta.

• Oupsie

Klockbol, ok. När jag googlade så hittade jag kiropraktiker som på sina hemsidor säger att de behandlar just foglossning. Men frågan är vad de gör? Fast det är väl lättast att få svar på om man ringer och frågar.

Svar på tråden Livets toppar och dalar