• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • MSW
    Lapinette skrev 2010-10-05 10:14:26 följande:
    Hmmm.. trodde ITP var tjänstepension?!
    Haha, ja det kan  man tro! Själv tycker jag det är jättefånigt när det står ITP på stora reklamskyltar och sådant!
  • Fru E

Oms-maken lovar att kolla när han kommer hem om de olika OS

AM-snygg bild, alltid roligt med förändring!

Mugglan-inte oroa sig nu

• Fru E

Nu börjar tårt/bak beställningarna trilla in igen ska både göra 40 års tårta och hallowenkaka till jobbet. Och köket börjar komma på plats så det kan gå att fixa kanske

• fru AM

EA: då måste du ju köpa både muffinslåda och tårtlåda!

• fru AM

Du tar väl betalt för dina tjänster? Då kan du ju köpa grejorna på företaget? Man kan även dra av för utgifter för hobbyverksamhet.

• snaily

AM
    Japp, den har jag sett (också). Nu har jag läst färdigt och vet allt om v 31.
    Cool bild förresten!

MSW
    Aha, tack! Ja, det är antagligen ungefär samma sjukdom då. Vad besvärligt att du har en kronisk variant!

På tal om förkortningar så läser jag Olympiska Spelen varje gång någon skriver OS.

EA
    Hur länge sen var det din mamma gick bort? Beklagar sorgen!

• muggles

EA: jag försöker trycka bort oron, kan ju ändå inte göra ngt. Och det finns så mkt att oroa sig för. Aha, så pillren verkar vara ngt slags prog (hörs väl på namnet också)? Jag skulle ha fått Crinone from ET pga att jag nämnde min väldigt korta cykel.

Lappis: tack! Ja jag gör mitt bästa på njutarfronten Det är ju synd att första trisemestern förstörs av oro - det är eg då man kan njuta som bäst för man känner av grav minst och har minst krämpor (iaf jag som inte kräks). Det är värsta nr2-epidemin hemma på vår gata i stan, och jag skulle hemskt gärna vilja vara med i klubben som ploppar nästa år...

MSW: förstår att du bryter ihop snart med dina värden som hoppar upp och ner, måste också vara en källa till oro.

• fru AM

Det har jag gjort - en gång fick jag en beställning från ett företag på att sy och fixa till en ankkostym i vuxenstorlek (!) 

• Klockarbol

MSW - Tack för informationen!
    Vet inte om det alls är relevant men min äldsta dotter äter Azatioprin (Imurel) som är ett cellgift. Hon har Ulcerös Colit och har varit symptomfri i snart 2 år på den behandlingen.

Jag höll på att kräkas när hennes läkare började prata om cellgiftbehandling första gången, för mig var det intimt förknippat med cancerbehandling.
    Sen har jag förstått att cellgift används i behandlingen av en mängd olika sjukdomar bl.a reumatism så när chocken lagt sig så känns det helt ok. Och framförallt så mår  dottern bra.

Det finns en förhöjd risk för hudcancer när man äter Azatioprin och vi är ganska 'lättbrända' i solen men hon är väldigt duktig med att använda solskyddsfaktor.

Nehej, jobba var det...

Svar på tråden Livets toppar och dalar