• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Tinga

Åh, vad jag lider med Heloise och Panzerfaust nu! Jag mår fysiskt illa bara jag nuddar med tankarna vid hur de känner det nu; vet själv precis hur dåligt man mår när man får besked om att ens barn ska tas ut så mycket för tidigt. Det är fruktansvärt! Mina varmaste tankar och sympatier går till er, även om jag inte känner er.

• Tinga

Klockarbol - jag säger som PB; vilken besvärlig svårmor du har, men du beskriver verkligen situationen underbart. Ännu en med skrivartalang i tråden. Det är ju nästan så att man själv, som vanlig "dödlig", får skrivkramp.

Oms - usch, vad du verkar ha det besvärligt med sjukdom och elände nu. Jättetrist! Kram!

Snaily - beklagar alla sjukdomsbeskeden. Kram!

• Tinga

Oupsie - man får gnälla när man har ont! Kram!

• passionsblomman

Tinga, ja du om någon vet ju.
    Det är så mycket i det hela som kanske är smått i slutänden typ "bara bebisen lever och allt går bra så är allt annat oviktigt", men jag tänker att de måste ju känna sig HELT blåsta på en hel jäkla fjärdedel av att vänta barn. Oförberedda, inslängda i något helt annat än det väntade och med en total känsla av surrealism "det ska inte vara så här" och oro och hjälplöshet i kubik.

Och alla frågor med hur blir det nu, amning, föräldraledighet, jobbet, allt måste ju bara vara kaos!

Åh, jag kommer aldrig att kunna somna inatt tror jag. Jag är helt rastlös.

• Oms

men herregud nu hamnade jag på tv3 och där e det ett program om unga tjejer i england som drömmer om att få vara med på sida 3 i tidningen the SUN för där är man med o visar sig topless!! men förstår ni, vilken kvinnosyn! och att unga tjejer drömmer om det och får medhåll av vänner o familj... ja jag säger då det... ska nog byta kanal igen tror jag...

jag är lite mör för jag o stora tjejen gick o tränade också ( ja jag vet att jag har en pågåend einfektion) men jag tog det lugnt, körde lågintensiv styrketräning och nu är jag helt skakig nästan haha, men skönt var det! imorgon är det till o vara hemma tidigt och fix am läxor och sen på onsdag ska jag på AW med gamla jobbarkompisar - tänkte först boka av då jag behöver jobba/träna/vara mamma/vara fru etc men sen så kom jag på att jag VILL också ha kul! så hör ska det ätas gott och drickas vin!

nu, logga ut.

• melondoft

Parnassia - jag har precis satt in en spiral och min BM hade JÄTTESVÅRT att hitta min tapp. Hon höll på rätt länge och grävde runt. Vad jag då fick göra var att knyta händerna och lägga dem under rumpan, så att liksom hela alltet kom upp en bit, DÅ hittade hon den. Så om det är så att du har en tapp som sitter väldigt långt in (som jag) så kan det vara ett tips. När jag gjorde så hittade hon den nästan på en gång! :)

• melondoft

Jag är väldigt dålig på att kommentera här. Är dock inne varje dag och läser. Ska försöka bli bättre så jag inte helt återgår till att vara en smygläsare. Vill ju gärna att ni ska lära känna mig också :)

• muggles
    passionsblomman skrev 2010-10-04 13:32:58 följande:
    Tinga, visst var det tre månader för tidigt som Piff & Puff kom?Messade lite med Heloise nu. De ger visst värkhämmande och det starkaste hjälper lite, men det får hon bara ta ett dygn till så det kommer att bli neo hur som helst, eftersom de inte får stopp på värkarna. Hon är såklart förtvivlad.Klockarbol, hejja maken!
    Vad är hon i då - v30 typ?
  • Tinga

muggles skrev 2010-10-05 08:18:38 följande:
    Vad är hon i då - v30 typ?

V. 29 enligt andra tråden.

Svar på tråden Livets toppar och dalar