• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • muggles

Parnassia: var det en hormonspiral el varför fick du betala 1000 kr? Jag fick en kopparspiral insatt hos BM, det tog 2min och kändes knappt alls.

Omsan: vad jobbigt med din sjukdom som inte går att diagnosticera! Att du orkar ha ett sådant tempo ändå är imponerande...

Panzer/Heloise: lycka till med bebben!!! (Visst har Panzer skrivit här en gång förut? Kände igen avataren)

EA: vad är det för piller du knaprar nu? (Jag fick inga piller till FET.)

Snaily: hu med cancer på två håll! Men att mejla en sådan sak... Jag skulle ha ringt och berättat, då hade man kunnat reda ut hur prognosen är mm. Klart folk blir oroliga om de får ett sådant mejl och alla frågor förblir obesvarade.

• muggles

Omsan: OS:et påverkar så att det kan vara olika drivrutiner beroende på om man har Vista el 2007, det ser du på nedladdningssidan. Du kan ju även ladda ner drivrutinerna till en USB-sticka så slipper du koppla nätverkskabel till den stationära.

• muggles

Melondoft: klart du ska skriva också!

Nenne: boobsen har börjat växa och har lite flytningar. That's it. Och jäkligt dåligt flås, var och tränade igår och kände mig sämre tränad än för två veckor sedan trots att jag inte borde vara det.

• muggles

BS: vi såg ofta till att åka sådana tider som vi visste att Moa sov, när vi skulle åka bil när hon var liten. Ett tag var det ett jäkla slit att roa henne med diverse leksaker, sånger etc. Men vi åker sällan så långt med bil, bilsemester är inte riktigt vår grej.

• MSW

Godmorgon!

Tänkte dela tiden som A är på dagis i tre delar, surf, städning och skolan.. Gissar att den sista delen kommer bli minst!

Snaily: Fy vad hemskt med cancer "på alla håll och kanter"!

Oms: trist att du inte får börja behandlas, fast det är väl iofs bra, så man inte behandlar fel.. Trist också med astman!

Mugglan: Bra med symptom!

Oupsie: Så trist att du har så ont! Hoppas du kommer in i att gå med kryckor och att det blir bättre av det!

Euuummm.... Det är helt hopplöst att komma ihåg vad man vill kommentera när man inte skriver direkt efter man läst ikapp!

• Lapinette

Snaily – men usch, både mamma och svärmor! Har ni fått veta lite mer om svärmors diagnos?

Klockarbol – och du, vilken härlig svärmor (eller inte)! Jösses, är så glad att både min mamma och makens klarar sig galant än så länge men visst kommer säkert den dagen då även de behöver hjälp men kratta löv är än så länge inget problem.

Oms – du får ta det lugnt om du har en infektion i kroppen. Även om styrketräning inte gör så att hjärtat pumpar lika högt som om du springer/tränar kondition så sitter träningen kvar i musklerna desto längre. Jag har lärt mig att t ex pump är värre att gå och träna om man känner sig krasslig än en dansklass. Lyssna på kroppen så du inte blir ändå värre.

BS – skrev i den andra tråden vilka slott vi besökte:

www.sundbyholms-slott.se/
    www.royalcourt.se/kungligaslotten/stromsholms...
    www.engsoslott.com/

Min favorit blev Strömsholm som låg så vackert mitt i en ström. Vi gick inte in på något slott. Är inte mycket för att gå omkring på museum och slott faktiskt utan vi gillar mer att besöka runt om. Promenerade runt slotten .. otroligt vackra omgivningar. De har öppet sommartid om man vill gå runt.

Mugglan – hur ”känns” det? När var det du skulle få komma in på VUL? Dåligt flås är ju ett riktigt bra tecken J.

• MSW

A har förresten egentligen aldrig varit några problem att åka bil med (medan hans kusin inte gillar att åka ens 15-20 min).. A har alltid sovit eller lixom bara varit! Däremot nu har han nog börjat tycka att det är tråkigt om det beror på att han är större eller bara trots återstår väl att se! Nästa prov blir när vi åker till sthlm i november!

Oms (och klockarbol kanske lite också): Jag har dragits med mina låga trombocyter i nio år nu.. Eller det konstaterades för nio år sedan, egentligen har jag nog haft det längre! För vissa kan det dippa tillfälligt och för andra (mig) drabbas man kroniskt.. Det finns lite olika "förslag" på behandling, jag har testat att få blod, rena trombocyter(plasma) och kortison.. Jag har svarat bra på det så länge behandlingen är igång, men såfort dosen sänks eller så så sjunker de snabbt igen.. Så tillslut bestämdes det att jag skulle operera bort mjälten, vilket hjälper i ca70% av fallen.. Detta gjorde jag i höstas, och efter det har de hoppat som bara den... Innan operationen låg jag runt 10-15 konstant, med dippar ner till 2-3 vid infektioner.. Nu efter operationen har det för det mesta legat mellan typ 50-300, med två dippar på 10 resp 7 (nu då senast).. Det finns även olika behandlingar med cellgifter och liknande, men det är inget som lockar det minsta, så det vet jag inte vad det innebär..

(är det nu du/ni ångrade att ni frågade? Kan babbla på hur länge som hels!)

Har en länk om mer information om min sjukdom om någon är intresserad! Inte?!

• MSW

Och Oupsie: Flyttstöket är väl ett faktum! Nu i helgen när vi kom hem (sov hos sväronen efter 30 års fest) så kändes det inte som att komma hem längre, så nu känns det mest trist! Efter helgen blir det ändå värre, för då ska vi försöka få klart det sista, inkl det mesta av flyttstädningen! Längtar tills vi får börja packa upp ist för ner..

Lappis: Låter härligt med slotten! I somras på vår skåne semester var vi vid Sofiero slott, och där var så himla fint att gå runt i trädgården!

• MSW

KLockarbol: Härligt med jobb för maken (vad än svårmor säger)! Jag undrar förresten liksom du, hur det går/gått för Kikki!

• Lapinette

Sofiero är jättevackert! Speciellt i början av juni när alla rhododendron blommar.

Svar på tråden Livets toppar och dalar