• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Parnassia

Men AM, du kanske inte är skapt som jag. Din livmodertapp kanske är som gjord för att sätta in en spiral igenom.

Man kan ju inte vara bäst på allt. Och jag är uppenbarligen inte bäst på att få en sprial. Men jag tänkte ringa en annan BM, min favorit, och fråga om det "brukar vara" så här. Eller om hon tror nåt annat. Det är ju ändå ett "hantverk" och dagens BM kanske inte var/är bäst på sprialer...

• Klockarbol

Ge mig ett år eller två till så kommer jag också att fatta det där med att jaga ett visst inlägg!
    Det blir en "Aha, dåförstårjag" varje gång - men just det förståendet verkar inte hålla i sig speciellt länge

Grattis Parnassia!

Jag bestämde mig för att spiral säkert gör jätte-rackarns-ont eller nåt så det vågade jag aldrig prova!
    Hoppas din favvo-BM lyckas bättre!

Nu har jag ätit östrogen i 3v och till min stora glädje är vallningarna ett minne blott  och som extra bonus så har jag slutat tappa hår i stora tussar
    Fast jag undrar om det leker bus med mitt humör till familjens stora bedrövelse

Liten svårmor har ringt 2 gånger till nu...
    Gah, det är svårt att inte känna sig extremt elak mellan varven för jag tycker ju faktiskt mycket om henne även om hon är smått speciell.
    Första samtalet grät hon för att hon saknar svärfar som gick bort förra sommaren så då lipade vi i kapp en stund.
    (Jag passade på att grina lite över bebisdramatik, foglossning, sjuka mammor och lite till när jag ändå var igång)

Andra samtalet hade hon bestämt sig för att inta putsa fönstren i 2.5 våningars villan själv i år.
    Heja! tänkte jag och sände en tacksam tanke till alla fönsterputsare

Fel av mig. Maken ska putsa fönstren... Tydligen. Med trasig axel och händer som är karpaltunnelopererade 2 gånger (han är diabetiker). Och jag kanske kunde tänka mig att hjälpa till? Med söndervärkta händer som inte kan knäppa knappar och öppna mjölktetror...

Fönsterputsare blir det.

• Klockarbol

Å när man talar om trollen så ringer han!

Han har fått flera pass att arbeta under oktober (vet inte hur mycket men det spelar ingen roll!) och sen finns det goda möjligheter att det blir mer jobb framöver!!!

Yays!

Kram på en stund tråden - nu lipar jag igen och ska se på tv en stund

• passionsblomman

Klockarbol, du hör till dem som, även när du berättar om jobbigheter, får mig att börja skratta. (Ta det på rätt sätt.)

Parnassia, usch vad meckigt med spiralen!

Lilla Jullan kommer att plockas ut medelst kejsarsnitt nu ikväll. Läkarna vågar inte vänta längre.

• viktualia

Klockarbol... gaaa sådana där äldre damer är tröttsamma värre... Min mormor hade sådana tendenser ibland...  i vårt fall slutade det där med att vi barnbarn fick förhandla med henne för att hon skulle lyssna. Finns det nåt barnbarn som har hennes öra?!?

Parnassia - hemskt med spiralförsöket!! Min BM på MVC hade absolut kunnat klanta sig på det sättet. Min teori är att de gör sånt där för sällan och har dålig rutin.... Fippligt helt enkelt... *kram på dig*

Och nepp - ni får se ett tomt vardagsrum här... ni får komma tillbaka när det färdigmöblerat!!!

• kängu

Oj, håller alla tummar för att det går bra med snittet, och även därefter!

• Parnassia

Vickan - ja, jag tror att brist på rutin kan vara en bidragande orsak. Därför vill jag prata med min favvoBM, hon finns i stan, inte i hålan... BM i stan kanske har mer rutin. Så får det nog bli.

• BrudSommar2006

Men AM, så tjusig du gått och blivit!!! Ja det har du alltid varit förstås. Själv skulle jag aldrig i livet våga mig på knips-knips, jag är livrädd för operationer.

Parnassia, men vilket skräp med spiralen! Själv skulle jag aldrig våga sätta in en och min BM skulle jag aldrig lita på för det! Kanske en riktig gynekolog?

Nenne, jag fick scheriproct utskrivet (eller hur det nu stavas), en starkare variant av den receptfria.

Snigeln, usch vilken massa dåliga nyheter ni fått på en gång, kram på dig.

PB, varför törs de inte vänta med att plocka ut bebisen? Är det för litet för att klara en vanlig förlossning?

• BrudSommar2006

EA, vi skulle kunna fixa till vårt bord men det skulle ändå bara bli tillfälligt för vi vill ha ett nytt bord senare i alla fall. Det här är ett bord för fyra men med utdragsskiva kan man sitta sex (ja plus på kortsidorna då). Fast då drar man bordsskivan åt ena hållet så att extraskivan kan fästas på del av underredet och då hamnar bordsbenen fel så fyra personer får sitta med ett bordsben ivägen, värdelöst.

Svar på tråden Livets toppar och dalar