• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • MSW

Här använde jag den sista av de tre ÄLstickorna jag fick över förra månaden, men ingen Förra månaden fick jag utslag på dag 16 och denna månaden testade jag dag 15-17.. Så det är väl bara att köra på varannan dag fram tills det kommer blod eller så typ..

Inte mycket strul jämförelse med Septembers cykel.. Men lite förvirrad blir jag allt, fast det hade jag juh inte blivit ifall jag inte hade testat med stickorna...

• Lapinette

MSW - vilken jobbig natt!

Och visst vi har ett slags könummer så vi kan se hur vi går framåt eller bakåt i kön. Det där har vi kunnat göra hela tiden (sen vi blev medlemmar) då vi vet vilket anmälningsdatum vi har men jag har faktiskt inte brytt mig. Det tar ju liksom den tid det tar. Läser om tjejer på FL som blir superupprörda när de går bakåt i kön (pga av att andra med längre kötid hoppa in på deras land) och som lovar sig själva att endast gå in och kika typ varannan vecka. Jag försöker ha en coolare attityd... ha, ha... än så länge!

• MSW

Lappis: Det blir klart värre att ha en coolattityd juh längre man kommer i kön.. Har man bara någon månad kvar, så känns det klart inte så roligt om det hoppar in en massa före..

• Parnassia

Lappis - oj, att man kan bli flyttad bakåt låter ju inte kul. Visste inte att det kunde vara så. Men å andra sidan, allt jag vet om adptioner är nog sådant som du lärt mig.

Jag ska röja lite här hemma, två vänner kommer på lunch. Den ena väntar tvillingar vilken dag som helst, så vi måste umgås lite nu, sen blir det väl mindre av den varan ett tag.

MSW- usch vilken trist natt! Det kan ju bara bli bättre i natt iaf.

Vickan - gratulerar till din braiga natt.

• Lapinette

MSW - den tjejen jag syftade på tror jag har stått i kö något kortare än oss så när hon klagade på att hon halkade efter i Koreakön så tänkte jag "oooppps, det var vi som gick före ".

Parnassia - varför man går bakåt i kön beror på att sådana som t ex vi äntligen har valt land. Vi har ju en köplats från 2008-06.

• viktualia

MSW - aaa sådana där struliga nätter är verkligen min fasa!!! Mitt tålamod är verkligen uselt till just sånt...

• Oupsie
    muggles skrev 2010-10-05 15:41:35 följande:
    Oupsie: haha jag har faktiskt ingen Android el iPhone. Maken tjatar om att jag MÅSTE skaffa en, och jag ska, så fort jag kan med att be om ny telefon på jobbet...
    Jag trodde att du hade en androidtelefon som den tekniktjej du är . Min make köpte sin telefon först, sen beställde han en till mig också för jag måste ha en sa han, precis som din make . Det tog ett tag att vänja sig men nu är vill jag inte byta till något annat.
  • Oupsie

Vi har varit hos veterinären idag och fått en second opinion och hon tyckte att vi skulle avvakta med operation. Vår hund fick en antibiotikaomgång i onsdags för en infektion som hon hade och vi tycker att knölen faktiskt har förändrats (till det mindre) sen hon påbörjade antibiotikakuren . Tänk om det bara var något som kunde bli bra av antibiotika. *hoppas* Ska tillbaka i slutet av nästa vecka för att kolla henne igen. Men det känns skönt att vänta lite innan de börjar skära i henne i alla fall.

• Soldemor

Oupsie skrev 2010-10-07 10:45:45 följande:
    Vi har varit hos veterinären idag och fått en second opinion och hon tyckte att vi skulle avvakta med operation. Vår hund fick en antibiotikaomgång i onsdags för en infektion som hon hade och vi tycker att knölen faktiskt har förändrats (till det mindre) sen hon påbörjade antibiotikakuren . Tänk om det bara var något som kunde bli bra av antibiotika. *hoppas* Ska tillbaka i slutet av nästa vecka för att kolla henne igen. Men det känns skönt att vänta lite innan de börjar skära i henne i alla fall.

Ja, verkligen! Tänker på dig och vovven!

Svar på tråden Livets toppar och dalar