• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Ore

Snaily: Jobbigt med flera cancerbesked... Lungcancer låter verkligen inget vidare. Kram på både dig och maken!

BS: Anågende bilåkande barn så går det ganska bra med mitt för det mesta. Men man ska ju gärna ha många saker tillhands för att roa honom. Han var salig av lycka när han fått tag på solskyddet och lyckats slita ner (och sönder) det från fästet... Det har han och leker "tittut" bakom Nycklar, mobil och läppglans funkar också att leka med. Om nu inte någon av medtagna leksaker funkar...

Parnassia: Låter tramautiskt med spiralförsöket... Hoppas ni kommer på något annat som funkar bra Vet många som har bra erfarenhet av p-stav. Inget jag provat själv, skulle enligt min BM inte vara lämpligt hormon att tillsätta om man har migrän...

• Ore

Klockarbol: Kul att maken får jobba! Besvärlig svårmor du har...

Mugglan: Härligt med litet (lagom) symptom

Oms: Attans att det ska vara så svårt att få en diagnos...?

• start september

Oj vad mycket som händer i tråden och hos alla.

PB, du skriver så fantastiskt, nu senast om lilla Elise.

Cancerbesked är tunga. Kram till Snaily.

Omsan, det låter jättetufft med din hälsa. Skit i jobbet om du behöver, hälsan är viktigare (säger jobbmanikern).

Muggles, håller stenhårda tummar. VUL nästa vecka alltså?

Hur går det med alla jobbsökningar?

AM, du är jättefin, men jag hajade också till. (Avataren AM alltså).

Hur går det för Hattis tro? Fortfarande bättre?

Bugaboo med vinterhjul är bra men tungstyrt när man är van vid vanliga hjul. En fast fyrhjuling är bättre fjädrad än Bugaboo. En normal vinter är det inte så länge de är på dock.

Här är de tankar på varför det inte kom någon ÄL denna månad, nu har jag tantvärk på dag 20 istället. Suck. Kanske är det samma gamla MF, kanske en ny cykel eller bara strul. Sen massor med jobb som är kul men stressigt, tankar på att byta förskola till lilla tjejen eftersom det snurrar för mycket personal och en massa annat som upptar skallen. Men guldstjärna till maken som lät mig sova massor i helgen och ordnade barnvakt och tog med mig på ett litet spbesök. Första vuxentiden ihop på länge...

Om man ska köpa en ren dagisvagn, är det Brio Sitty som rekommenderas? Eller Brio Race? Vår Bugaboo är älskad men jag skulle vilja ha något lite mer klättervänligt också.

Och så ska jag få en fin portfölj/axelväska tror jag.  Som man kan ha papper i och kanske en smal pärm. Svart skinn eller något helt annat häftigt material eller färg tror jag det ska va. Någon som har något tips?

• smint

September: Tack för input om bugaboo. ja vi får se vad det blir i slutändan.. 

Vi har en brio sitty till dottern nu.. till och från förskolan och i övrigt också.. vi har en babyjogger city mini också men hjulet är lite skevt så den står mest.. Men jag är jättenöjd med sittyn, hon sover gott i den också.

• Oupsie

Smint, har du BF i slutet av januari? Då kan det inte skilja många veckor mellan oss .

• Ore

Angående vagn så hade jag ju en ca 5-6 kg-bebis medan det var snö ute, men det var inte omöjligt att ta sig fram ens med tungt lastad vagn. (Kan ju bidragit att jag tyckte det var trevligt med litet "träningspasskänsla" ). Jag resonerade som så att hellre baxa vagnen, om jag nu måste ge mig ut i snömodd. För att få en vagn som är lättkörd och smidig med svängbara hjul all annan tid...

Sedan har jag insett att min Teutonia Mistral S minsann har väldigt bra fjädring. Syrran har en Brio Sing som är myyycket sämre fjädring på...

En brio-sulky är förresten nästa planerade vagninköp Fast jag vill ha en Brio Spin, tänker INTE vara utan svängbara hjul *beroende*

• Oupsie

Smint, vi har tänkt åka och kolla på en sådan här vagn:

www.amvina.se/maxicosi/mura4.aspx

Jag har suttit och läst en del på nätet och det verkar som att det är en vagn som ganska lätt tar sig fram på sämre underlag, men har ändå svängbara framhjul. Har inte sett den i verkligheten än så jag kan egentligen inte uttala mig om den, och jag har inte så mycket erfarenhet av vagnar heller, men den låter bra . Hittade en recension på pricerunner och där nämner de just snömodd:

www.pricerunner.se/pr/674-1066119/Barnvagnar/Maxi-Cosi-Mura-4-anv%C3%A4ndarrecensioner

• Oupsie

Hej Ore! *vinkar* Har du hört något mer från jobbet?

• Ore

I Casa Ore har vi haft litet småstruliga nätter med lillkillen, och ganska mycket att göra i övrigt också. Mer än den vanliga hektiska stressen. Det sket sig rejält med den inköpta hjälpen till huset (ungefär när de helt plötsligt ville ha mer pengar än de sa från början, och dessutom svart, så la vi ner det). Gemensamt beslut, men det suger ändå tycker jag...

Ska iväg och tävla i helgen, känner mig inte alls i form så jag håller på att mobilisera fram en rejäl vilja - kommer bli uppåt 40 min mjölksyrechock. (Vet dock att jag kommer le och njuta av att ha det gjort ett tag efter att det är avklarat...)

Har även börjat bli litet smått nervös inför att få höra om nya jobbet. De skulle höra av sig i slutet på denna veckan, huga...

September: Knepig cykel...? Kram!

Svar på tråden Livets toppar och dalar