• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Hattis

*rusar in efter att ha smygläst TVÅ trådar några dagar*

Vilken granntrådsdramatik! Otroligt bra skildring av historien PB! Det kändes nästan som om jag var där.

Här är det mindre dramatiskt, vi har försökt, jag har känt igen min kropp och mått så pass lite illa av medicinen att jag glömt att ta det första pillret idag :-0

Izzie - dags för lite verkliga färdknäppar? Eller kanske 10 000-metersklubben  Skämt åsido, du verkar ta MF "bra" eller hur jag ska säga det. Hoppas att det funkar snart för er. Kram!

Spiral - läskigt tycker jag (helt omotiverat). Känns som en hel del vuxenpoäng också för de som fortfarande räknar sådana.

• Hattis

September - vad mycket det verkar vara just nu, kram på dig! Hur är det nu, testar du med stickor? Har du testat minus efter mf? Har du "visat upp dig" eller tagit ngra prover efter senaste mf? *kliar mig i huvudet och tycker att jag borde komma ihåg*

• Hattis

MSW och Smint - krya på er! Eländigt med sjukt!

BS - gud vad jag garvade när du beskrev Iris tjatfrågande Påminner mig om min syster när hon var liten.

Ore - det börjar allt bli spännande. Hoppas då!

Oupise - hej! Hoppas att det flyter på med huset och att du kan lägga av med kryckor snart. Torkskåp är jag van vid, men vilken plats- och energislukare. Långa snöiga vintrar, då skulle det kännas motiverat. Annars vet i sjutton.

• Klockarbol

Oj, tråden är vaken sent

Hej alla!

Är så himla glad att det för stunden ser bra ut för granntrådens lilla Elise

Tjatfrågande småbarn känns igen
    Är dock inte övertygad om att mina (18 o 8) verkligen har slutat med tjatfrågandet! Jag tycker iaf att jag låter som en papegoja mest hela tiden

Febern börjar ge sig men halsen är fortfarande rackarns ond.
    Och jag som ska fruhippas på fredag :/

• Hattis

Haloj Klockarbol - tittar du in så här tidigt

Hoppas att du mår bättre till på fredag och att det blir lyckat! Vila och apelsiner rekommenderas tills dess!

God natt

• passionsblomman

De som vill läsa Panzerfausts berättelse om hela den här upplevelsen rekommenderas att läsa det han skrivit genom Heloises konto nu vid midnatt. *ståpäls*

• smint

PB: Jisses vilken stark berättelse av honom, tårarna sprutar här.. blev otroligt berörd.. 

• Tinga

Izzie - japp, Puff vägde ynkliga 650 g när han föddes. Trevlig resa - hoppas att du själv kommer hem med ett plus. Det vore väl ett bra semesterminne!

September - störigt med kajko cykel.

Hattis - vad SKÖNT att du inte mår så risigt av medicinen längre.

Muggles - så bra att det där blodet bara var en tillfällig företeelse. Känns det annorlunda i kroppen den här gången, i förhållande till när du fick MA?

PB - åh, vilken berättelse! Tårarna sprutade och näsan rann här också. Har inboxat Heloise nu, så får de själva välja om/hur de vill ha kontakt.

Krya på er, alla sjuklingar!

Hos oss är barnen lite snoriga och hostiga, men jag hoppas att det inte blir värre. Maken är nämligen bortrest från igår morse till imorgon kväll, så jag roddar barnen själv. Inte kul om man ska behöva vabba också då.

• fru AM

Oupsie: måste bara säga att den där vagnen du länkade till verkar mycket bra när man läser om den. Ska bli intressant att höra hur den känns när ni varit och klämt på den! Ja, jag vet - jag ska inte ha fler barn men kan inte låta bli att intressera mig för nya produkter

Ego: igår var jag på liten klassträff. Första gången på 25 år som vi sågs - vi gick 1-9:an tillsammans och det var så kul att dela gamla minnen, fylla på minnesluckor osv! Nu tänkte vi göra om det varje år, nästa års möte redan inbokat!

Svar på tråden Livets toppar och dalar