• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • muggles

Tinga: svårt att svara på faktiskt. Jag hade grav-känningar åtminstone till v7-8 den gången som resulterade i MA och nu är jag i v6. Och jag kommer inte ihåg om mina bröst växte och ömmade den gången. Det jag kommer ihåg är att jag inte hade några flytningar vilket jag tänkte på för det var annorlunda mot Moa-grav. Flytningar har jag denna gång. Men fortfarande tycker jag det känns läskigt lite... Vet att det är ovanligt att få MA två gånger i rad men tänker ibland att jag kanske ändå tillhör dem som råkar ut för det...

VUL är nästa onsdag, GAH!

• viktualia
    passionsblomman skrev 2010-10-07 01:12:57 följande:
    De som vill läsa Panzerfausts berättelse om hela den här upplevelsen rekommenderas att läsa det han skrivit genom Heloises konto nu vid midnatt. *ståpäls*
    jaaa shit.. till och med världens minst gråtande Vickan fick mer än en tår i ögonvrån.. vilken desperation... aaaaaa!
  • viktualia

AM - kul med fnissig träff!

Ego - Gud hör bön och så även Trollet. Inatt vaknade sötTrollet EN ENDA gång och åt en rejäl portion bröstmjölk innan han somnade om och vaknade när makens väckarklocka ringde. Fler sådana nätter hitåt!!!

• Tinga

Muggles - usch ja; jag förstår att det är en gastkramande väntan tills onsdag. Men nu är det mindre än en vecka kvar! *pepp, pepp*

AM - kul med klassåterträff! Ibland kan det bli lite tävling över det hela "se på mig vad bra jag är och så mycket jag åstadkommit", men det är kul att höra vilka vägar livet tagit för olika människor.

• muggles

EA: tack!!! Uppskattas!

PB: är det dag 21 än?

HAr just läst Panzerfausts inlägg om Elise och shit, jag fick definitivt tårar i ögonen. Jag är normalt inte speciellt lättrörd av mig. Det där måste vara ngt av det värsta man kan gå igenom som människa (bara slaget av det som Snorkis gått igenom).

• Lapinette

Heeeej!

AM - härligt med trevlig klassträff!

mugglan - hurrrra för flytningar !

Tinga - så det är makens tur att resa iväg. Hoppas det inte blir värre med förkylningarna utan att det håller sig i "snorstadiet".

Annars inget nytt här! Såg två små killar från Korea på bussen i morse och så mailade vår kontakt på AC igår för att få hjälp med att logga in på deras hemsida (så vi kan se vår köplats).

• MSW

Godmorgon (eller förmiddag kanske)!

Här fick vi en lite väl stressig morgon, jag och A vaknade en halvtimme innan han skulle vara på dagis! Tur att vi bor så nära... Fast morgongoset hann juh inte alls med, så jag längtar lite efter honom idag..

Att vi sov så länge berodde på att vi haft en ganska rörig natt, A kom in till oss redan vid 23, och efter en stund så började han hosta som bara den, och sedan kissade han i sängen, sen gick maken och la sig i A's säng ist.. Sen efter någon timme vaknade A och gnällde, och gjorde så ett par gånger, sen vid 4snåret vaknade han och var ledsen och jag fick inte röra honom, sen skulle han kissa och då blev allt fel trots+trötthet= ingen bra kombo! Efter mycket skrikande och krångel kom vi till toan men då skulle han minnsann inte kissa, och tillslut så kissade han på toagolvet.. När jag sen äntligen fick ut honom därifrån marscherade(attackerade) han maken som flyttat sig till soffan, och skrek/grät "vi ska ligga där, vi ska ligga där" och började dra av filten av maken.. (nu blev ngt konstigt, radbrytninstjuven??) Tillslut gick vi in till vår säng igen och somande väl bortåt fem! Jadå, jag säger då det!

• MSW

Nahe, inget märktes av det som hände..

Vickan: Härligt med en bra natt!

Tinga: Hoppas killarna inte blir sämre!

I vagndiskussionen kan jag bara tillägga att vi har en brio spin, och än så länge är vi helnöjda!

Fick också tårar i ögonen av Panzers berättelse!

Mugglan: *håller tummarna*

AM: Kul med kul träff!

• MSW

Lappis: Så sen ska ni kunna hålla koll själva på hur långt ni kommer i kön?

Här är jag fortfarande ganska dålig, så jag lutar åt att vara hemma idag.. Men det är lång tid kvar, så jag hinner nog ändra mig en 28 gånger eller så!

Svar på tråden Livets toppar och dalar