• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • MSW
    MSW skrev 2010-10-07 11:08:15 följande:
    Verkligen! Nahe, nu ska jag ringa och sjukanmäla mig till praktiken, sedan ska jag äta lunch, eller frukost, för den hann jag inte med imorse...
    Oj, det lät konstigt, jag hann alltså inte med frukosten.. Men ni förstår nog hur jag menade iaf..
  • Oupsie

Läste Panzer berättelse imorse och jag grät jag med. Han förmedlade verkligen maktlösheten som han måste ha känt . Och när de bara rusade ut med lilla bebisen från rummet . Hoppas så att allt går bra med lilla Elise.

Kan man skicka grejer till de som är inlagda på sjukhus? En kompis till mig skickade en present till mig, ett litet startpaket med pyamas och body. Men bodyn var i stl 44 och jag hade inte riktigt hjärta att säga till min kompis att den, förhoppningsvis, aldrig kommer att passa. Det är bara en vanlig vit body, inget märkvärdigt alls, men den är en omlottbody som är lätt att klä på en riktigt liten en. Och den kanske kan komma till någon nytta för lilla Elise i alla fall.

• MSW

Nu har jag ätit Tom Yam soppa och bröd, och ringt och sjukanmält mig! Nu ska jag strax ge mig ut i det pissiga vädret och hämta sonen!

Oupsie: Jag har ingen aning hom man kan skicka saker till folk på sjukhus.. Men det borde man väl kunna? På något sätt...

• passionsblomman

Jag har fått något slags ryggskott.
    Har haft ont i ryggslutet ett bra tag, men när jag kl 6 i morse rusade upp för att sambon skrek rakt ut nere i köket, så knyckte jag uppenbarligen till något. Nu kan jag inte vare sig sitta, ligga eller stå utan att det gör skitont.
    Jag som tyckte huvudvärken, som redan på spraydygn 2 har infunnit sig, räckte gott och väl. *pip och gnäll*

Varför sambon skrek?
    Jo, för igår stängde han ena halvan av dubbeldörrarna mellan köket och salen (fråga mig inte varför-den har alltid stått öppen)
    Imorse när han med raska steg och i mörkret gick ut i köket, hade han alldeles och helt förträngt denna stängning. Med en rejäl smäll och en redigt schysst bula i pannan som följd. Och ett avgrundsvrål.

Joråsatte, så kan man också starta sina dagar. Man känner ju att man lever iallafall.

• Tinga

PB - ajaj, både för dig och sambon. Han får väl iofs skylla sig själv , men i ditt fall är det ju trist. Krya på dig!

Oupsie - du kan ju alltid skicka ett paket hem till familjen. Någon måste ju kolla deras post så länge, och om bara någon vecka är de förmodligen tillbaka på hemorten, och då kan de hämta paketet. De första veckorna behöver bebisen inga kläder; inte så länge den ligger i kuvös iallafall. När man tar ut dem är det alltid hud mot hud-kontakt som gäller, så det behövs inga kläder då heller.

• passionsblomman

Tack Tinga!
    Apropå klädpratet, så berättade Heloise precis i andra tråden att Elise gör sådana framsteg att personalen nu pratar om att de "ganska snart" kommer att flyttas till Gävle.
    De har visst tagit bort slangarna till naveln nu, så nu kan tösen ligga på mage.

Ett blåsljud på hjärtat-som visst ska vara vanligt bland flertalet neo-barn-håller på att kollas upp.

• Oupsie

Ja, men det är ju enklast, att skicka hem till dem. Såklart! Får inboxa dem och fråga om de vill ha bodyn. Skönt att höra att hon har sluppit fler slangar.

• Oupsie

PB, huvudvärk och ryggskott, fyy. Krya på dig!

• muggles
    Oupsie skrev 2010-10-07 10:40:10 följande:
    Jag trodde att du hade en androidtelefon som den tekniktjej du är . Min make köpte sin telefon först, sen beställde han en till mig också för jag måste ha en sa han, precis som din make . Det tog ett tag att vänja sig men nu är vill jag inte byta till något annat.
    Ja jag vet och min make häcklar mig hela tiden för att jag ännu inte har en Jag tror jag kommer att älska dem men jag suger på karamellen lite till. Tycker samtidigt det är lite jobbigt att byta telefon innan jag fått ordning på alla mina kontakter, och alla inställningar så som jag vill ha dem.
Svar på tråden Livets toppar och dalar