• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oms

MSW - men nu pratar du ju med helt rätt människa! jag ääääälskar ju sjukdomar, diagnoser, skador, läkemedel etc - det är ju mitt jobb Du har alltså trombocytopeni - men vad är anledningen? autoimmun sjukdom eller än värre?  vad jobbigt för dig! hur har det gått vid förlossningar etc? förstår att du blödde väldigt mkt nu när du fick missfallet, men du verkar oerhört cool ju!

• Oms

MSW - nu ser jag ju att du svarat också (bra om läser ikapp liiite till innan man kommenterar) ITP alltså (japp Lappis det är tjänstepension också ) ok, ja då är jag med. du har alltså tagit bort mjälten redan, och koritoson, ja då gör man ju inte så mkt mer än ha det under uppsikt och att det står som viktig information i din journal då det är mkt viktigt att känna till om du råkar ut för ett trauma. jobbigt men också skönt att det inte var "värre" du förstår vad jag menar.

• BrudSommar2006

Hej alla, barnen har varit så jobbiga idag så jag har knappt vetat vad jag ska göra med dem. Astrid skriker så fort man sätter ner henne på golvet och Iris är allmänt busig och fortsätter trots att man säger nej. Sedan detta tjat - Är den här min (tidning)? Ja, du kan få den om du vill. - Är den här min? Ja, du får den säger jag ju. - Är den här min? JA, säger jag ju. - Är den här min? Ja men för i helvete säger jag ju... - Är det här lingonsylt eller jordgubbssylt? Det är jordgubbssylt. - Är det här lingonsylt eller jordgubbssylt? Ja men jag säger ju att det är jordgubbssylt. - Är det här lingonsylt eller jordgubbssylt? Ja men för i helvete jag säger ju att det är jordgubbssylt... Man får inte svära åt sina barn, jag vet det.

Fast nu var det stackars lilla Elise jag ville fråga om, var det pga någon infektion i kroppen hos bebisen som det satte igång tidigt tror man? Jag tänkte på varet i lungorna, stackarn. Jag får titta in i andra tråden och se efter.

PB, när startades andra tråden? Jag tänkte om ni skrivit redan innan de gifte sig om ni höll till någon annanstans först och av en slump hittat varandra igen i olika trådar?

• BrudSommar2006

Lapinette, ditt favoritslott var lite likt Steninge Slott tyckte jag? Eller var det färgen kanske bara som gjorde att jag tänker på det!

• MSW

Oms: jag tycker det är roligt att prata om.. Det enda intressanta med sjukdommar är juh att man lär sig lite hur saker funkar! Ja det är autoimmunt, och ingen bakom liggande sjukdom! (testades en hel massa olika när det upptäcktes)..

Inför förlossningen behandlades jag (fick trombocyter) en gång i veckan och blev sedan i gångsatt när de fått upp värdet till runt 90 tror jag det var, eller 70.. Kommer inte ihåg riktigt.. Sen lossnade inte moderkakan som den skulle så jag blev av med en hel del blod, men det berodde juh egentligen inte så mycket på itpn.. Sen hade juh A också dåliga trombocyt värden till en början efter förlossningen, pga att jag har det, men det vände ganska snabbt, och det var vi beredda på innan, så det oroade oss inte särskilt mycket (vilket de även påpekade  på neo)..

Jag är så van vid att blöda så blir inte så orolig, eller egentligen är det nog så att jag inte tar in vidden av hur allvarligt det egentligen är när jag blöder.. Sen om det var MF eller "bara" en väldigt skum tant, vet jag egentligen inte.. Sen känner jag juh mig inte dålig/sjuk av det, så då är jag juh pigg och då inget att oroa sig över.. Typ..

(nytt långt egosnack!)

• BrudSommar2006

Hm, någon Crinone ska i alla fall inte jag få någon användning för tack och lov, har kräkts färdigt nu känns det som, inga fler graviditeter. Om det inte var för att jag hatar graviditeter och förlossningar kanske, kanske jag varit sugen på en trea men nu får det vara. Säkert bäst så för jag känner att det är kämpigt nog att räcka till för de två små krävande madamer jag har, även om de ju blir stora i alltför snabb takt.

Vad det gäller Astrids bilåkande så kan man ju inte veta om det gör ont i öronen eller så men jag gissar att hon bara tröttnar för kortare sträckor går det ju bra att åka. Fast vem tröttnar inte på att sitta i bilen i sju timmar... Jag tycker att det är hopplöst jobbigt att det tar så lång tid att åka till Öland.

• MSW

Bs: trist med besvärlig dag! Här har nog trotset kommit igång ordentligt... Som i söndags tex, när A bröt ihop fyra gånger innan han/vi fick på honom skorna! Antingen hjälpte jag till, eller så hjälpte jag inte till eller så blev det något annat fel så att han var tvungen att slänga sig på golvet och bryta ihop! *suck* Gissar att det är bara början!

• MSW

Nahe, nu ska jag krypa ner i soffan! Kollar nog in från telefonen senare!

Ikväll börjar juh desperat housewifes! *favvoprogram*

Puss på er!

• BrudSommar2006

MSW, usch ja, det där med moderkakan råkade jag ut för med Iris, det var på vippen att de fick börja förbereda för att ta ut den, då kom den precis över den stipulerade timmen eller vad det var, fast då var den trasig så jag blödde en hel del och fick äta tabletter för att dra ihop livmodern och vad det var. Jäklar vad mycket blod det kommer i början precis efter en förlossning, varje gång man går på toa har man en tennisboll av levrat blod i trosan, uuääck!

• BrudSommar2006

MSW, ja hur man än gör så blir det fel! Hej så länge.

Svar på tråden Livets toppar och dalar