• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

Smint: Bugaboo med vinterhjul blir nog bra. Teutonia Fun som jag har är INTE så bra på vintern (första vintern är väl  i o f s inga problem då bebisen i vagnen väger ca 5 kg som mest - det är värre nästa vinter ...) Vickan: vad säger du om Fun och vinter i kombination? Den mest lättkörda vagn jag har testat är doch vår stora tvillingvagn från Babyproffsen. Den finns i enhjulig singelvagn också. Den skulle jag definitivt kika på om jag skulle köpa ny vagn till en liten.

Lilla söta Elise! Tack för att jag fick se!

• Tinga

PB - tack för att vi fick se lilla fina Elise! (Med hälsningar till hela familjen.) Det är verkligen fantastiskt att se alla delar, trots att de är så små. Och ni som tycker att Elise är liten - Puff vägde bara ungefär hälften av vad Elise väger när han föddes...

Apropå känslor - imorse läste jag tack och lov PB:s långa inlägg medan jag fortfarande var ensam på jobbet (sitter i landskap, så lite väl många att dela tårar med ).

• smint
    fru AM skrev 2010-10-06 14:32:04 följande:
    Smint: Bugaboo med vinterhjul blir nog bra. Teutonia Fun som jag har är INTE så bra på vintern (första vintern är väl  i o f s inga problem då bebisen i vagnen väger ca 5 kg som mest - det är värre nästa vinter ...) Vickan: vad säger du om Fun och vinter i kombination? Den mest lättkörda vagn jag har testat är doch vår stora tvillingvagn från Babyproffsen. Den finns i enhjulig singelvagn också. Den skulle jag definitivt kika på om jag skulle köpa ny vagn till en liten. Lilla söta Elise! Tack för att jag fick se!  
    jo den är ju bra, men jag vill inte vända bort barnet för tidigt och dom har ju en benägenhet att växa ur liggdelarna snabbt.

Såg några fina begagnade bugaboo på blocket så kanske skall slå till redan nu.. även fast det är långt kvar.. eller så väntar jag lite till. det kommer ju hela tiden nya annonser.  har varit lite inne på teutonia fun också men en mamma jag frågade på förskolan rekomenderade inte den när det var mkt snö..   

• muggles
    BrudSommar2006 skrev 2010-10-05 20:31:44 följande:
    Hej alla, barnen har varit så jobbiga idag så jag har knappt vetat vad jag ska göra med dem. Astrid skriker så fort man sätter ner henne på golvet och Iris är allmänt busig och fortsätter trots att man säger nej. Sedan detta tjat - Är den här min (tidning)? Ja, du kan få den om du vill. - Är den här min? Ja, du får den säger jag ju. - Är den här min? JA, säger jag ju. - Är den här min? Ja men för i helvete säger jag ju... - Är det här lingonsylt eller jordgubbssylt? Det är jordgubbssylt. - Är det här lingonsylt eller jordgubbssylt? Ja men jag säger ju att det är jordgubbssylt. - Är det här lingonsylt eller jordgubbssylt? Ja men för i helvete jag säger ju att det är jordgubbssylt...
    HAHA! Det här känner jag igen, Moa tjatar också ibland. Jag tröttnar också och jag skrattade gott åt denna beskrivning ska du veta
  • passionsblomman

Tinga, Heloise är uppkopplad och i granntråden nu! Jag tycker ni ska byta telefonnummer eller mailadress eller så, det LÄR vara en del ni har att snacka om.

Och vilka glada nyheter hon har då! Lilla Elise andas själv idag, så hon har fått ligga på mamams bröst. och på tal om bröst, så rinner mjölken till för fullt! *studsar av glädje*

• viktualia

pling!

smint - vår Teutonia Fun levererades EFTER snön... dvs vi har inte testat. Men jag kan tänka mig att den egentligen inte är 100% bra då.. får återkomma efter den kommande vintern.. fniss..

• Parnassia

Hej hopp!

Nu har jag landat lite efter en resa till Vickanland. Mycket trevligt! Men det tar ju sin tid att packa upp och fixa i ordning. Nu är båda barnen badade också, ett sover och ett är iaf iförd nattlinne.
    Kvällen kommer spenderas i soffan. GREY'S bröjar ju ikväll!!

Och vilken historia om lilla Elise! Jag blev tvungen att leta på den omtalade "andra tråden" och läsa mer där och såg faktiskt till att lägga till den bland favoriterna så att man kan få  följa den lilla vidare. Skönt att hon verkar stark!

• Parnassia

Den fick godkänt, dock inte lika strålande som igår.

• Ore

AM: Cool ny avatar

PB: Vilken liiiiiten söt tjej på bild där. (Såg det på sista sidan, så nu kan jag följa Heloise och Panzer-dramat utan att ha hjärtat i halsgropen...)

Vickan: Stora muffinsformar finns på mitt vanliga ICA också... Tror märket är Topp eller Toppits eller så... Gul kartong med blått på. Hoppas du hittar dem någonstans

Nenne: Hoppgunga vågade vi inte ha, både dörrkarmar och tak är alldeles för klena för det...

Men babygym har alla barn som provat gillat det ganska fula i plast från Fischer Price som vi har...  Den har två bågar, en orange och en gul, och så fästs de med en stor grön tusenfoting med en spegel på. Sedan hänger det tre leksaker i plast, som jag tyckte var väldigt hårda i början, men lillkillen ääälskade ljudet när han slog på dem. Och när han började ledsna på babygymmet så kunde man sätta i batterier, så hade man en blinkande lampa och två små trudelutter i rätt så behaglig ljudnivå för barnet att roa sig med... Rekommenderas!

Kängu: Skönt att ni är överens om att vänta med syskonförskök

Fortsätter på sid 1096...

Svar på tråden Livets toppar och dalar