• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • snaily

Oupsie
    Ja eller hur!
    Men skitjobbigt med din foglossning också! Stämmer in i PBs fråga och undrar vilken vecka DU är i nu?

PB
    Jag är i v 30+6 nu och BF är 6 december. Det är fasen bara två månader kvar! (max!)

• viktualia

PB - det värsta med sådana där för tidigt födda är ju att man måste hålla tummar så himla länge.. själva födelsen är en sak.. men sedan handlar det om alla utvecklingssteg... usch....  får flaschbacks till när bästisens son kom till världen.. hm.. huuuu....

• Klockarbol

*Tröstäter choklad*
    (Goda intentioner my bee-hind..)

Jag och mini är hemma själva i väntan på att resten av familjen ska sluta för dagen. Mitt i maten ringer lilla svårmor och undrar var maken är. Jag berättar att han jobbar och vi enas om att det är himla bra att han blir inringd på jobb.

Liten svårmor säger "Detär inte så bra med mig" och jag håller på att svimma alt kräkas av "nu går det åt h-e"-känslor...

Svårmor har feber och är förkyld. (insprängt i följande dialog finns informationer om feber, soppa och dålig mage...)

Svårmor har minsann försökt ringa maken flera gånger under dagen.
    För han sa ju i går att om han skulle in till stan som i dag så skulle han komma förbi...

Fast det är ju bra att han får jobba!

Kommer han hit i morgon? vill hon veta. Och det vet ju inte jag eftersom han inte kommit hem ännu och där han jobbar får man inte ha mobil på sig.
    Men jag erbjuder mig att handla åt henne i morgon om hon behöver något?

Nä, hon behöver inget. Och det är ju bra att han får jobba. Fast det vore bra om han kunde komma förbi i morgon.

Jag svarar att om han inte ska jobba i morgon så åker han nog inte in till stan (hur det nu än är så kör vi inte 7 mil med 2 bilar varje dag om det inte verkligen behövs - 1 inkomst liksom?).

Svårmor nästan gråter nu. Det är ju roligt för honom att han får jobba, säger hon med darr på rösten.

Kan jag hjälpa dig med något? undrar jag.

Och nej, det kan jag ju inte. För det tårarna handlar om är att DET BEHÖVER RÄFSAS LÖV EFTERSOM DET HAR BLÅST I DAG...

Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller skrika?

Jag äter choklad och tackar min lyckliga stjärna för att jag har syskon så vi kan turas om med gracerna...

F'låt. Futtigt i det stora hela, jag vet  

• Oupsie

Hann inte skriva klart när innan, var bara tvungen att börja bråka med maken lite . Nåja, det verkar ha gått över lika fort som det började.

Nenne, trevligt med besök hos mormor och morfar . Jag har ett sådant bälte, men det räckte nog inte för förra veckans aktiviteter (som egentligen inte var så farliga som det låter, men de var uppenbarligen för mycket).

Piggelin, skönt att höra att din foglossning blev bättre. Hoppas att det blir bättre här också.

Idag har jag varit och hämtat kryckorna. Lite meckigt att gå med, men om det hjälper så är det väl bara att vänja sig. Jag är i alla fall helt jäkla slut, har ont nästan överallt känns det som och har svårt att koncentrera mig på vad ni skriver här, så jag hälsar till alla i tråden och skickar kramar till alla som behöver och vill ha.

Hälsningar
    Gnällkärringen

• Oupsie
    snaily skrev 2010-10-04 17:59:06 följande:
    OupsieJa eller hur! Men skitjobbigt med din foglossning också! Stämmer in i PBs fråga och undrar vilken vecka DU är i nu? PBJag är i v 30+6 nu och BF är 6 december. Det är fasen bara två månader kvar! (max!)
    Jag är i vecka 22. BF i februari. Så fyra månader kvar här då .
  • passionsblomman

viktualia skrev 2010-10-04 18:00:04 följande:
    PB - det värsta med sådana där för tidigt födda är ju att man måste hålla tummar så himla länge.. själva födelsen är en sak.. men sedan handlar det om alla utvecklingssteg... usch....  får flaschbacks till när bästisens son kom till världen.. hm.. huuuu....

Ja. Precis det är det som är det värsta.

• viktualia
    passionsblomman skrev 2010-10-04 18:07:55 följande:
      Ja. Precis det är det som är det värsta.
    och för min bästis förstfödda gick allt bra. däremot har sonen som kom som nr 2 fått diagnosen cp.. och nu vet jag inte hur jag ska hålla tummarna längre... skitsvårt detta!!

Oupsie - graviditeter är verkligen farliga saker... KRAAAAAAAAAAM!

• snaily

PB
    Och Piggelin har BF... humdidumdidum, när var det nu igen? Början av november?

Nu - blodpudding!

Svar på tråden Livets toppar och dalar