• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • MSW

*vinkar* har visst blivit smygläsare! Gissar att det bara blir värre juh närmre flytten vi kommer! Knappt två veckor kvar! Fast börjar praktik idag och det är bara kvälls/helg tider, så kanske jag hinner in här lite! Kan iaf meddela att jag är på andra blodfria dagen idag! Skönt! (----?----) fruE: Har tanten kommit igång än? (--------) pussar och kramar till er alla! Tänker på er mycket fast jag inte kommenterar så mycket!) nu ska vi ut och åka sparkcykel!

• Piggelin1

Jättefina matsalsmöbler, Vickan! Det pratades ju ansiktsvård/-krämer häromveckan, fick dessa länktips från en kollega i förra veckan, mkt billigare än att shoppa i Sverige & man får det hemskickat på en vecka Dermalogica-produkter (fraktfritt oavsett belopp): www.jerseybeautycompany.co.uk/ Div olika märken, också fraktfritt: www.feelunique.com/ Är helt klart sugen på att testa nästa gång mina grejor tagit slut!

• Fru E

MSW-tanten kom igår så hon hittade hit punktligt

• Piggelin1

Äsch, knasradbrytningar som inte funkar

• Lapinette

Vickan - snyggt! Påminner mycket om vårt matsalsbord i björk från Stolab http://www.stolab.se/mobler/bord/1086 Älskar det bordet!

Segt med måndag. Har alltid så svårt att komma igång och så börjar vi jämnt med möte på måndagsförmiddagen.

• Lapinette

Ok, han har inte fått priset än men det verkar som de tror att han ska få det.

• viktualia

Cupcakeformarna som Passionsblomman hade hemma var vita, typ 10 cm i diameter och väldigt stadiga.
    Har rotat lite på nätet och det verkar som att Willys vore ett ställe att spana på. De finns inte på hålans Ica Maxi och inte på jättecoop i Götet... Och jag ska ha dem till att göra efterrätter i!

En utmaning till googlenördarna: Mina svärföräldrar samlar på landskapskoppar som såldes på Konsum/Domus under 1980-talet. Men jag kan för mitt liv inte hitta några dylika på tradera eller blocket.. auktionssajter är inte min starkaste sida.. men jag kanske kan få hjälp?!? Slänger ut frågan om nån är undersysselsatt...

• passionsblomman

Vickan, på ICA här där vi bor har jag köpt mina formar.

Piggelin, Å stackars lilla flickan och familjen!

Här har vi en förkyld dag och sonen är hemma från skolan.

Diskmaskinsgubben kommer aldrig fast han tisdag för TVÅ veckor sedan bad om ursäkt att han var så försenad för han hade haft influensan. Men han sa då att han skulle komma "i början av nästa vecka", vilket alltså innebar förra veckans början.
    Nu, i början av den HÄR veckan säger han "ja ojoj, men senast torsdag". Det är alltså mer än en och en halv vecka senare än han sa när jag efterlyste honom förra gången. Och DÅ var han redan försvunnen sedan länge. Eftersom han var här i v 36 och tittade på maskinen första ggn, så börjar mitt tålamogd tryta, så här en månad senare.

Min tavla som jag ropade in häromsistens kommer inte heller fast jag betalade transporten redan den 14/9
    "Ja , jo, vi förstår, men det är så få varor som ska köras till ditt område, så vi hoppas på fler varor innan vi kör, men kan vi avtala nästa vecka?"
    Eh, ja eftersom det står att de levererar några dagar efter avhämtning och att avhämtning sker hos auktionsfirman 1-10 dagar efter betalning, så börjar det väl vara dags va? Annars ska de väl SÄGA vid bokningen att det kommer att ta längre tid än normalt.

ELLER så kunde ju både diskmaskinsgubbe och transportfirma RINGA och meddela och beklaga att jag får vänta!!! För det är själva väntan under tystnad som gör mig irriterad.

• muggles

Vickan: vad har du för argument att samsovning är bra för barnet? Tillåt mig tvivla...

Svar på tråden Livets toppar och dalar