• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Soldemor

nennesjuttioåtta skrev 2010-10-04 15:15:27 följande:
    nu tror jag att jag dessutom fått en tiny liten hemorojd som cream on tne moose.  

Kan  liksom inte låta bli att kommentera, ser framför mig en förvånad älg med grädde mellan hornen...

• BrudSommar2006

Jag minns inte om hon skrek på väg hem från BB men det gjorde hon säkert, Iris skrek också första året i bilen. Ibland hade man ju tur och hon sov när hon var bebis men det var ju som sagt om man hade tur.

• BrudSommar2006

Nenne, hitta rätt hoppgunga i så fall för vår vi har är usel, den är alldeles för trång så man måste vara två för att få loss ungen ur den. Plus att den har slitsar i sidorna för barnets armar men vikten av barnet gör ju att armarna kläms ihop i de där slitsarna. Alternativet är att armarna hålls i obekväm ställning rätt fram och sticker ut framtill. Värdelöst.

• BrudSommar2006

Den där Sia-glassen låter som något för mig!

Trist att det tar sån tid att läka men jag minns iofs inte hur lång tid det tog innan jag kände mig OK igen efter förlossningen med Iris. Astrid fick jag ju inga bekymmer av alls som tur var. Hemorrojderna tog nog ett tag i alla fall men salvan jag hade fungerade bra.

• nennesjuttioåtta

Soldemor - som the Prick over the eye!

BS – hm, bra sypunkter där. Hittade annars flera på Tradera men eftersom Pricken och Iris är av samma kaliber så det kanske är säkrast att ha kollat några i affären först så man vet hur de funkar.

Vad hade du för salva till arslet?

• viktualia

för tidigt födda - Heloise var i v 29 tyckte jag att jag såg i granntråden. Min bästis har fått sina båda barn i v 28.. det gick strålande första gången och ok andra... eller hur man nu ska uttrycka sig.. hm....

köksbord - bordet jag just beställde är till vardagsrummet. I köket har vi ett fult IKEA-bord som vi lyckats slita fult utan barn inblandade...

skrikande barn i bil - jo Trollet kan vråla i bilen också. Men de första månaderna sov han alltid som en stock. Nu kan han sova om man har tur. I fredags när vi åkte till sväronen hade vi tur - då sov han hela vägen, 3 timmar i sträck. Igår när vi åkte hem gick det bra trots att han bara sov halva vägen. Men för att hålla hans humör uppe måste någon av oss sitta där bak och jag är ju som ni vet ÅKSJUK av mig.. hata baksätet!!! Det har hänt att han skrikit när han och jag åkt ensamma.. men till slut är det ju bara att köra.. mellanmål och lite leksaker kan funka ett tag...

• fru AM

Hektor är ganska missnöjd i bilen btw - kanske inte skriker men gnäller konstant tills han somnar. Och Livia kräks ju som en brandspruta om man inte drogar henne hårt. Bilfärder är inte den mest poppis sysselsättningen i vår familj. Synd, för JAG älskar att åka bil.

• viktualia

Ja just det!!

Babygym - Nenne, vi har ett sånt som AM länkade till. Sånt för 179 kr på IKEA. Mycket bra pryl!! Enkel att göra ren och smidig konstruktion. Precis som AM skriver så gillar jag inte sådana med tillhörande matta. Mattan under har jag istället skapat genom att jag slagit in två ihopvikta filtar i ett vanligt lakan = enklare att tvätta än babygymmattorna! För tvätta den där hemgjorda mattan har vi fått göra ett antal gånger...

Salva till arslet behövde jag också.. vad hette den... hm.. www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx SÅ var det!!

• viktualia

AM - och seaband funkar inte på Livia?!?

.... och älska att åka bil.. hm... köra bil är ok, åka bil är SÅÅÅÅ trist... men jag får ju några överdoser då och då också...

Svar på tråden Livets toppar och dalar