• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • muggles

Oupsie: vad snällt att skicka bodyn till Elise! (Himla fint namn tycker jag förresten.)

PB: usch för ryggskott! Jaha, du har börjat spraya redan...

• Lapinette

Härligt att det går framåt för Elise (mugglan min svärmor heter så)!

• BrudSommar2006

Halloj!

Lapinette, jag är imponerad över att du lyckas hålla dig från att logga in och kolla den där kön hela tiden!

Aah, ni har pratat vagnar. Nu står Astrids vagn här i vardagsrummet och jag liksom går och tittar nostalgiskt på den för jag har verkligen älskat den där vagnen men nu har vi ju bytt till Iris gamla sittvagn så nu har jag ju ingen användning för den längre. Ändå har jag så svårt att skiljas från den att maken inte ens fått ta ut den i garaget än...

• Lapinette

Japhapp, då har man blivit köberoende! Maken lyckades logga in och med samlad kraft hittade vi kölistan och vårt könummer. Vi står på plats 61 just nu och i år har det hittills kommit 45 barn från Korea.

• BrudSommar2006

Jag ska få ny laptop av maken när jag fyller år i helgen. Den står här redan men jag tycker liksom inte att det är rätt att börja använda den redan nu. Jag ser i vart fall fram emot att bli av med den här hoptejpade saken jag har nu. Får väl se hur länge jag klarar att hålla den nya el nu bara, Iris gjorde åverkan på den här och nu kommer ju Astrid in i bus-åldern snart.

PB, vilken tur att det var an själv som stängt dörren i alla fall! Fast aj för ryggskott.

• BrudSommar2006

Lapinette, nej, köberoendet har börjat! Jag tar tillbaka allt jag skrev!!!

• Oupsie
    muggles skrev 2010-10-07 12:56:50 följande:
    Ja jag vet och min make häcklar mig hela tiden för att jag ännu inte har en Jag tror jag kommer att älska dem men jag suger på karamellen lite till. Tycker samtidigt det är lite jobbigt att byta telefon innan jag fått ordning på alla mina kontakter, och alla inställningar så som jag vill ha dem.
    Min man sitter för tillfället och suktar öven en ny HTC-telefon som ska komma i slutet av oktober/början på november. Så vänta på den, så får du nog en bättre telefon än maken om han har haft sin ett tag .

Den här, om du vill se,

Jag lyckades dock aldrig flytta över mina kontakter på ett smidigt sätt, för de sparades väl inte i samma format på sim-kortet som de skulle vara i på telefonen, men det blev en utrensning av en del gamla kontakter i samband med det som kanske borde gjorts innan istället .

• Lapinette

BS - log när jag läste ditt inlägg - Lapinette, jag är imponerad över att du lyckas hålla dig från att logga in och kolla den där kön hela tiden! Men som sagt, jag ska försöka låta bli och gå in och titta hela tiden för det gör ju knappast någon skillnad.

• Oupsie

Lappis, hur många barn brukar det komma per år? Eller kan det variera mycket från år till år?

• passionsblomman

Lappis, ännu en av mina korkade frågor i adoptionsförfarandets djungel:

Betyder de siffrorna du just nämnde att ni är typ 16 barn ifrån ert egetbarn?
    Eller är det ni och 60 andra som INTE fått barn än, efter att de här 45 fått sina familjer?
    Gud vilka snurriga formuleringar, men kanske förstår du vad jag menar?

Svar på tråden Livets toppar och dalar